updated 4:03 PM CEST, Apr 20, 2018
A+ A A-

Neckermann stawia na Bułgarię i Grecję

  • Napisane przez JEN
  • Dział: Globtroter

Z Krzysztofem Piątkiem, prezesem Neckermann Polska rozmawia Jerzy Niemociński.

Jak zakończył się ubiegłoroczny sezon turystyczny dla Neckermann Polska?
Ubiegły rok obfitował w akty terrorystyczne w różnych krajach. Pomimo to rynek sprzedaży oferty wyjazdowej utrzymał się na wysokim poziomie z lat poprzednich. Neckermann Polska odnotował pozytywny wynik finansowy, choć z nieznacznym spadkiem liczby obsłużonych klientów.

Co z Państwa oferty najlepiej sprzedawało się w minionym roku?
Na decyzje klientów największy wpływ miały wydarzenia geopolityczne. Poszukiwali oni bezpiecznych kierunków. W sytuacji gdy Egipt, Tunezja i Turcja nie odzyskały zaufania klientów, najlepiej sprzedawała się nam Bułgaria. Kolejnymi rynkami pod względem wielkości sprzedaży była dla nas Grecja i Hiszpania.

Jakie propozycje przygotował Neckermann Polska na tegoroczny sezon letni?
Główną nowością na lato jest Comiso na południu Sycylii, który oferujemy w Polsce na zasadzie wyłączności. Jedyny czarter z Polski do tego portu lotniczego Sycylii jest w całości Neckermanna. Poza tym rozszerzyliśmy naszą ofertę w Bułgarii, która - podobnie jak w ubiegłym roku - będzie naszym podstawowym kierunkiem. W Grecji, która jest dla Polaków najważniejszym kierunkiem turystycznym, koncentrujemy naszą ofertę na głównych wyspach jak: Kreta, Rodos, Korfu, Kos, Zakynthos. Oferta grecka stanowi drugą pod względem liczby miejsc oferowanych w samolotach. Grecja to dla nas kraj numer dwa, gdzie planujemy wysłać drugą co do liczebności grupę klientów.

Na czym polega rozszerzenie oferty w podstawowej destynacji jaką jest Bułgaria?
Zwiększyliśmy tu ofertę hoteli w miejscowościach, w których byliśmy obecni do tej pory. Turyści lądują na lotniskach w Burgas lub w Warnie, dokąd latają nasze czartery i stąd rozwożeni są do hoteli zlokalizowanych w 10. nadmorskich kurortach: w Elenite, Nesseberze, Sveti Konstantin, Słonecznym Brzegu, Złotych Piaskach, Sveti Vlas, Sozopolu, Obozorze lub do rodzinnych kurortów takich jak Primorsko czy Albena.

W Państwa ofercie nie ma Albanii, która była hitem ubiegłego roku?
Potwierdzam, że nie mamy Albanii. Kraj ten wprowadził do swojej oferty nasz konkurent. Odkrył Albanię i chwała mu za to, że z sukcesem udało mu się to skonsumować. Neckermann też szuka nowości. Przykładem jest wyłączność na wypoczynek z dolotem do Comiso na południu Sycylii. Proponujemy też wyjazdy do takich krajów jak Czarnogóra lub Słowenia, którą mamy w ofercie nie tylko zimą, ale również latem. Są osoby, które szukają również tego typu nowości.

W tym roku Neckermann Polska kontynuuje sprzedaż Rumunii. Czy kraj ten, podobnie jak Bułgaria, wraca do łask Polaków?
W czasach PRL-u wypoczynek w Rumunii był bardzo popularny, bo LOT oferował w okresie letnim przeloty do Konstancy. Po 1989 roku nikomu nie przyszło do głowy oferować czartery w tamtym kierunku. My proponujemy wypoczynek w rumuńskich kurortach nadmorskich na zasadzie transferu z bułgarskich lotnisk. Proponujemy też ofertę wypoczynku na Rumuńskiej Riwierze z dojazdem własnym. Mamy w ofercie dobre hotele, które zostały zmodernizowane. Rumunia nie jest jeszcze tak popularna jak Bułgaria, ale z pewnością kilkaset osób skorzysta w tym roku za naszym pośrednictwem z oferty wypoczynku w tym kraju.

Wspomniał Pan o atrakcyjnej ofercie wypoczynku na Sycylii.
Sycylia jest dość znanym kierunkiem. Ludzie szukają tam mniejszych hoteli tzw. butikowych. Natomiast my chcieliśmy pokazać Sycylię od innej strony, dając alternatywę dla typowych kierunków oferujących wypoczynek na plażach, dlatego oprócz hoteli w znanych miejscowościach jak Taormina w naszej ofercie pojawił się nowy region. W tym roku jako jedyni latamy do portu lotniczego Comiso, położonego na południu Sycylii. W pobliskich kurortach są piękne, piaszczyste plaże z płytkim wejściem do morza. Region ten to jedno z najczystszych i najatrakcyjniejszych miejsc wypoczynkowych na Sycylii. Atutem tego miejsca jest to, że jest stąd blisko praktycznie do wszystkich miejsc, które powinno się zobaczyć podczas pobytu na Sycylii m.in. do Syrakuz.

A jak prezentuje się oferta Hiszpanii?
Oferta Hiszpanii to taki najbardziej standardowy i popularny produkt turystyczny Europy, z dostępem do Morza Śródziemnego. Kierunek ten był postrzegany w ubiegłym sezonie za bezpieczny i dużo zyskał w sytuacji braku zaufania turystów do Egiptu, Tunezji i Turcji. To spowodowało ruch cen w górę. Hiszpania zawsze była droga, a teraz jest jeszcze droższa o kilka procent w porównaniu z ubiegłym rokiem i niełatwo się sprzedaje. W naszej ofercie klienci znajdą bogaty wybór ofert w Hiszpanii, zarówno z dolotem jak i z dojazdem własnym. Kluczowym kierunkiem lata jest Majorka, na której oferujemy różnorodną ofertę hotelową.

Neckermann ma też propozycje podróży egzotycznych...
Segment Dalekich podróży jest bardzo bogaty. Proponujemy m.in. spędzenie wakacji w Brazylii, Indonezji, Kenii, Kostaryce, Meksyku, Omanie, Tajlandii, Tanzanii, Wietnamie, Emiratach Arabskich, na Dominikanie, Jamajce, Kubie, Malediwach, Małych Antylach, Mauritiusie, Seszelach, czy Sri Lance. Obecnie istnieje możliwość komponowania dolotu na regularnych i czarterowych połączeniach lotniczych, ze wszystkich portów lotniczych w Polsce. Początkiem może być lot Lufthansą do głównych hubów we Frankfurcie, czy Monachium, albo na pokładach samolotów Emirates czy Qatar Airways. Współdzielimy również ofertę bezpośrednich rejsów Dreamlinerem z Warszawy na różnych egzotycznych kierunkach.

Czy Polacy chętnie korzystają z tej oferty i stać ich na dalekie podróże?
Jest to dynamicznie rosnący segment rynku turystycznego również z tego powodu, że szybko rosnąca oferta powoduje spadek średnich cen i przez to wyjazdy te są bardziej dostępne. Wpływ na popyt ma także szybko rosnąca zamożność tej grupy klientów, których stać na najdroższą formę turystyki zagranicznej. Podróże egzotyczne są stosunkowo drogie, ale stają się coraz bardziej przystępne. Z jednej strony przez obniżenie cen ze względu na masowość tego ruchu, z drugiej strony przez wzrost zamożności konsumentów. Jest to najszybciej rosnący segment turystyki zorganizowanej.

Dziękuję za rozmowę.

Warszawa