środa, kwiecień 24, 2024
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/2002.
×

Uwaga

There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2002
niedziela, 05 wrzesień 2010 10:39

Kierunek: Niemcy

Napisane przez Grzegorz Micuła
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Kierunek: Niemcy Fot. Ruhr Tourismus i Grzegorz Micuła

Niemcy nie były kierunkiem turystycznym dla Polaków. Jeździliśmy tam do pracy, po zakupy czy tranzytem do innych krajów. To się zmieniło, zwłaszcza po wejściu Polski do strefy Schengen i likwidacji granic.

{jumi [*4]}Na skutek kryzysu zwłaszcza w roku 2009 nastąpił znaczący spadek wyjazdów turystycznych w całej Europie. Ale dziś już widać wyraźnie, że wychodzimy „z dołka".

W pierwszym półroczu 2010 r. Polska ugruntowała swoją pozycję silnego rynku turystyki przyjazdowej do Niemiec. Według Federalnego Urzędu Statystycznego, liczba noclegów polskich turystów wzrosła w tym czasie o 10 proc.

„Ważne dla Niemiec środkowoeuropejskie rynki odrabiają straty spowodowane kryzysem 2009 roku" - powiedziała Petra Hedorfer, Przewodnicząca Zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) na konferencji prasowej w Warszawie zorganizowanej wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną (POT). Od 2003 r. do 2008 r. wzrastała liczba noclegów turystów z Polski i w 2008 r. osiągnęła rekord 1,3 mln. Istotny wpływ miało wejście Polski do UE w 2004 r. Ważnym czynnikiem są również konsekwentne działania marketingowe DZT, które będą intensyfikowane dzięki umowie o współpracy podpisanej w 2009 r. z POT.

{gallery}2002{/gallery}

Dla Polaków Niemcy stają się najpopularniejszym zagranicznym celem podróży (po Wielkiej Brytanii), przy czym udział młodszych turystów jest ponadprzeciętny. Dlatego promujemy wycieczki do miast i udział w dużych wydarzeniach lub wyjazdy do parków rozrywki. W Berlinie, centrum kulturalnym i rozrywkowym Niemiec, w 2009 r. odnotowano ok. 135 tys. noclegów gości z Polski, w Monachium - ok. 46 tys. Trzecią i czwartą pozycję zajęły Frankfurt i Hamburg. Na tych miastach skupiają się też działania marketingowe DZT.
Głównym motywem wyjazdów polskich turystów do Niemiec jest – według danych World Travel Monitor – wypoczynek urlopowy. Spośród wszystkich podróży w 2009 r. 45 proc. to wypoczynek, 25 proc. - pobyty u rodziny lub znajomych, a 30 proc. - podróże biznesowe.
W Brandenburgii turyści z Polski są na drugim miejscu w statystykach noclegowych - Niemcy, jako cel podróży i atrakcyjny sąsiad z bardzo dobrym stosunkiem cen do jakości usług oraz bogatą ofertą, w porównaniu z innymi krajami zachodnimi nadal będą zdobywały popularność - twierdzi Petra Hedorfer.

Współpraca w dziedzinie turystyki

W marcu 2009 r. DZT i POT 2009 r. podpisały umowę o współpracy, dzięki temu, Polska i Niemcy w optymalny sposób wspierają i promują turystykę w obu krajach.
Zintensyfikowana zostanie współpraca między regionami przygranicznymi, w tym promocja poprzez reklamę oraz współpracę na rynkach zagranicznych. Przykładem było wspólne stoisko obu instytucji na Międzynarodowej Giełdzie Turystycznej (ITB) 2010. Na warsztatach i prezentacjach m.in. w Słubicach, Warszawie, Frankfurcie nad Odrą lub podczas GTM Germany Travel Mart™ 2010 w Moguncji, DZT i POT przedstawiły wspólne działania promocyjne w regionach przygranicznych. W budowie jest niemiecko-polska strona internetowa.
Niemiecki „Nationale Tourist Board" wspiera POT w przygotowaniach do UEFA EURO 2012. To wydarzenie będzie też głównym tematem Międzynarodowej Giełdy Turystycznej (ITB) 2011, w której Polska jest krajem partnerskim.

Cel - podróże przygraniczne
DZT promuje w Polsce Niemcy jako cel podróży. Główną grupą docelową są turyści w przedziale wiekowym 25 – 49 lat, którzy stanowią najliczniejszą grupę osób podróżujących do Niemiec.
W 2010 r. działania marketingowe DZT. skupiają się na temacie „Creative Germany" promującym, jako cel podróży nowoczesne, kreatywne Niemcy. Głównym medium jest strona internetowa www.creative-germany.travel, także w języku polskim. Tu użytkownik jest zaproszony w wirtualną podróż po kreatywnych Niemczech. Polska wersja językowa pod adresem www.germany.travel zawiera wspaniałe zdjęcia i filmy, m.in. z niemieckim komikiem i aktorem Steffenem Möllerem.
W roku 2010 Kulturalną Stolicą Europy jest niemieckie Zagłębie Ruhry. Region ten słynący niegdyś z produkcji węgla i stali oraz przemysłu ciężkiego po przekształceniach jest zagłębiem kultury z setkami wspaniałych muzeów i galerii, mnóstwem zieleni i rozlicznymi możliwościami spędzania czasu wolnego.
Głównym tematem 2010, którym DZT stara się zainteresować polski rynek, jest również „300-lecie europejskiej porcelany": przed dokładnie 300 laty powstała w Niemczech pierwsza manufaktura porcelany w Europie. W 2010 r. Niemcy świętują te narodziny, organizując liczne wydarzenia i imprezy. Głównym miejscem wydarzeń jest Miśnia, położona zaledwie półtorej godziny jazdy samochodem od polskiej granicy.
W przyszłym roku Niemcy obchodzić będą 125 lat motoryzacji. W maju 2011 r. rusza wielka akcja Niemieckie lato z motoryzacją, podczas której w ciągu 125 dni odbędzie się 125 imprez motoryzacyjnych.

{jumi [*6]}

a