wtorek, kwiecień 23, 2024
Follow Us
piątek, 27 kwiecień 2012 00:47

Premiery filmowe: Iron Sky

Napisane przez m.b./mat.pras.
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

Jedna z najbardziej oczekiwanych produkcji europejskich 2012 roku, niepoprawna politycznie i historycznie komedia SF w klimacie "Bękartów wojny" i "Sin City", ze ścieżką dźwiękową legendarnego zespołu Laibach wchodzi na ekrany polskich kin.

W 1945 roku III Rzesza chyli się ku upadkowi, z tajnej bazy na Antarktydzie naziści wysyłają na Księżyc misję ostatniej szansy. Wkrótce po ciemnej stronie srebrnego globu powstanie tajna baza, w której hitlerowcy rozpoczną realizację diabelskiego planu zemsty. W 2018 roku Ziemia stanie się celem kontrataku imperium führera, zapoczątkowanego przez „meteorblitzkrieg”, który skalą zniszczeń przyćmi nawet kosmiczną zagładę z „Dnia Niepodległości”.
W mrożącej krew w żyłach i budzącej śmiech na twarzach widzów roli charyzmatycznego wodza nazistów wystąpił demoniczny Udo Kier – ulubiony aktor Larsa Von Triera i Wima Wendersa. Autorem porywającej ścieżki dźwiękowej do „Iron Sky” jest grupa Laibach – słoweńska legenda industrialu.
Światowa premiera filmu Timo Vuorensola, znanego przede wszystkim z błyskotliwych parodii "Star Treka", odbyła się podczas tegorocznego Berlinale. Produkcja filmu „Iron Sky” jest wyjątkowym projektem ze względu na niespotykaną dotąd na taką skalę współpracę z internetową społecznością fanów. Twórcy filmu byli w bezpośrednim kontakcie z grupą około 200 tysięcy internautów tygodniowo poprzez portal Youtube (50 tys.), Facebook (55 tys.), stronę internetową filmu i inne miejsca w sieci, a liczba osób zainteresowanych filmem rosła z każdym dniem. Społeczność internetowa mogła włączyć się w proces tworzenia filmu na trzy sposoby: dzieląc się pomysłami, współfinansując film lub reklamując go. Fani mogli współtworzyć film dzięki platformie komunikacyjnej Wreckamovie.com. Twórcy filmu zamieszczali na niej rozmaite zadania dla nich – od prostych, jak wymyślenie imion i nazwisk bohaterów filmu, po tak skomplikowane, jak wykonanie w 3D modelu statku kosmicznego. W budżecie „Iron Sky”, który opiewa na 7,5 miliona euro, 1 milion euro to pieniądze fanów. Pochodzą one głównie ze sprzedaży gadżetów filmowych poprzez stronę store.ironsky.net oraz z inwestycji fanów. W okresie produkcji filmu internauci mogli zainwestować w film wpłacając minimum tysiąc euro.

 Zobacz zwiastun
{jumi [*7]}

a