updated 11:48 AM CEST, Aug 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Dlaczego nie lubimy hoteli - 10 najczęstrzych powodów

  • Napisane przez KW / Serwis Informacji Turystycznych PAP / hotel.info
  • Dział: Europa
Po wystawieniu złej oceny: Właściciel hotelu w Wielkiej Brytanii wyrzuca gościa z pokoju. Poniżej prezentujemy czytelnikom Kuriera365 dziesięć najczęstszych powodów negatywnych ocen hoteli.
{jumi [*4]}Norymberga, 13 października 2010 – według doniesień renomowanego austriackiego dziennika* brytyjski hotelarz z Blackpool "pozbył" się pary niechcianych gości. Wyrzucił ich z pokoju, gdy goście ci, najwyraźniej tuż po zameldowaniu, wystawili hotelowi negatywną opinię na internetowej stronie oceny hoteli, korzystając z telefonu komórkowego.

Jeszcze kilka lat temu zakurzona skrzynka skarg i zażaleń była najpopularniejszą, a często jedyną dyskretną możliwością wyrażenia niezadowolenia ze złych warunków w hotelu, bez pewności, jaki będzie to miało skutek. Lecz to należy już do przeszłości. Internet zrewolucjonizował również kwestię reklamacji w hotelarstwie. Dzisiaj goście piszą sprawozdania z pobytu, a portale publikują je na swoich stronach internetowych. Przenośne środki komunikacji przyspieszają ten proces, co pokazuje opisany powyżej przypadek.

hotel.info, bezpłatny serwis rezerwacji, posiadający w swej ofercie ponad 210.000 hoteli na całym świecie, publikuje opinie swoich klientów nie tylko w formie standardowej oceny punktowej, lecz również dowolnych komentarzy sformułowanych samodzielnie przez gości. „One znacznie bardziej szczegółowo oddają warunki oferowane przez hotel, zarówno pozytywne, jak i negatywne", mówi Timo Vavrinec, dyrektor działu komunikacji w hotel.info. „Klienci hotel.info nie muszą się jednak bać wyrzucenia z hotelu, ponieważ wystawiają oni ocenę dopiero po wyjeździe", kontynuuje Vavrinec z uśmiechem. „Goście hotelowi patrzą, co otrzymują za swoje pieniądze.

Doświadczenia pokazują, że potencjalni goście mają duże zaufanie do opinii innych podróżujących. Dlatego w serwisie hotel.info oceny mogą wystawiać wyłącznie goście, którzy nocowali w hotelu. Ponadto od oceny hotelu zależy jego pozycja na liście wyszukiwania hotel.info. Komentarze gości stanowią zatem dla hoteli szansę do poprawy i zwiększenia obrotów. Regularnie zachęcamy współpracujące z nami hotele do czytania "swoich" ocen w ramach zarządzania jakością. W ten sposób mogą oni poznać stopień zadowolenia swoich gości. Oceny stanowią zatem konstruktywną opinię o hotelu – co nie stanowi dla kierownika hotelu najmniejszej przyczyny, aby być nieprzyjemnym w stosunku do gościa."

hotel.info przeanalizował komentarze gości z ponad miliona ocen hoteli i znalazł dziesięć najczęstszych powodów niezadowolenia gości:

Śniadanie: zbyt wysoka cena śniadania, nieadekwatna do jakości i ilości jedzenia. Za mały wybór. Brak szybkiego donoszenia potraw/nakrywania miejsc dla kolejnych gości. Stare, długo leżące jedzenie.

Miejsca parkingowe: zdaniem gości za wysokie ceny miejsca na parkingu/w garażu, często również nieprawidłowe informacje w prezentacji hotelu dotyczące dostępności i ceny.

Hałas: goście rzadziej skarżą się na usytuowanie hotelu w centrum miasta i związany z tym hałas z ulicy, niż na cienkie ściany w pokojach i brak dźwiękoszczelnych okien.

Wielkość pokoju: szczególnie gościom z Ameryki Północnej nie podobają się małe pokoje hotelowe i ciasne łazienki w hotelach europejskich.

Jakość usług/uprzejmość: nie skarżą się na to najczęściej goście z zagranicy. To głównie goście z kraju są niezadowoleni z jakości usług.

Internet/WLAN: za wysokie opłaty za korzystanie z internetu, brak internetu bezprzewodowego.

Czystość: skargi na niedokładne sprzątanie pokojów, w szczególności łazienek.

Komfort: zarwane materace. Zaniedbane, stare meble. Zdaniem gości hotele wymagają często remontu i są zaniedbane.

Pokoje dla niepalących / palących: niewystarczające oddzielenie strefy dla palących i niepalących, zapach dymu na piętrach dla niepalących, brak pokojów dla niepalących, pomimo rezerwacji.

Kategoria-gwiazdki: zdaniem gości hotel posiada zbyt dużą liczbę gwiazdek i zasługuje na niższą kategorię. Dlatego w takim przypadku również cena jest uważana za zbyt wysoką.

{jumi [*6]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.