updated 8:46 AM CEST, Oct 18, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Dubaj nowym kierunkiem masowej turystyki Polaków

  • Napisane przez Jerzy Niemociński
  • Dział: Azja
Dubaj nowym kierunkiem masowej turystyki Polaków Fot.: Jerzy Niemociński

Delegacja przedstawicieli branży turystycznej Dubaju odwiedziła Warszawę. Celem wizyty było pozyskanie nowych partnerów do współpracy i zwiększenie liczby turystów z Polski.

Wizyta w Warszawie przedstawicieli hoteli i biur podroży z Dubaju była elementem realizacji szerszej strategii promocyjnej opracowanej i wdrażanej przez Departament Turystyki Handlu i Marketingu Dubaju (DCTCM). Zorganizowany workshop miał na celu zintensyfikowanie współpracy z polską branżą turystyczną. Udział w nim wzięli menedżerowie DCTCM i współpracującej z nią czeskiej firmy Travel Advance oraz dubajskich hoteli.

20 mln turystów na Expo 2020
DCTCM to rządowa instytucja, odpowiadająca za rozwój i promocję turystyczną emiratu. W 2013 r. jej władze wytyczyły cel, którym było podwojenie liczby turystów odwiedzających Dubaj z 10 do 20 mln turystów do 2020 r. Rok 2020 to dla Dubaju rok szczególny, kiedy w emiracie odbędzie się Światowa Wystawa Expo 2020. Do tego czasu w Dubaju realizowane będą wielkie projekty inwestycyjne. Rozwijana będzie infrastruktura komunikacyjna, hotelowa, gastronomiczna, a także atrakcje turystyczne, których zadaniem będzie przyciągnięcie do emiratu milionów nowych turystów.

 

Po oparciu podstaw turystyki Dubaju o gości z Bliskiego Wschodu, Indii, Stanów Zjednoczonych, Chin oraz Europy Zachodniej przyszedł czas na pozyskanie podróżnych m.in. z Europy Środkowej. W tym celu DCTCM otworzył w 2016 r. swoje przedstawicielstwo w Czechach. Jego zadaniem jest pozyskanie nowych turystów z takich krajów jak Czechy, Polska, Węgry i Rumunia. Do realizacji swojego zadania DCTCM nawiązał współpracę ze specjalizującą się w marketingu destynacji turystycznych czeską firmą Travel Advance.

Wyjątkowe atrakcje turystyczne
Do istniejących atrakcji turystycznych takich jak: wyspy palmowe, hotele Burj Al Arab, czy Atlantis The Palm, najwyższy wieżowiec świata Burj Khalifa, 100 centrów handlowych z Dubai Mall, największym tego typu obiektem na świecie, Podwodnym ZOO i Akwarium, Delfinarium, ogromnymi i niezwykłymi parkami wodnymi: Yes Waterworld i Ice Land, parkami tematycznymi: Świat Ferrari oraz Legoland dołączą w tym roku dwa nowe parki tematyczne: Dubai Crocodile i Dubai Safari. Inwestorzy liczą na zwrot kosztów inwestycji i godziwy zysk, a to wymaga dynamicznego zwiększenia liczby turystów korzystających z szybko rozwijającej się infrastruktury turystycznej.

Tempo rozwoju infrastruktury turystycznej w Dubaju najlepiej obrazuje przyrost liczby hoteli i turystów. W 1996 r. emirat odwiedziło 1,9 mln gości, którzy mieli do dyspozycji 296 hoteli. W 2016 r. liczba hoteli wzrosła do 681. Liczba turystów osiągnęła poziom 15 mln, dzięki czemu Dubaj stał się czwartym, najczęściej odwiedzanym miastem świata.

Czas na Polskę
Ważne miejsce w strategii Dubaju w pozyskiwaniu nowych turystów ma Europa Centralna, w tym Polska. Postrzegani jesteśmy jako dynamicznie rozwijający się kraj i szósta gospodarka w Europie. Branża turystyczna w Dubaju jest świadoma tego, że w Polsce dynamicznie rozwija się turystyka wyjazdowa, co stwarza doskonałą perspektywę do długofalowej współpracy. W 2015 r. Dubaj odwiedziło 50 tys. Polaków. W ciągu kolejnego roku osiągnięto 10-procentowy przyrost turystów z Polski, a ich liczba osiągnęła poziom 55 tys. osób.

Jednym z prekursorów wyjazdów turystycznych do Dubaju było biuro podróży Best Reisen Group. W jego ofercie od lat jest bogaty wybór zarówno wyjazdów pobytowych do tego emiratu, jak również pobytów w Dubaju, łączonych z wypoczynkiem na egzotycznych wyspach. Best Reisen od lat współpracuje z dubajskim przewoźnikiem lotniczym Emirates. Obecnie dużą zasługę w zakresie zwiększenia liczby turystów udających się na wypoczynek do Dubaju ma Wizz Air, który w listopadzie 2016 r. otworzył bezpośrednie połączenie lotnicze z Katowic.

Skazani na sukces
Plany aktywizacji turystyki wyjazdowej do Dubaju na ten rok są bardzo ambitne.
– W roku 2017 zamierzamy zwiększyć liczbę turystów z Polski o 20 procent – mówi Nader Albastaki, menedżer do spraw międzynarodowych operacji partnerskich w DCTCM. Dubaj nie chce być postrzegany wyłącznie jako miejsce drogiego i luksusowego wypoczynku. Chce pozyskać również mniej zamożnych klientów, w tym rodziny z dziećmi. Z tego też powodu na warszawski workshop przyjechali nie tylko menedżerowie hoteli o wysokim standardzie, ale także budżetowych, trzygwiazdkowych obiektów hotelowych.
Oferta rozszerzenia wyjazdów turystycznych do Dubaju jest niezwykle atrakcyjna. Ponadto pojawia się na polskim rynku w stosunkowo dogodnym momencie, gdy tradycyjne kierunki turystyki masowej jak Tunezja, Egipt i Turcja, ze względów bezpieczeństwa straciły w minionych latach na zaufaniu klientów biur podróży. W sytuacji możliwości obniżenia kosztów wakacji w Dubaju w oparciu o przeloty niskokosztowymi liniami lotniczymi i noclegi w hotelach budżetowych, program umasowienia turystyki do tego emiratu skazany jest na sukces.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.