updated 2:50 PM CEST, Oct 19, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Wywiad z Krzysztofem Przybyłem

  • Napisane przez Adam Petryka / Gazeta Finansowa
  • Dział: Biznes wywiad
Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego i Marta Jankowska, zdobywczyni I nagrody w konkursie Teraz Polska Promocja. Krzysztof Przybył, prezes zarządu Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego i Marta Jankowska, zdobywczyni I nagrody w konkursie Teraz Polska Promocja.

Rośnie popularność konkursu Teraz Polska Promocja wśród młodzieży. Poniżej prezentujemy wywiad z Krzysztofem Przybyłem, prezesem Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego, organizatora konkursu, opublikowany na łamach tygodnika Gazeta Finansowa - rozmawia Adam Petryka.

W grudniu rozstrzygnięto V edycję konkursu „Teraz Polska Promocja" na najlepszą pracę magisterską dot. promocji Polski. Jak dużo prac zostało zgłoszonych? Jakie tematy są najczęściej podejmowane?

Do tegorocznej edycji konkursu wpłynęło 50 prac. Kapituła, pod przewodnictwem prof. Alojzego Nowaka, przyznała 3 nagrody główne oraz 4 nagrody specjalne, a partnerzy i patroni konkursu - 3 wyróżnienia. Prace oceniane były pod kątem: poprawności opracowania i adekwatności metodologicznej, innowacyjności podjętej tematyki i sposobu jej realizacji, oryginalności wyników, przydatności dla praktyki i możliwości kontynuowania badań.

Dużą rolę w konkursie odgrywają promotorzy, którzy pomagają magistrantom przy wyborze tematu, doborze materiałów, koordynują powstanie całej pracy. Nadesłane do nas prace są z reguły dobre lub bardzo dobre, niemniej jednak każda edycja różni się od siebie poziomem prac. W tym roku był on wysoki, a wybór najlepszych prac - dość trudny. Ta edycja jest też wyjątkowa, jeśli chodzi o tematykę prac, znalazły się w niej bowiem tematy dotyczące historii, kultury i sztuki, zagadnień związanych z funkcjonowaniem przedsiębiorstw w Polsce oraz rynkiem kapitałowym.

Wpłynęło także kilka prac bardzo nowatorskich, chociaż traktujących o tematach prozaicznych, jak np. praca „Szalet w przestrzeni miejskiej w przeddzień EURO 2012". W dalszym ciągu interesujące są zagadnienia związane z branżą turystyczną, marketingiem miejsc, EURO 2012 oraz promocją wizerunkową Polski.

Co trzeba zrobić, aby rosła ranga marki „Polska"? Jakie instytucje aktywnie działają w tej dziedzinie?

Najważniejsze problemy, z którymi boryka się obecnie system promocji w Polsce to brak informacji na ten temat w najważniejszych dokumentach strategicznych dla Polski (Polska 2030), czy niedostrzeganie ważności tego zagadnienia w kontekście rozwoju kraju. Poważnym problemem jest też brak współpracy i koordynacji działań promocyjnych podejmowanych przez różne podmioty (w tym poszczególnych resortów), nieadekwatny i błędnie konstruowany budżet, a w szczególności brak globalnego budżetu na promocję Polski.

Nie ma systematycznych badań wizerunkowych za granicą, monitoringu efektów podejmowanych działań, w związku z czym nie można trafnie dobrać narzędzi do promocji. Promocją Polski zajmuje się ok. 200 organizacji. To duża liczba. Z powodu braku jednej strategii rodzi to pewne problemy.   

Jakie są plany Fundacji na 2012 rok, związane z promocją Polski?

Z pewnością będziemy kontynuować konferencje z cyklu „Promocja Polski". W tym roku odbyły się dwie. Celem pierwszej z nich było wypracowanie wspólnej osi działań promocyjnych, mających kreować spójny wizerunek marki Polska za granicą. Zaproszeni goście podjęli analizę „kotwic promocyjnych" Polski, czyli kluczowych wydarzeń, inicjatyw i okoliczności, które stwarzają szansę prezentacji przewag konkurencyjnych i atutów promocyjnych Polski światowej opinii publicznej.

Główne przesłania drugiej konferencji, która odbyła się przy okazji rozstrzygnięcia konkursu „Teraz Polska Promocja", dotyczyły zapewnienia ciągłości i koncentracji wszystkich działań w zakresie promocji Polski oraz - w dłuższej perspektywie – rozwiązań systemowych tego zagadnienia.

W 2012 r. odbędą się: kolejna, XXII edycja Konkursu „Teraz Polska", który ma na celu wyłonienie najlepszych produktów, usług, przedsięwzięć innowacyjnych oraz samorządów, jak i VI edycja konkursu na najlepsze prace magisterskie. W ostatnich latach cieszy się on coraz większym zainteresowaniem wśród młodych ludzi i plasuje się w ścisłej czołówce pośród konkursów prac dyplomowych.

{jumi [*9]}

 

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.