updated 1:46 PM CEST, Sep 21, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Szwajcarska zima 2016/2017

  • Napisane przez Cezary Rudziński
  • Dział: Europa
Wyróżniony Szwajcarska zima 2016/2017 Fot. Cezary Rudziński

Aktualna sytuacja w turystyce szwajcarskiej na progu sezonu zimowego 2016/2017 oraz nowości i atrakcje, w tym bardziej szczegółowo w regionie Jungfrau w Oberlandzie Berneńskim, były tematem spotkania z przedstawicielami prasy polskiej w Warszawie. Z kraju Helwetów przylecieli na nie: Caroline Blatter z regionu Jungrfau oraz gość specjalny i znawca Szwajcarii o każdej porze roku, dyrektor Switzerland Tourism na Niemcy, Europę Centralną, Północną i Wschodnią, w tym oczywiście i Polskę, Jörg P. Krebs. Informacje o nadchodzącej zimie oraz najważniejszych w sezonie wydarzeniach sportowych w Szwajcarii przedstawiła dyrektor przedstawicielstwa Switzerland Tourism w naszym kraju Adriana Czupryn, zaś o propozycjach tematycznych i wyjazdowych dla prasy mówiła Marta Piechota.


Adriana w multimedialnej prezentacji przypomniała, że w Szwajcarii jest 48 szczytów górskich o wysokości ponad 4 tys. m n.p.m. oraz 29 terenów narciarskich na wysokości ponad 2,8 tys. m n.p.m., co stanowi gwarancję śniegu na nich przez cały sezon. Są tam najdłuższe i najbardziej urozmaicone trasy narciarskie w świecie. Wielkimi walorami tego kraju jest możliwość uprawiania sportów niedaleko centrów miejskich oraz stałe innowacje w sportach zimowych. M.in. znana miejscowość Laax buduje aktualnie największą w świecie halfpipe. Zimowy sezon turystyczny 2015/2016 w Szwajcarii zamknął się liczbą 15,4 mln noclegów rejestrowanych w hotelach. Turyści polscy skorzystali z około 80 tysięcy.
W sezonie 2016/2017 do dyspozycji narciarzy i turystów w ojczyźnie Wilhelma Tella będzie 7400 km oznakowanych tras zjazdowych, 5500 km tras biegowych i 5150 km szlaków wędrownych. A także 620 km oznakowanych tras saneczkowych. Na których najdłuższy, 15 kilometrowy zjazd znajduje się między miejscowościami Faulhorn i Grindelwald. Kolejek i wyciągów jest łącznie 2450, przy czym ponad 70% z nich utrzymuje w sezonie bieżącym ceny z poprzedniego, a pozostałe nieznacznie je podniosło. Dużą wagę przywiązuje się w Szwajcarii do wypoczynku rodzinnego.
Niedrogie pakiety rodzinne przygotowały znane miejscowości i centra sportów zimowych. M.in. Arosa bezpłatne skipassy od trzeciego dziecka w rodzinie oraz również bezpłatne szkółki narciarskie dla dzieci i młodzieży do lat 17. W Savognin dzieci w wieku do 10 lat mogą zjeżdżać za 3 franki dziennie. W Zermatt i Saas-Fee dzieci do 9 lat bezpłatnie. Natomiast w Regionie Jeziora Genewskiego i Gstaad dzieci do lat 9 mogą bezpłatnie nocować w pokoju rodziców i zjeżdżać na nartach lub innym sprzęcie. Ciekawe nowości przygotowały też poszczególne kantony.
W Berneńskim Oberlandzie na Kandersteg jazdy na fatbikach – rowerach o bardzo grubych kołach – do przełęczy Gemmi. W Gryzonii, w Davos krainę lodowisk pośrodku gór nazwaną Lodowym Marzeniem. W Wallis – Crans-Montana zimowe zawody w golfa. W Bazylei Muzeum Tinguely’ego z muzyką mechaniczną. Natomiast w Zermatt w kantonie Wallis ponownie otwarty zostanie hotel Riffelalp Resort, najwyżej, na wysokości 2220 m n.p.m., 5* położony w Alpach.


Tak jak co roku, nie zabraknie światowej rangi wydarzeń sportowych. Oto pierwsza szóstka najbardziej „topowych”. Biegi narciarskie: * 10-11 grudnia 2016 Puchar Świata w Davos i 31 grudnia–1 stycznia 2017 Tour de Ski Val Müstair. Skoki narciarskie: 17-18 grudnia 2016 Puchar Świata w Engelbergu. Narciarstwo alpejskie: 7-8 stycznia 2017 Puchar Świata w Adelboden, 13-15 stycznia Puchar Świata Ski Alpin Lauberhorn, 6-19 lutego MŚ w Narciarstwie Alpejskim w St. Moritz i 25-26 lutego PŚ w Narciarstwie Alpejskim w Crans-Montana.
Freestyle Skiing: 12-13 grudnia PŚ Ski Cross Arosa, 3-4 marca PŚ Freestyle Skiing Silvaplana. Snowboard: 18-24 stycznia PŚ HP Laax Open, 24-26 marca PŚ SBX Veysonnaz i 1-9 kwietnia Freeride World Tour Verbier. Natomiast PŚ Telemark w Thyon odbędzie się 9-11 marca 2017 r. Adriana Czupryn poinformowała także o nowych połączeniach lotniczych z Warszawy i Krakowa 2 razy w tygodniu w Bazylei i Genewy oraz nowym, bezpłatnym wydawnictwie – mapie Zima 2016/2017 z informacjami o zimowych aktywnościach oraz wydarzeniach, a także atrakcjach poszczególnych regionów. Ukazała się ona w nakładzie 180 tys. egz.
O ofercie oraz atrakcjach regionu Jungfrau i nowościach w nim mówiła Caroline Blatter. Przypomniała, że sławna kolej górska na Jungfraujoch, 3454 m. n.p.m. ma już ponad 100-letnią tradycję. A także o trzech najwyższych i szczególnie atrakcyjnych o każdej porze roku alpejskich szczytach w tamtym regionie: Eiger, 3970 m n.p.m., Mönch 4107 m n.p.m. i Jungfrau 4158 m n.p.m. Teren narciarski na lodowcu Aletsch pod tym ostatnim szczytem czynny jest przez 365 dni w roku. Wspomniała również o miejscowościach, m.in. Wegen i Mürren wolnych od ruchu samochodowego, a także o tradycjach serowarskich i wydarzeniach jakie będą mieć miejsce w nadchodzącym sezonie.
Dyr. J.P. Krebs swoje dowcipne wystąpienie zakończył zabawnym filmikiem o wynajętym kaskaderze, który wykonuje nieprawdopodobne ewolucje na nartach i w górskim jeziorze wówczas, gdy celebryta Bruno rozkosznie odpoczywa. Więcej informacji na temat zarówno ofert w nadchodzącym sezonie zimowym, jak i w ogóle Szwajcarii oraz jej turystyki znaleźć można na: www.MojaSzwajcaria.pl.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.