updated 11:07 PM CEST, Oct 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Stawiamy na publicystykę i informację

Wyróżniony Stawiamy na publicystykę i informację Fot. TV Biełsat

Z Beatą Krasicką, wicedyrektor TV Biełsat, rozmawia Maciej Pawlak

Skąd wziął się pomysł uruchomienia nowego, codziennego bloku programowego „Studio Biełsat”? Jakie elementy zawiera?

Uznaliśmy, że po pięciu latach działania TV „Biełsat” musimy wprowadzić jakąś nową jakość dla naszych widzów. Przychodzi bowiem taki moment, że trzeba zrobić zdecydowany krok do przodu. To jest trzygodzinny program informacyjno-publicystyczny na żywo. A więc nowość i dla naszych widzów i dla naszych dziennikarzy. Rozpoczynamy studiem na żywo - rodzajem zapowiedzi tego co będzie w całym bloku. Następnie wchodzą programy publicystyczne: magazyny ekonomiczne, kulturalne, także filmy dokumentalne. Są to wszystko najważniejsze produkcje naszej telewizji. Pomiędzy ich emisją trwa studio na żywo, z prowadzącymi, którzy zapraszają specjalnych gości do komentowania najważniejszych wydarzeń danego dnia - nie tylko politycznych. Są też rozmowy z ekspertami, prognoza pogody, wiadomości sportowe i nasz najważniejszy program informacyjny „Obiektyw”. Jednym słowem proponujemy naszym widzom format znany z informacyjnych kanałów rodzimych telewizji komercyjnych.

Do kogo adresujecie wasz program? Jakiego odzewu wśród widzów się spodziewacie?

Zdecydowanie za wcześnie jest mówić o tym, ilu konkretnie widzom nasza nowa propozycja przypadła do gustu. Od samego początku mamy sygnały od widzów i mamy tę świadomość, że dla naszych odbiorców na Białorusi najważniejsza jest publicystyka i informacja. Jesteśmy rzecz jasna kanałem ogólnotematycznym. Mamy więc filmy, seriale i dobranocki, także dokumenty. Jednak największy nacisk stawiamy na publicystykę i informację, na które - jak mówiłam - jest największe zapotrzebowanie. Są to programy najdroższe i najtrudniejsze w realizacji, przecież informacje musimy pozyskiwać z samej Białorusi. Wiadomo jak trudna panuje tam sytuacja i jak ciężko pracuje się tam dziennikarzom. Jednak jesteśmy pewni, że nasz najnowszy pomysł programowy będzie odebrany bardzo dobrze. Z badań oglądalności, które przeprowadzamy dwa razy w roku, wynika, że naszymi głównymi odbiorcami są mężczyźni w sile wieku - po czterdziestce, a więc - naszym zdaniem osoby najbardziej opiniotwórcze i mające największy wpływ na kształtowanie się sytuacji na Białorusi. Zapewne w końcu roku przeprowadzimy kolejne badania oglądalności i wtedy będziemy dokładnie wiedzieć, jaką popularnością cieszy się m.in. nasz nowy program.

Niemal od samego początku TV Biełsat boryka się z trudnościami finansowymi. Wciąż musicie zabiegać o kolejne fundusze. Jak to wygląda obecnie?

Wciąż niestety nie możemy być spokojni o finansowanie. Faktycznie nigdy nie mieliśmy takiego okresu, że mogliśmy być o to spokojni. W naszym kraju wciąż trudno liczyć na zrozumienie, na prowadzenie przez władze takiej polityki, która zapewniałaby stabilne finansowanie TV „Biełsat”. Co roku ustalamy budżet z naszym MSZ i Telewizją Polską. I co roku są problemy z domknięciem budżetu. Pod koniec tego roku też nas czekają. Jak to będzie wyglądało w 2013 r. - trudno powiedzieć.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.