Ostrzeżenie
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/2002.
  • Nie powiodło się załadowanie pliku XML.
Uwaga
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/2002
updated 1:18 PM CEST, Oct 18, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Kierunek: Niemcy

  • Napisane przez Grzegorz Micuła
  • Dział: Europa
Kierunek: Niemcy Fot. Ruhr Tourismus i Grzegorz Micuła

Niemcy nie były kierunkiem turystycznym dla Polaków. Jeździliśmy tam do pracy, po zakupy czy tranzytem do innych krajów. To się zmieniło, zwłaszcza po wejściu Polski do strefy Schengen i likwidacji granic.

{jumi [*4]}Na skutek kryzysu zwłaszcza w roku 2009 nastąpił znaczący spadek wyjazdów turystycznych w całej Europie. Ale dziś już widać wyraźnie, że wychodzimy „z dołka".

W pierwszym półroczu 2010 r. Polska ugruntowała swoją pozycję silnego rynku turystyki przyjazdowej do Niemiec. Według Federalnego Urzędu Statystycznego, liczba noclegów polskich turystów wzrosła w tym czasie o 10 proc.

„Ważne dla Niemiec środkowoeuropejskie rynki odrabiają straty spowodowane kryzysem 2009 roku" - powiedziała Petra Hedorfer, Przewodnicząca Zarządu Niemieckiej Centrali Turystyki (DZT) na konferencji prasowej w Warszawie zorganizowanej wspólnie z Polską Organizacją Turystyczną (POT). Od 2003 r. do 2008 r. wzrastała liczba noclegów turystów z Polski i w 2008 r. osiągnęła rekord 1,3 mln. Istotny wpływ miało wejście Polski do UE w 2004 r. Ważnym czynnikiem są również konsekwentne działania marketingowe DZT, które będą intensyfikowane dzięki umowie o współpracy podpisanej w 2009 r. z POT.

{gallery}2002{/gallery}

Dla Polaków Niemcy stają się najpopularniejszym zagranicznym celem podróży (po Wielkiej Brytanii), przy czym udział młodszych turystów jest ponadprzeciętny. Dlatego promujemy wycieczki do miast i udział w dużych wydarzeniach lub wyjazdy do parków rozrywki. W Berlinie, centrum kulturalnym i rozrywkowym Niemiec, w 2009 r. odnotowano ok. 135 tys. noclegów gości z Polski, w Monachium - ok. 46 tys. Trzecią i czwartą pozycję zajęły Frankfurt i Hamburg. Na tych miastach skupiają się też działania marketingowe DZT.
Głównym motywem wyjazdów polskich turystów do Niemiec jest – według danych World Travel Monitor – wypoczynek urlopowy. Spośród wszystkich podróży w 2009 r. 45 proc. to wypoczynek, 25 proc. - pobyty u rodziny lub znajomych, a 30 proc. - podróże biznesowe.
W Brandenburgii turyści z Polski są na drugim miejscu w statystykach noclegowych - Niemcy, jako cel podróży i atrakcyjny sąsiad z bardzo dobrym stosunkiem cen do jakości usług oraz bogatą ofertą, w porównaniu z innymi krajami zachodnimi nadal będą zdobywały popularność - twierdzi Petra Hedorfer.

Współpraca w dziedzinie turystyki

W marcu 2009 r. DZT i POT 2009 r. podpisały umowę o współpracy, dzięki temu, Polska i Niemcy w optymalny sposób wspierają i promują turystykę w obu krajach.
Zintensyfikowana zostanie współpraca między regionami przygranicznymi, w tym promocja poprzez reklamę oraz współpracę na rynkach zagranicznych. Przykładem było wspólne stoisko obu instytucji na Międzynarodowej Giełdzie Turystycznej (ITB) 2010. Na warsztatach i prezentacjach m.in. w Słubicach, Warszawie, Frankfurcie nad Odrą lub podczas GTM Germany Travel Mart™ 2010 w Moguncji, DZT i POT przedstawiły wspólne działania promocyjne w regionach przygranicznych. W budowie jest niemiecko-polska strona internetowa.
Niemiecki „Nationale Tourist Board" wspiera POT w przygotowaniach do UEFA EURO 2012. To wydarzenie będzie też głównym tematem Międzynarodowej Giełdy Turystycznej (ITB) 2011, w której Polska jest krajem partnerskim.

Cel - podróże przygraniczne
DZT promuje w Polsce Niemcy jako cel podróży. Główną grupą docelową są turyści w przedziale wiekowym 25 – 49 lat, którzy stanowią najliczniejszą grupę osób podróżujących do Niemiec.
W 2010 r. działania marketingowe DZT. skupiają się na temacie „Creative Germany" promującym, jako cel podróży nowoczesne, kreatywne Niemcy. Głównym medium jest strona internetowa www.creative-germany.travel, także w języku polskim. Tu użytkownik jest zaproszony w wirtualną podróż po kreatywnych Niemczech. Polska wersja językowa pod adresem www.germany.travel zawiera wspaniałe zdjęcia i filmy, m.in. z niemieckim komikiem i aktorem Steffenem Möllerem.
W roku 2010 Kulturalną Stolicą Europy jest niemieckie Zagłębie Ruhry. Region ten słynący niegdyś z produkcji węgla i stali oraz przemysłu ciężkiego po przekształceniach jest zagłębiem kultury z setkami wspaniałych muzeów i galerii, mnóstwem zieleni i rozlicznymi możliwościami spędzania czasu wolnego.
Głównym tematem 2010, którym DZT stara się zainteresować polski rynek, jest również „300-lecie europejskiej porcelany": przed dokładnie 300 laty powstała w Niemczech pierwsza manufaktura porcelany w Europie. W 2010 r. Niemcy świętują te narodziny, organizując liczne wydarzenia i imprezy. Głównym miejscem wydarzeń jest Miśnia, położona zaledwie półtorej godziny jazdy samochodem od polskiej granicy.
W przyszłym roku Niemcy obchodzić będą 125 lat motoryzacji. W maju 2011 r. rusza wielka akcja Niemieckie lato z motoryzacją, podczas której w ciągu 125 dni odbędzie się 125 imprez motoryzacyjnych.

{jumi [*6]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.