updated 10:51 AM CEST, Aug 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Strategia pozytywnych emocji

  • Napisane przez Przemysław Gruz / Gazeta Finansowa
  • Dział: Biznes wywiad
Ricardo Braga, dyrektor generalny i dyrektor kreatywny agencji Duda Polska. Ricardo Braga, dyrektor generalny i dyrektor kreatywny agencji Duda Polska.

Z Ricardo Braga, dyrektorem generalnym i dyrektor kreatywny agencji Duda Polska obsługującej Biedronkę, rozmawia Przemysław Gruz.

 

 

Jesteście nowi na naszym rynku. Czym chcecie się wyróżnić i zaskoczyć Polaków?

 

Wyróżnia nas kompleksowe podejście do komunikacji klienta, z jednoczesnym mocnym podkreśleniem aspektu emocjonalnego w przygotowywanych przez nas kampaniach. Jesteśmy nastawieni na tworzenie kampanii, które pomogą osiągnąć danej marce dobre wyniki.

 

Macie doświadczenie z przygotowywania kampanii na rynki Portugalii i Brazylii, a przecież Polacy bardzo się różnią od tych narodów.

 

Zgadzam się, że odbiorcy w tych krajach się różnią. Ale żyjemy w świecie bardzo otwartym, w którym zacierają się granice między państwami, mamy epokę globalizacji. Wejście na polski rynek jest oczywiście dla nas wyzwaniem, w podjęciu którego pomaga nam zespół, składający się w większości z Polaków, ale także z Brazylijczyków i Portugalczyków.

 

Jak wyglądała rekrutacja polskich specjalistów do zespołu agencji?

 

Ten proces nadal trwa. Podobnie jak przy rekrutacji do większości agencji reklamowych, są to głównie specjaliści rekomendowani nam przez osoby, z którymi wcześniej współpracowaliśmy. Zawsze duży nacisk kładziemy też na potencjał i know-how międzynarodowy, który świetnie sprawdza się w naszej agencji. Dlatego niewykluczone, że z polskich specjalistów skorzystamy także przy projektach w Brazylii czy Portugalii.

 

W jaki sposób pozyskaliście takiego klienta jak sieć sklepów Biedronka?

 

W przeszłości pracowaliśmy już z grupą Jeronimo Martins w Brazylii i w Portugalii. Ze względu na dobre wyniki kampanii reklamowej, będącej elementem strategii, wykreowanej przez nas dla JM w Portugalii, zostaliśmy poproszeni także o przygotowanie strategii na rynek polski.

 

Dotychczasowe reklamy Biedronki cieszyły się dużą popularnością wśród Polaków, wyróżniały się m.in. humorem. Pana zdaniem były złe, czegoś im brakowało?

 

To były bardzo dobrze zrobione reklamy, spełniły swoją rolę i osiągnęły postawiony im cel. Teraz jednak sieć sklepów Biedronka, przy współpracy z nami, przechodzi do kolejnego etapu swojej strategii komunikacji, ponieważ ma już nowe cele: podkreślenie wysokiej jakości produktów, emocji i bliskości z klientem. Jest to naturalna ewolucja komunikacji.

 

Jakie są Wasze plany rozwoju w Polsce?

 

Polska jest dużym krajem i obiecującym rynkiem. W związku z tym oczywiście będziemy chcieli rozwinąć nasze portfolio klientów w Polsce. Mamy duże doświadczenie i know-how obejmujący wiele sektorów, poza sieciami handlowymi także branżę piwowarską oraz producentów zimnych napojów, telekomunikację i energetykę. Jednak obecnie koncentrujemy wszystkie nasze wysiłki, energię i wiedzę na kampanii dla sieci sklepów Biedronka.

 

Jak można scharakteryzować obecne trendy w reklamie? Rynek bardzo się zmienił w ostatnich latach...

 

Przede wszystkim chcę pochwalić polską reklamę. Uważam, że jest bardzo kreatywna i dobrze przygotowana technicznie. W ostatnich kilku latach nastąpiła ogromna rewolucja na polskim rynku reklamy. Natomiast co do tendencji światowych we współczesnej reklamie, to najważniejszym wyzwaniem jest przybliżenie marki do klienta i stworzenie dobrych relacji między nimi.

 

W naszej rozmowie często pada słowo: emocje. Polacy są bardzo emocjonalnie nastawieni do życia, to wręcz niepoprawni romantycy. Nie obawia się Pan, że możecie przesadzić z tymi emocjami w reklamach?

 

Nie, nie mam żadnych obaw, jeśli chodzi o tę kwestię. Akurat pod tym względem Polacy i Brazylijczycy są bardzo podobni. My też jesteśmy narodem pełnym emocji i romantyzmu. Kampania dla sieci sklepów Biedronka została bardzo dobrze przygotowana od samego początku. Zdawaliśmy sobie sprawę z tego, czego się od nas oczekuje i z jakim odbiorcą będziemy mieli do czynienia, kampania pozytywnie wypadła też w kilkumiesięcznych testach rynkowych. Zresztą nie tylko emocje są jej wyznacznikiem. Pomysły wyrosły z określonej strategii, która dopiero później została „opakowane" w emocje.

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.