updated 1:15 PM CET, Nov 20, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Niedożywieniu dzieci: nie

  • Napisał 
  • Dział: CSR
Wyróżniony Niedożywieniu dzieci: nie www.sxc.hu

Czołowa sieć sklepów spożywczych po raz kolejny będzie uczestniczyć w Ogólnopolskiej Zbiórce Żywności przeprowadzanej w ramach 10. edycji akcji Podziel się Posiłkiem.

Zbiórka odbędzie się 28-29 września br. i weźmie w niej udział blisko 900 sklepów Biedronka w całej Polsce. Sieć prowadzi zorganizowane zbiórki żywności od 2004 r. Ogólnopolska Zbiórka Żywności to jeden z podstawowych elementów programu Podziel się Posiłkiem, którego celem jest walka z niedożywieniem dzieci w Polsce.

- Sieć Biedronka od wielu lat zaangażowana jest w rozwiązywanie problemu niedożywienia dzieci. Wraz z naszymi partnerami wprowadziliśmy na rynek pierwszy w Polsce produkt społecznie odpowiedzialny, kaszkę „Mleczny Start”. Regularnie, kilka razy do roku, uczestniczymy również w zbiórkach żywności wierząc, że przyczynimy się do rozwiązania tego poważnego problemu społecznego – mówi Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jerónimo Martins Polska SA. Tylko w ub.r. zebraliśmy w ramach zbiorek z Federacją Polskich Banków Żywności ponad 185 t żywności dla potrzebujących - dodaje Jaworska-Rutkowska. Licząc akcję zbiórek od 2004 r. zebraliśmy, oczywiście dzięki szczodrości naszych klientów, łącznie 641 t żywności.

W trakcie zbiórki, na terenie sklepów, przy specjalnie oznakowanych koszach czekać będą wolontariusze, którym będzie można przekazać produkty żywnościowe – najlepiej te z długą datą ważności np.: olej, cukier, konserwy mięsne, rybne i warzywne, odżywki dla dzieci, soki i dżemy. Banki Żywności po segregowaniu i zważeniu produktów żywnościowych przekażą
je bezpośrednio do organizacji oraz instytucji, które na co dzień zajmują się dożywianiem dzieci. Wśród nich są m.in. szkoły, świetlice, domy dziecka, towarzystwa przyjaciół dzieci oraz stowarzyszenia pomagające dzieciom i młodzieży.

Lista wszystkich sklepów włączonych w akcję dostępna jest na stronie www.podzielsieposilkiem.pl oraz na stronie bankizywnosci.pl.

Sieć Biedronka aktywnie wspiera lokalne społeczności, akcje charytatywne i wiele innych inicjatyw społecznych. Od wielu lat współpracuje z Caritas Polska i oddziałami diecezjalnymi instytucji. Przekazuje m.in. żywność oraz produkty przydatne w gospodarstwie domowym. Sieć jest również zaangażowana w organizację obchodów Międzynarodowego Dnia Chorego w warszawskich szpitalach dziecięcych. Wspierała prace badawcze prowadzone na rzecz budowy sztucznego serca. Za wieloletnie wsparcie i działalność prospołeczną, firma została dwukrotnie wyróżniona nagrodą Ubi Caritas i uhonorowana kilkoma prestiżowymi nagrodami
i wyróżnieniami w zakresie CSR takimi jak nagroda w kategorii „Najlepsze działania CSR w dziedzinie promocji i profilaktyki zdrowia”, wyróżnienie za działania skierowane do pracowników, a w szczególności za prowadzoną profilaktykę zdrowotną oraz uczestnictwo w projekcie „Partnerstwo dla zdrowia”, a także nagrodzona statuetką „Serce za serce”, przez Fundację Rozwoju Kardiochirurgii im. prof. Zbigniewa Religi, za wsparcie budowy komory serca dla dzieci. Popularna sieć prowadzi też własne akcje, w tym kampanię promującą darowizny na rzecz najmłodszych w ramach przekazania 1 proc. podatku, czy zbiórki prowadzone wspólnie zarówno z Caritas Polska czy jak ta, jedna z kilku dorocznych zbiórek prowadzonych wspólnie z Federacją Polskich Banków Żywności.

{jumi [*9]}

Warszawa