updated 10:10 AM CET, Nov 21, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Możemy wesprzeć najuboższych

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Możemy wesprzeć najuboższych www.sxc.hu

W dniach 7-9 grudnia w ramach akcji Świąteczna Zbiórka Żywności, klienci popularnej sieci sklepów mogą przekazać produkty na rzecz najuboższych polskich rodzin. Organizatorem akcji jest Federacja Polskich Banków Żywności.

Pod hasłem: „Czy można cieszyć się świętami, gdy doskwiera głód?” przez najbliższe trzy dni w ponad 1000 wybranych sklepach sieci Biedronka, przy specjalnie oznakowanych koszach czekać będą wolontariusze Banków Żywności. Przekazane produkty trafią do magazynów Banków Żywności, gdzie zostaną zważone i posortowane, a następnie tuż przed Świętami Bożego Narodzenia przekazane podopiecznym organizacji charytatywnych współpracujących z Bankami Żywności. Są to m.in. osoby samotnie wychowujące dzieci, bezdomni, chorzy, bezrobotni, a także rodziny wielodzietne. Rekomendowane są produkty o długiej dacie przydatności do spożycia, np.: olej, cukier, konserwy, ryż i słodycze. - Tylko w ub.r. sieć sklepów Biedronka w ramach współpracy z Federacją Polskich Banków Żywności zebrała ponad 185 t żywności dla potrzebujących. Licząc akcję zbiórek od 2004 r. zebraliśmy, oczywiście dzięki szczodrości naszych klientów, łącznie 641 t żywności – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Polska SA, właściciela sieci Biedronka. Lista wszystkich sklepów włączonych w akcję dostępna jest na stronie: www.bankizywnosci.pl.

Sieć Biedronka aktywnie wspiera lokalne społeczności, akcje charytatywne i wiele innych inicjatyw społecznych. Od wielu lat współpracuje z Caritas Polska i oddziałami diecezjalnymi instytucji. Przekazuje m.in. żywność oraz produkty przydatne w gospodarstwie domowym. Sieć jest również zaangażowana w organizację obchodów Międzynarodowego Dnia Chorego w warszawskich szpitalach dziecięcych. Wspierała prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznego serca. Za wieloletnie wsparcie i działalność prospołeczną, firma została dwukrotnie wyróżniona nagrodą Ubi Caritas i uhonorowana kilkoma prestiżowymi nagrodami
i wyróżnieniami w zakresie CSR takimi jak nagroda w kategorii „Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia”, wyróżnienie za działania skierowane do pracowników, a w szczególności za prowadzoną profilaktykę zdrowotną oraz uczestnictwo w projekcie „Partnerstwo dla zdrowia”, a także nagrodzona statuetką „Serce za serce”, przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi, za wsparcie budowy komory serca dla dzieci. Popularna sieć sklepów prowadzi też własne akcje, w tym kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki prowadzone wspólnie zarówno z Caritas Polska czy jak ta, jedna z kilku dorocznych zbiórek prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności.

{jumi [*9]}

Warszawa