Sieć Biedronka aktywnie wspiera lokalne społeczności, akcje charytatywne i wiele innych inicjatyw społecznych. Od wielu lat współpracuje z Caritas Polska i oddziałami diecezjalnymi instytucji. Przekazuje m.in. żywność oraz produkty przydatne w gospodarstwie domowym. Sieć jest również zaangażowana w organizację obchodów Międzynarodowego Dnia Chorego w warszawskich szpitalach dziecięcych. Wspierała prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznego serca. Za wieloletnie wsparcie i działalność prospołeczną, firma została dwukrotnie wyróżniona nagrodą Ubi Caritas i uhonorowana kilkoma prestiżowymi nagrodami
i wyróżnieniami w zakresie CSR takimi jak nagroda w kategorii „Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia”, wyróżnienie za działania skierowane do pracowników, a w szczególności za prowadzoną profilaktykę zdrowotną oraz uczestnictwo w projekcie „Partnerstwo dla zdrowia”, a także nagrodzona statuetką „Serce za serce”, przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi, za wsparcie budowy komory serca dla dzieci. Popularna sieć sklepów prowadzi też własne akcje, w tym kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki prowadzone wspólnie zarówno z Caritas Polska czy jak ta, jedna z kilku dorocznych zbiórek prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności.
{jumi [*9]}