W mrożącej krew w żyłach i budzącej śmiech na twarzach widzów roli charyzmatycznego wodza nazistów wystąpił demoniczny Udo Kier – ulubiony aktor Larsa Von Triera i Wima Wendersa. Autorem porywającej ścieżki dźwiękowej do „Iron Sky” jest grupa Laibach – słoweńska legenda industrialu.
Światowa premiera filmu Timo Vuorensola, znanego przede wszystkim z błyskotliwych parodii "Star Treka", odbyła się podczas tegorocznego Berlinale. Produkcja filmu „Iron Sky” jest wyjątkowym projektem ze względu na niespotykaną dotąd na taką skalę współpracę z internetową społecznością fanów. Twórcy filmu byli w bezpośrednim kontakcie z grupą około 200 tysięcy internautów tygodniowo poprzez portal Youtube (50 tys.), Facebook (55 tys.), stronę internetową filmu i inne miejsca w sieci, a liczba osób zainteresowanych filmem rosła z każdym dniem. Społeczność internetowa mogła włączyć się w proces tworzenia filmu na trzy sposoby: dzieląc się pomysłami, współfinansując film lub reklamując go. Fani mogli współtworzyć film dzięki platformie komunikacyjnej Wreckamovie.com. Twórcy filmu zamieszczali na niej rozmaite zadania dla nich – od prostych, jak wymyślenie imion i nazwisk bohaterów filmu, po tak skomplikowane, jak wykonanie w 3D modelu statku kosmicznego. W budżecie „Iron Sky”, który opiewa na 7,5 miliona euro, 1 milion euro to pieniądze fanów. Pochodzą one głównie ze sprzedaży gadżetów filmowych poprzez stronę store.ironsky.net oraz z inwestycji fanów. W okresie produkcji filmu internauci mogli zainwestować w film wpłacając minimum tysiąc euro.
Zobacz zwiastun
{jumi [*7]}