updated 4:43 PM CEST, Sep 20, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Kultury! Panowie od kultury

  • Napisane przez Witold Sosonowski
  • Dział: Architektura
Warszawa jest azjatyckim miastem. To nie ulega wątpliwości. A to – pomijając już dziką zabudowę, brak planów zagospodarowania przestrzennego, niszczeniu zabytków – także, a na pierwszy rzut oka przede wszystkim, za sprawą wszechobecnych reklam wielkoformatowych, które przesłaniają całe dosłownie miasto. 

{jumi [*4]}W 2007 roku, zaraz po wygranych przez ekipę PO i Hannę Gronkiewicz-Waltz wyborach, odbyła się publiczna debata z udziałem miejskich rajców, stołecznej konserwator zabytków i speców od reklamy. Wszyscy jak jeden mąż narzekali na to, co się dzieje w naszym mieście. Poza narzekaniem jedynym, zdawałoby się konstruktywnym wnioskiem było stwierdzenie, że trzeba wprowadzić nowe uregulowania prawne, które ukróciłyby samowolę reklamodawców i co pozwoliłoby na przywrócenie miastu jego architektury i estetyki! To prawo Platforma miała niezwłocznie wprowadzić, co osobiście przypilnować miała pani prezydent będąca przecież jedną z liderek tej rządzącej całym krajem partii. I co? Nic! Po trzech z okładem latach rządzenia szmaty zasłaniające całe budynki jak wisiały tak wiszą, a nawet więcej, ciągle ich przybywa w coraz to nowych miejscach.
Opanowały owe szmaty reklamowe nawet tak szacowne instytucje Kultury jak Muzeum Narodowe i Teatr Wielki, gdzie jest Opera i Teatr Narodowy! I stało się tak, oczywiście, za zgodą i pełną akceptacją osób tymi wszak kulturalnymi placówkami zarządzającymi! W przypadku Opery stało się tak nawet z inicjatywy osób mających szerzyć w narodzie kulturę. Bo przecież obwieszenie całego frontonu Gmachu Opery olbrzymimi prześcieradłami z reklamami sztuk tu wystawianych nie było niczyim pomysłem, tylko szefów tego przybytku kultury.
Pan Piotr Piotrowski, który dyrektoruje MN nie przejmuje się tym, że zabytkowy gmach muzeum – wybitne dzieło wybitnego polskiego architekta Tadeusza Tołwińskiego – wzniesiony w latach 1927 – 38 - cały jest tak dokładnie obwieszony reklamowymi banerami, że w zasadzie w ogóle nie widać jego architektury! A co mu tam, przecież on jest specjalistą od sztuki nowoczesnej i co go ma obchodzić jakaś tam stara, przedwojenna jeszcze chałupa! A co to, nie można jakiejś nowej zbudować? A poza tym to on, dyrektor jest przecież bardzo zajęty szykowaniem wystawy promującej wielką sztukę stworzoną przez homoseksualistów!
W dziele niszczenia polskiej kultury dzielnie wtóruje mu pan Waldemar Dąbrowski, który – UWAGA!!! – w rządzie SLD był ministrem… kultury!!! Jak najbardziej. Otóż ten pan na zabytkowym gmachu Opery wzniesionym przez Antonia Corazziego w latach 1825-33 z najpiękniejszym w tej części Europy portykiem pozwolił albo nakazał zawiesić modne szmaty z reklamami! I co więcej! Pozwolił lub nakazał kamienne kapitele dziesięciu kolumn z głowicami korynckimi pomalować jakimś wandalom na czarno!!! Opisano to skandaliczne wydarzenie w Kurierze Warszawskim, podkreślając, że to – naszym zdaniem – przestępstwo zniszczenia ZABYTKU PRAWEM CHRONIONEGO musiało się odbyć za wiedzą i zgodą byłego ministra kultury!!!
A co na to wszystko Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego? Jak zwykle nic. Pozostaje nam tylko czekać aż teraz ci „panowie od kultury” każą na przykład elewacje zabytków, którymi zarządzają pomalować w kolorach tęczy. Tak jak jest to na gejowskich flagach.
{jumi [*7]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.