updated 11:44 PM CEST, Jul 17, 2018
A+ A A-

Szwajcaria latem też ciekawa

  • Napisane przez Cezary Rudziński
  • Dział: Europa
Wyróżniony Szwajcaria latem też ciekawa mat. prom.

Na szwajcarskich trasach narciarskich, zwłaszcza lodowcowych, nadal jest pełnia sezonu zimowego. Gospodarze myślą już jednak o tym, czym przyciągnąć zagranicznych turystów w lecie.

Na pierwszym w br. spotkaniu prasowym w Warszawie p{jumi [*4]}rzedstawicielka Switzerland Tourism w Polsce Adriana Szupryn oraz reprezentantka popularnego wśród naszych turystów regionu Wallis – Valais Tourisme Daphnée Germanier przedstawiły najciekawsze propozycje urlopowe lata 2011 w Szwajcarii.
Pomimo kryzysu gospodarczego, a zwłaszcza wysokiego kursu franka szwajcarskiego, co przenosi się oczywiście na ceny, rok 2011 zamknął się, w przypadku gości z Polski, dodatnio – powiedziała Adriana. W porównaniu z rokiem 2009, w ubiegłym liczba turystów polskich korzystających z hoteli w Szwajcarii wzrosła o 6,5%. Ogółem spędzili oni w ojczyźnie Wilhelma Tella 143.288 nocy.
Niestety, przeciętna długość pobytu skróciła się w tym czasie o 0,1 dnia – do 2,8 dni. Nadal również stanowimy procentowo margines w masie turystów odwiedzających Szwajcarię, gdyż udział Polaków w liczbie noclegów gości zagranicznych wyniósł tylko 0,7%, a wszystkich noclegów zaledwie 0,4%. Co nie oznacza, że nie liczymy się tam.
Wręcz przeciwnie. Szwajcarzy zadowoleni są naszych przyjazdów i mają nadzieję oraz zabiegają o to, aby w przyszłości były one liczniejsze. Ruch przyjazdowy z Polski zresztą, co prawda powoli, ale jednak rośnie. Najbardziej popularny, jako cel podróży, jest Zurych z 30.477 noclegami w 2010 roku. A po nim regiony: Gryzonia – 23.480, Region Jeziora Genewskiego 13.138, Centralna Szwajcaria 13.121 i Wallis – 12.183 noclegi.
Znacznie, bo aż o 40%, zwiększyły się zakupy naszych rodaków 4 – dniowych kart Swiss Pass uprawniających do podróży bez ograniczeń pociągami – jedynie w ekspresach: Bernina i Lodowcowym trzeba dokupować miejscówki, autobusami, statkami oraz komunikacją miejską w blisko 40 miastach, bezpłatnych wstępów do ponad 400 muzeów, 50% zniżek na przejazdy większością kolejek górskich itp.
Ponadto zakupy Saver Pass, biletów na Ekspresy: Bernina i Lodowcowy, Transfer Ticket w 1 i 2 klasie oraz voucherów na bagaż pozwalających nie zajmować się nimi w drodze, gdyż dostarczane są z miejsca zadania do docelowego.
Jeżeli chodzi o nadchodzący sezon letni, to jego wiodącymi tematami w 2011 roku będą: Góry i jeziora, Przyroda, Aktywny wypoczynek oraz Wędrówki. Na amatorów tych ostatnich czeka 60 tys. km. szlaków pieszych. prowadzących m.in. przez Parki Przyrody oraz do lub obok miejsc znajdujących się na Liście Dziedzictwa UNESCO.
Podjęcie decyzji o wyborze Szwajcarii jako celu letniego wyjazdu ułatwić mają bezpłatne broszury tematyczne w języku polskim. Są one już w druku i ukażą się w najbliższym czasie w łącznym nakładzie 245 tys. egzemplarzy. najwięcej – 150 tys. egz. poświęconych zostanie górom i jeziorom. Popularne wśród Polaków regiony: Gryzonia, Region Jeziora Genewskiego i Wallis prezentowane będą ogółem w 60 tys. egz., zaś szwajcarskie środki komunikacji w 15 tys. egz.
Więcej na temat możliwości zwiedzania Szwajcarii =naleźć można w Internecie na: www.Moja szwajcaria.pl, a wynajmu apartamentów na: http://www.interhome.pl/.
{jumi [*6]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.