Ostrzeżenie
  • JFolder::pliki: Ścieżka nie jest folderem. Ścieżka: /home/kur365/domains/kurier365.pl/public_html/images/8908.
  • Nie powiodło się załadowanie pliku XML.
Uwaga
  • There was a problem rendering your image gallery. Please make sure that the folder you are using in the Simple Image Gallery Pro plugin tags exists and contains valid image files. The plugin could not locate the folder: images/8908
updated 10:51 AM CEST, Aug 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Wiedeń 2013. Sztuka delektowania się życiem

  • Napisane przez Cezary Rudziński
  • Dział: Austria
Wyróżniony Wiedeń 2013. Sztuka delektowania się życiem Fot.: Cezary Rudziński

Jak już informowaliśmy, na Krakowskim Przedmieściu w Warszawie na specjalnym ekranie przed kościołem św. Anny od 25 sierpnia odbywa się, po raz pierwszy w naszym kraju, Augmented reality, czyli spektakle „rozszerzonej rzeczywistości" – prezentacja austriackiej stolicy z lotu ptaka zatytułowana „Wiedeński odlot w trójwymiarze".

Dwaj wielcy kompozytorzy naszych narodów: Fryderyk Chopin i Johann Strauss rozmawiają nie tylko ze sobą, ale i z publicznością, w najnowszej technologii audiowizualnej. Jest to rodzaj trójwymiarowej gry, której uczestnicy kierują - za pomocą ruchu dłoni - wirtualną postacią najsłynniejszego kompozytora wiedeńskich walców w taki sposób, aby przeleciała ona przez jak największą liczbę nadlatujących złotych ram. Za każdy udany przelot uzyskuje się punkty, z których część traci się, gdy następuje nagłe zderzenie z ramą. Impreza potrwa do 31 sierpnia, odbywa się w godzinach od 14.00 do 21.30. Zwycięzca, który uzyska największą liczbę punktów i udokumentuje to zrobionym na ich tle zdjęciem, otrzyma w nagrodę przelot dla dwu osób na weekend do Wiednia i zakwaterowanie oraz wyżywienie tam w luksusowym hotelu.
W ramach tego swoistego „Tygodnia wiedeńskiego" w Warszawie, w Arkadach Kubickiego Zamku Królewskiego odbyła się konferencja prasowa i warsztaty baristyczne pod tytułem „Wiedeń 2013: Sztuka delektowania się życiem". Przedstawiciel Vienna Tourist Board Nikolaus Gräser przedstawił nowości turystyczne – a jest ich sporo – Wiednia i największe hity zapowiadane na 2013 rok. Natomiast Franz Grünwald, café sommelier i austriacki Mistrz Baristów 2006 r., zaprezentował sposób przygotowywania siedmiu rodzajów wiedeńskiej kawy.


{gallery}8908{/gallery}


Franca Maria Kobentner, szefowa Austria Info w Warszawie otwierając spotkanie prasowe przypomniała tradycje austriackich kawiarni, podkreśliła też stosowanie przez jej kraj w XXI wieku nowoczesnych technik promowania turystyki. Natomiast Nikolaus Gräser skoncentrował się przede wszystkim na trzech głównych hitach Wiednia w roku przyszłym. Mówił jednak również o wielu innych wydarzeniach, poinformował także o znaczących faktach. Wiedeń to około 1,7-milionowe miasto, przypomniał, a jego aglomeracja liczy 2,4 mln mieszkańców, czyli mieszka w niej co czwarty Austriak.
Wśród miast Unii Europejskiej austriacka metropolia nad Dunajem zaliczana jest do dziesiątki najlepiej prosperujących miast. Zaś pod względem ekonomicznym, mierzonym w PKB, znajduje się na miejscu piątym. W 2010 roku Wiedeń po raz drugi z kolei wybrany został,  spośród 221 kandydatów w rankingu międzynarodowej firmy konsultingowej Mercer, najlepszym miastem na świecie pod względem jakości życia. Połowę jego powierzchni zajmują tereny zielone, 35 proc. wszystkich dróg można tam przebyć publicznymi środkami transportu itp. Jest to też jedyne miasto na świecie posiadające w swoich granicach winnice i wytwarzające znaczące ilości wina.
Wiedeń należy również do najpopularniejszych miejscowości w europejskiej turystyce miejskiej. W 2011 r. odwiedziła go rekordowa – 5,2 mln – liczba gości, co stanowiło + 7 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim. Skorzystali oni z 11,4 mln noclegów (+5 proc.). Udział Polaków w tym ruchu przyjazdowym jest nadal skromny jeżeli wziąć pod uwagę liczbę mieszkańcowi naszego kraju, ale dynamicznie rośnie. W 2011 r. zarejestrowano tam 65.192 gości z polskimi paszportami lub dowodami osobistymi, co stanowiło wzrost o 15,5 proc. wobec roku poprzedniego. W przypadku noclegów: 126.365 – był to wzrost 16,3 proc.
Dla należytej obsługi tej rosnącej masy gości, powstają nowe hotele. Aktualnie miasto posiada w nich (stan na 19.03.2012) 55.800 miejsc noclegowych. Ale do końca roku liczba ta ma zwiększyć się do 58.200, zaś w przyszłym do 62.400. W końcu sierpnia otwarty został pierwszy w Austrii hotel amerykańskiej sieci „Ritz-Carlton". W końcu października pierwszych gości przyjmie 4* hotel „Lamée". Niewielki, bo tylko o 22 pokojach i 7 apartamentach, w budynku z lat 30-tych XX wieku, w centrum Wiednia, z ogrodem na dachu i widokiem z niego na katedrę św. Szczepana. Pod koniec br. otwarty zostanie 5* „Hotel Sans Souci" w pobliżu Dzielnicy Muzeów.
W marcu do dyspozycji gości oddana zostanie w tej samej dzielnicy nowa część 3* hotelu „24 hours", i mniej więcej w tym samym czasie 5* hotelu „Palais Hansen Kempinsky Vienna" w zaadaptowanym pałacu przy Ringstrasse. To tylko przykłady, bo jeszcze w 2013, a następnie 2014 roku otworzą swoje podwoje kolejne wiedeńskie hotele. Z wydarzeń kulturalno-historycznych bieżącego roku warto wspomnieć o rozpoczynających się jesienią obchodach 175. rocznicy urodzin (przypada ona 24 grudnia) cesarzowej Austrii i królowej Węgier Elżbiety, popularnej Sisi, z bogatym programem.
Najważniejszymi hitami roku przyszłego będzie oddanie do użytku, chociaż pierwsze koncerty odbędą się tam już pod koniec grudnia br., nowej sali koncertowej Wiedeńskiego Chóru Chłopięcego „Winer Sängerknaben". W marcu po 10. latach remontów i rozbudowy otwarta zostanie Kunstkamera Muzeum Sztuki i udostępnione publiczności jedne z najznakomitszych tego rodzaju zbiorów na świecie. Jej najstarsze eksponaty pochodzą ze średniowiecznych skarbców i gabinetów osobliwości dynastii Habsburgów. Natomiast na wiosnę w odrestaurowanym Pałacu Lichtensteinów oglądać będzie można, niestety tylko w grupach we wcześniej uzgodnionych terminach, sztukę okresu biedermeieru i klasycyzmu.
To najważniejsze zapowiadane wydarzenia, ale tylko nieco niższej rangi, bardzo jednak ciekawych, będzie o wiele więcej. A poza tym, jak zawsze mnóstwo innych propozycji atrakcyjnego spędzania czasu na zasadzie łączenia drobnych życiowych przyjemności ze zwiedzaniem. Wspomnę tylko, że wiedeńskich kawiarni koncertowych – Wiener Koznert – Cafés jest 182 i poświęcono im specjalny folder, który otrzymali również uczestnicy spotkania prasowego. O niezliczonych „zwykłych" kawiarniach, nie mówiąc już o cukierniach, restauracjach, barach, winiarniach, piwiarniach itp. nie wspominając.
Pobyty w Wiedniu to także okazja do zakupów. Także artykułów luksusowych. Pod koniec br. słynny ciąg handlowy obejmujący ulice Kutner Strasie, Graben i Kohlmarkt powiększony zostanie o „Złotą Dzielnicę", ze sklepami w zabytkowym kompleksie budynków pomiędzy ulicami Tuchlauben, Bognergasse i Am Hof. Otwarty tam zostanie m.in. drugi pod względem wielkości w Europie sklep Louisa Vuittona, sklepy Miu Miu, Emporio Armani i wiele innych. Austriacka stolica zabiega więc aby stale być atrakcyjną i zaskakującą dla milionów gości ze świata.
Wspomniany już austriacki Mistrz Baristów, urodzony w Wiedniu Franz Grünwald zademonstrował, serwując je chętnym, siedem rodzajów wiedeńskiej kawy: Czarnej albo Mokka, Melange, Kapucyna, Franciszkanina, Einspännera, Przykrytego Neumanna – na bitej śmietanie i Marii Teresy – z odrobiną likieru pomarańczowego i bitą śmietaną. Po spotkaniu prasowym i warsztatach balistycznych odbył się specjalny pokaz „Wiedeńskiego odlotu w trójwymiarze".

www.wien.info

{jumi [*6]}

 

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.