updated 3:25 PM CEST, Apr 23, 2018
A+ A A-

Targi turystyczne ITB 2012 w Berlinie

  • Napisane przez KW / WOT.org.pl
  • Dział: Europa
Wyróżniony Targi turystyczne ITB 2012 w Berlinie fot.: theagacia

Wielkopolska Organizacja Turystyczna jest organizatorem wystąpienia regionalnego na Międzynarodowej Giełdzie Turystycznej ITB'2012 w Berlinie, która odbędzie się w dniach 7 – 11 marca 2012 roku. ITB w Berlinie jest największą imprezą targową na świecie promującą turystykę.

 

Co roku udział bierze ponad 11.000 wystawców ze 186 krajów. Powierzchnia wystawiennicza to az 160.000 m², a liczba odwiedzających w 2011 roku przekroczyła 170.000 osób. Niemcy są dla polskiej turystyki najważniejszym rynkiem zagranicznym. Główne cele wizyt w Polsce turystów niemieckich stanowią typowe wyjazdy turystyczne, kulturowe z poznawaniem zabytków, odwiedziny, wyjazdy zdrowotne, wizyty związane z prowadzeniem interesów firmy, kongresy, targi i wystawy. Do rozwijających się produktów turystycznych należą: turystyka aktywna (rowery, jazda konna, sporty wodne), rekreacyjna i specjalistyczna, turystyka kulturowa i miejska (zwiedzanie dużych miast, imprezy kulturalne), turystyka przygraniczna, turystyka na terenach wiejskich - wczasy wypoczynkowe dla rodzin z dziećmi, wyjazdy młodzieży w oparciu o tanią bazę noclegową oraz turystyka lecznicza i wellness & spa. Oficjalnym krajem partnerskim  tegorocznych Targów ITB' 2012 jest Egipt.


Polskie Stoisko Narodowe zlokalizowane będzie w hali 15.1 kompleksu wystawienniczego Messe Berlin. Stoisko Wielkopolski będzie zorganizowane przez Wielkopolską Organizację Turystyczną w ramach Polskiego Stoiska Narodowego. Wielkopolska zaprezentuje 3 produkty turystyczne: turystykę aktywną, kulturową oraz – produkt „Statkiem na EURO '2012". Wizualizację naszego regionu stanowić będą duże fotogramy prezentujące w/w produkty oraz turystyczne logo Wielkopolski wraz z hasłem „Wielka historia. Wielka przygoda".

 

W ramach poszczególnych stanowisk informacyjnych Wielkopolska zaprezentuje szeroką ofertę wydawniczą przygotowaną dla gości ITB. Dotyczyć ona będzie możliwości aktywnego wypoczynku na terenie województwa – tras rowerowych, spływów kajakowych, turystyki wodnej na rzekach i jeziorach. Kolejną mocną stroną oferty Wielkopolski będzie promowana na rynku niemieckim turystyka kulturowa - zabytki wielkopolskich miast i miasteczek, szlaki turystyczne nawiązujące do naszej bogatej historii, w tym Szlak Piastowski.


Na stoisku Wielkopolski odwiedzający poznać będą mogli przykład zastosowania nowych technologii w turystyce – kody QR. Obsługa stoiska będzie demonstrować, jak za pomocą przenośnych urządzeń elektronicznych można szybko dotrzeć do konkretnej informacji z zakresu turystyki w Wielkopolsce. Do udziału w tegorocznej promocji swoje produkty turystyczne zgłosiły  następujące podmioty: Starostwo Powiatowe w Gnieźnie, Miasto Czarnków, Gmina Drawsko, Gmina Rawicz, Organizacja Turystyczna Leszno-Region, a branże reprezentować będą: Kompleks Olandia, Hotel Poznański z Lubonia oraz Hotel Olympic z Wronek.

Dodatkowym działaniem promocyjnym będą degustacje regionalnego produktu - piwa noteckiego oraz konkursy przeprowadzane na rowerze z trenażerem a także konkursy na temat atrakcji turystycznych Wielkopolski i możliwościach wypoczynku w naszym regionie. Do wygrania są pobyty weekendowe w atrakcyjnych hotelach ufundowane przez członków WOT oraz gadżety. Stoisko odwiedzą przedstawiciele samorządów Wielkopolski oraz dziennikarze mediów krajowych i zagranicznych.

Wielkopolska uczestniczyć będzie w dniu 8.03.2012r w Networkingu organizowanym dla prasy i organizatorów turystyki w ramach projektu Partnerstwo Odra jako jeden z 4 polskich i 4 niemieckich regionów – uczestników tego ponadregionalnego i międzynarodowego projektu. Na osobnym stoisku miast – gospodarzy EURO 2012 zaprezentuje się Miasto Poznań, wzbogacając ofertę dla miłośników sportu pokazem wypieku i degustacją rogali świętomarcińskich. Prezentacja walorów turystycznych Regionu Wielkopolski  podczas ITB'2012 w Berlinie jest elementem realizacji projektu „Kompleksowa promocja wiodących produktów turystycznych Wielkopolski" współfinansowanym ze środków UE.

{jumi [*6]}

 

Warszawa