updated 2:28 PM CET, Dec 14, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Odkryj Rumunię - nowy brand turystyczny

  • Napisane przez KW / SIZ PAP
  • Dział: Europa
Polska jest kolejnym krajem, w którym zaprezentowano nowy logotyp i slogan promocyjny Rumunii, będące częścią jej międzynarodowej kampanii promocyjnej. To nowa wizytówka turystyczna tego kraju oraz kolejny krok w jego ewolucji wizerunkowej.

{jumi [*4]}Nowe logo, slogan oraz strategia promocyjna stawiają przede wszystkim na potencjał naturalny tego kraju, wyróżniają jej dziedzictwo kulturowe oraz przedstawiają Rumunię jako kraj ujmujący swoją autentycznością i wielowiekową tradycją. Symbolem wizualnym wprowadzonych zmian jest nowy logotyp Rumunii z motywem liścia oraz slogan "Explore The Carpathian Garden". Nowy wizerunek ma podnieść atrakcyjność turystyczną Rumunii, zaowocować wzrostem liczby odwiedzających, a także podkreślić jej walory przyrodnicze i kulturowe.

"Dzięki nowemu brandowi Rumunia ma szansę umocnić pozycję kraju wyróżniającego się ciekawą ofertą turystyczną na tle swoich europejskich konkurentów. Stawiamy na wymagających, ambitnych ludzi, którzy gotowi są wykonać pewien wysiłek, by dotrzeć do mniej oczywistych miejsc, niekojarzonych z masową turystyką" - mówi Ruxandra Ana z Ośrodka Informacji Turystycznej Rumunii w Polsce.

Projekt rebrandingu Rumunii opracowała międzynarodowa firma THR-TNS, uwzględniając wyniki badań marketingowych, przeprowadzonych zarówno w samej Rumunii, jak i w ośmiu kluczowych dla rumuńskiej turystyki krajach. Na ich podstawie określono sześć narodowych "produktów", które dają Rumunii przewagę konkurencyjną i które w najlepszy sposób definiują jej ofertę turystyczną (wśród nich wyróżniono m.in. dużą powierzchnię obszarów wiejskich, znaczącą liczbę parków przyrodniczych, historyczne miasta i zabytki, możliwość aktywnego wypoczynku).

Projekt rebrandingu przygotowany został na zlecenie Ministerstwa Rozwoju Regionalnego i Turystyki Rumunii ze środków unijnego Regionalnego Programu Operacyjnego w ramach przyjętego przez rząd rumuński Narodowego Programu Rozwoju Turystyki na lata 2007-2026. Program zakłada stały rozwój branży turystycznej jako jednego z kluczowych sektorów gospodarki tego kraju oraz zwiększenie świadomości lokalnych walorów turystycznych wśród samych mieszkańców Rumunii.

Międzynarodowa premiera nowego brandu turystycznego Rumunii miała miejsce w lipcu tego roku na targach EXPO w Szanghaju.

{jumi [*6]}

Warszawa