updated 2:50 PM CEST, Oct 19, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Odpowiedzialny biznes - odpowiedzialna promocja

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Odpowiedzialny biznes - odpowiedzialna promocja www.sxc.hu

 

Media mogą odgrywać kluczową rolę w promocji społecznej odpowiedzialności biznesu w Polsce i poszerzaniu kręgu przedsiębiorstw odpowiedzialnych. Niestety, działania polskiego biznesu w obszarze CSR często traktowane są jako forma kryptoreklamy, co nie spotyka się z przychylnością opinii społecznej i mediów.

Zdaniem KIG jednym z głównych powodów tej sytuacji jest brak odpowiedniej komunikacji między światem biznesu i mediów. Te właśnie względy spowodowały, że Krajowa Izba Gospodarcza zorganizowała konferencję „Odpowiedzialny biznes - odpowiedzialna promocja? Jak informować w mediach o aktywności CSR?”. W trakcie debaty przedstawiono m.in. opinie przedstawicieli mediów na temat ich roli przy projektach społecznie odpowiedzialnych.

- To faktycznie trudne zadanie dla mediów pisać o CSR w sposób sensowny, unikając jakichkolwiek posądzeń o kryptoreklamę, a jednocześnie atrakcyjny dla odbiorców. Chyba najlepiej wciąż sprzedaje się wizerunek biznesmena wyprowadzanego w kajdankach przez policję - rozpoczął dyskusję Andrzej Arendarski, prezes Krajowej Izby Gospodarczej. Zdaniem Andrzeja Godlewskiego, wiceszefa TVP 1, okres przedstawiania w mediach przedsiębiorcy jako tego „złego” raczej odszedł w przeszłość. - Jednak wciąż się jeszcze na dobre nie zaczęło pokazywanie go jako działającego odpowiedzialnie społecznie. Na naszej antenie łatwiej nam mówić o firmach funkcjonujących wśród małych społeczności. Zauważamy, że nie tylko troszczą się one o własnych pracowników, ale i działają społecznie na rzecz tych społeczności - mówił Godlewski. Maciej Głogowski z radia TOK FM wskazał, że na jego antenie znajduje się miejsce na pokazywanie odpowiedzialnych społecznie giełdowych spółek znajdujących się w corocznie weryfikowanym Respect Index. Wojciech Szeląg (Polsat News) z kolei reaguje na CSR „alergicznie”. Niedowierza firmom, które szeroko informują o działaniach na rzecz potrzebujących np. w Kambodży czy czarnej Afryce. A jednocześnie okazuje się, że w tych samych krajach te same firmy zatrudniają za lichym wynagrodzeniem miejscową siłę roboczą. Zdaniem Szeląga - cały świat nie musi wiedzieć, że dany przedsiębiorca działa odpowiedzialnie i społecznie. Nie należy się tym zbytnio chwalić i urządzać na ten temat konferencji prasowych. Nie wierzę w „misję” mediów, ani w to, że jakikolwiek inwestor kieruje się w swych wyborach biznesowych działalnością odpowiedzialnie społeczną - twierdził sceptyczny wobec CSR Szeląg.

W opinii Wiktora Świetlika z Centrum Monitorowania Mediów SDP CSR musi istnieć, bo „jest wpisany w system. Musi być przy tym efektywnie wykorzystywany”. Zdaniem Marcina Piaseckiego, wydawcy „Dziennika. Gazety Prawnej” „łatwo się myli CSR z filantropią. Tymczasem CSR to proces - zachęta m.in. do działań proekologicznych czy na rzecz społeczności lokalnych. To nie jest proste przekazywanie pieniędzy do jakiejś fundacji.” Piasecki wskazał, że jego gazeta publikuje co roku ranking firm odpowiedzialnych społecznie. Z drugiej strony na 1000 wysyłanych do firm ankiet w tej sprawie odpowiada tylko co dziesiąta - mówił. A zatem CSR znajduje się w warunkach polskich wciąż na początku drogi.

{jumi [*9]}

 

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.