sobota, kwiecień 20, 2024
Follow Us
czwartek, 14 czerwiec 2012 10:58

Kibice pracują jak co dzień Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Kibice pracują jak co dzień www.sxc.hu

 

Aż 87 proc. Polaków deklaruje, że jest fanami piłki nożnej, ale zainteresowanie mistrzostwami nie powinno odbić się negatywnie na wydajności naszej pracy. 85 proc. respondentów deklaruje, że podczas mistrzostw będzie pracować tak jak zwykle, a 11 proc. przebadanych mówi, że rozgrywki mogą mieć wręcz pozytywny wpływ na ich pracę.

Ponieważ będą pracować wydajniej, żeby mieć więcej czasu na oglądanie meczów. Według badania ING Cup-o-nomics zrealizowanego na zlecenie ING przed rozpoczęciem rozgrywek Euro 2012 tylko 4 proc. respondentów deklaruje, że mistrzostwa będą miały niekorzystny wpływ na wykonywaną przez nich pracę, gdyż planują oni odłożyć niektóre sprawy albo nawet zaniedbać swoje obowiązki. W przypadku 88 proc. respondentów mistrzostwa nie wpłyną na to ile będą pracować. Z tego powodu tylko 5 proc. osób chce wziąć urlop, a zaledwie 6 proc. planuje wcześniej wychodzić z pracy. Jeśli jednak pod uwagę weźmiemy płeć uczestników badania, to okazuje się, że ze względu na mecze swój czas pracy skróci 16 proc. mężczyzn i tylko 7 proc. kobiet. Jeden na stu respondentów weźmie urlop, żeby uciec przed zamieszaniem związanym z rozgrywkami.

- Z badania ING Cup-o-nomics wynika, że wiara w pozytywny wpływ mistrzostw na pracę jest szczególnie silna u osób, które czuły się komfortowo lub bardzo komfortowo ze swoim poziomem oszczędności (25 proc. wskazań na pozytywny wpływ). Te osoby częściej deklarowały chęć obejrzenia prawie wszystkich meczów i były skłonne więcej poświęcić za możliwość oglądania na żywo meczu Polski i finału mistrzostw – powiedział Grzegorz Ogonek, ekonomista ING Banku Śląskiego.

Badanie zostało przeprowadzone przez TNS Nipo na zlecenie ING. W badaniu udział wzięło 1 002 Polaków oraz co najmniej 1 000 mieszkańców każdego kraju, biorącego udział w tegorocznych finałach Mistrzostw Europy w piłce nożnej. Respondenci stanowili reprezentatywną grupę społeczeństwa pod względem wieku, płci i dochodów.

{jumi [*9]}

 

a