Wizyta w Warszawie przedstawicieli hoteli i biur podroży z Dubaju była elementem realizacji szerszej strategii promocyjnej opracowanej i wdrażanej przez Departament Turystyki Handlu i Marketingu Dubaju (DCTCM). Zorganizowany workshop miał na celu zintensyfikowanie współpracy z polską branżą turystyczną. Udział w nim wzięli menedżerowie DCTCM i współpracującej z nią czeskiej firmy Travel Advance oraz dubajskich hoteli.
20 mln turystów na Expo 2020
DCTCM to rządowa instytucja, odpowiadająca za rozwój i promocję turystyczną emiratu. W 2013 r. jej władze wytyczyły cel, którym było podwojenie liczby turystów odwiedzających Dubaj z 10 do 20 mln turystów do 2020 r. Rok 2020 to dla Dubaju rok szczególny, kiedy w emiracie odbędzie się Światowa Wystawa Expo 2020. Do tego czasu w Dubaju realizowane będą wielkie projekty inwestycyjne. Rozwijana będzie infrastruktura komunikacyjna, hotelowa, gastronomiczna, a także atrakcje turystyczne, których zadaniem będzie przyciągnięcie do emiratu milionów nowych turystów.
http://kurier365.pl/globtroter/azja/26120-dubaj-nowym-kierunkiem-masowej-turystyki-polak%c3%b3w.html#sigProId6936df9ada
Po oparciu podstaw turystyki Dubaju o gości z Bliskiego Wschodu, Indii, Stanów Zjednoczonych, Chin oraz Europy Zachodniej przyszedł czas na pozyskanie podróżnych m.in. z Europy Środkowej. W tym celu DCTCM otworzył w 2016 r. swoje przedstawicielstwo w Czechach. Jego zadaniem jest pozyskanie nowych turystów z takich krajów jak Czechy, Polska, Węgry i Rumunia. Do realizacji swojego zadania DCTCM nawiązał współpracę ze specjalizującą się w marketingu destynacji turystycznych czeską firmą Travel Advance.
Wyjątkowe atrakcje turystyczne
Do istniejących atrakcji turystycznych takich jak: wyspy palmowe, hotele Burj Al Arab, czy Atlantis The Palm, najwyższy wieżowiec świata Burj Khalifa, 100 centrów handlowych z Dubai Mall, największym tego typu obiektem na świecie, Podwodnym ZOO i Akwarium, Delfinarium, ogromnymi i niezwykłymi parkami wodnymi: Yes Waterworld i Ice Land, parkami tematycznymi: Świat Ferrari oraz Legoland dołączą w tym roku dwa nowe parki tematyczne: Dubai Crocodile i Dubai Safari. Inwestorzy liczą na zwrot kosztów inwestycji i godziwy zysk, a to wymaga dynamicznego zwiększenia liczby turystów korzystających z szybko rozwijającej się infrastruktury turystycznej.
Tempo rozwoju infrastruktury turystycznej w Dubaju najlepiej obrazuje przyrost liczby hoteli i turystów. W 1996 r. emirat odwiedziło 1,9 mln gości, którzy mieli do dyspozycji 296 hoteli. W 2016 r. liczba hoteli wzrosła do 681. Liczba turystów osiągnęła poziom 15 mln, dzięki czemu Dubaj stał się czwartym, najczęściej odwiedzanym miastem świata.
Czas na Polskę
Ważne miejsce w strategii Dubaju w pozyskiwaniu nowych turystów ma Europa Centralna, w tym Polska. Postrzegani jesteśmy jako dynamicznie rozwijający się kraj i szósta gospodarka w Europie. Branża turystyczna w Dubaju jest świadoma tego, że w Polsce dynamicznie rozwija się turystyka wyjazdowa, co stwarza doskonałą perspektywę do długofalowej współpracy. W 2015 r. Dubaj odwiedziło 50 tys. Polaków. W ciągu kolejnego roku osiągnięto 10-procentowy przyrost turystów z Polski, a ich liczba osiągnęła poziom 55 tys. osób.
Jednym z prekursorów wyjazdów turystycznych do Dubaju było biuro podróży Best Reisen Group. W jego ofercie od lat jest bogaty wybór zarówno wyjazdów pobytowych do tego emiratu, jak również pobytów w Dubaju, łączonych z wypoczynkiem na egzotycznych wyspach. Best Reisen od lat współpracuje z dubajskim przewoźnikiem lotniczym Emirates. Obecnie dużą zasługę w zakresie zwiększenia liczby turystów udających się na wypoczynek do Dubaju ma Wizz Air, który w listopadzie 2016 r. otworzył bezpośrednie połączenie lotnicze z Katowic.
Skazani na sukces
Plany aktywizacji turystyki wyjazdowej do Dubaju na ten rok są bardzo ambitne.
– W roku 2017 zamierzamy zwiększyć liczbę turystów z Polski o 20 procent – mówi Nader Albastaki, menedżer do spraw międzynarodowych operacji partnerskich w DCTCM. Dubaj nie chce być postrzegany wyłącznie jako miejsce drogiego i luksusowego wypoczynku. Chce pozyskać również mniej zamożnych klientów, w tym rodziny z dziećmi. Z tego też powodu na warszawski workshop przyjechali nie tylko menedżerowie hoteli o wysokim standardzie, ale także budżetowych, trzygwiazdkowych obiektów hotelowych.
Oferta rozszerzenia wyjazdów turystycznych do Dubaju jest niezwykle atrakcyjna. Ponadto pojawia się na polskim rynku w stosunkowo dogodnym momencie, gdy tradycyjne kierunki turystyki masowej jak Tunezja, Egipt i Turcja, ze względów bezpieczeństwa straciły w minionych latach na zaufaniu klientów biur podróży. W sytuacji możliwości obniżenia kosztów wakacji w Dubaju w oparciu o przeloty niskokosztowymi liniami lotniczymi i noclegi w hotelach budżetowych, program umasowienia turystyki do tego emiratu skazany jest na sukces.