Kibice pracują jak co dzień
Aż 87 proc. Polaków deklaruje, że jest fanami piłki nożnej, ale zainteresowanie mistrzostwami nie powinno odbić się negatywnie na wydajności naszej pracy. 85 proc. respondentów deklaruje, że podczas mistrzostw będzie pracować tak jak zwykle, a 11 proc. przebadanych mówi, że rozgrywki mogą mieć wręcz pozytywny wpływ na ich pracę.
- Z badania ING Cup-o-nomics wynika, że wiara w pozytywny wpływ mistrzostw na pracę jest szczególnie silna u osób, które czuły się komfortowo lub bardzo komfortowo ze swoim poziomem oszczędności (25 proc. wskazań na pozytywny wpływ). Te osoby częściej deklarowały chęć obejrzenia prawie wszystkich meczów i były skłonne więcej poświęcić za możliwość oglądania na żywo meczu Polski i finału mistrzostw – powiedział Grzegorz Ogonek, ekonomista ING Banku Śląskiego.
Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Nipo na zlecenie ING. W badaniu udział wzięło 1 002 Polaków oraz co najmniej 1 000 mieszkańców każdego kraju, biorącego udział w tegorocznych finałach Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Respondenci stanowili reprezentatywną grupę społeczeństwa pod względem wieku, płci i dochodów.
{jumi [*9]}