updated 2:51 PM CET, Dec 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Goście Globtrotera: Wydawnictwo Europilot

  • Napisane przez Cezary Rudziński
  • Dział: Polska

Gościem ostatniego w br. spotkania z tego cyklu w Stowarzyszeniu Dziennikarzy – Podróżników „Globtroter” było warszawskie wydawnictwo Europilot reprezentowane przez jego prezesa zarządu Macieja Borówkę i specjalistę ds. nowych technologii Przemysława Sitnika.

Wydawnictwo specjalizuje się w edycji map, zarówno turystycznych jak i drogowych, planów miast, atlasów oraz przewodników turystycznych. Te ostatnie ukazują się w trzech seriach. Popularnej i znanej Marco Polo, nowościami w której są m.in. Grecja – Wyspy, Teneryfa, Korfu, Hiszpania i Wietnam.  Seria Marco Polo Smart to przede wszystkim przewodniki po miastach, chociaż także krajach lub ich regionach. Przykładowo: Amsterdam, Barcelona, Nowy Jork, Rzym, Wiedeń, ale również Republika Południowej Afryki i Toskania czy Sycylia.

    Trzecią serią są przewodniki Dumont po wybranych miastach: Berlin, Bruksela, Budapeszt, Lizbona, Londyn, Paryż, Rzym czy Sztokholm. Ponadto wydawane są, na zamówienie, przewodniki dla gmin i regionów, regionalnych organizacji turystycznych, a także foldery dla miast. Bardzo obszerna jest oferta map, planów i atlasów Europilot. Są to mapy turystyczne, także górskie, rowerowe, narciarskie zjazdowe. A także ścienne, wyrywane z bloku i składane, składane w rożnych formatach oraz mapki portfelowe i kieszonkowe. Europilot w dorobku ma również albumy. Idąc z duchem czasu i potrzebami klientów, przygotowuje również aplikacje. Dla miast i urzędów marszałkowskich, powiatów, lokalnych organizacji turystycznych, czy przedsiębiorstw. Np. dla Lasów Państwowych i parków rozrywki.

    Przedstawiając wydawnictwo jego prezes zwrócił uwagę, że współczesna młodzież przeważnie nie widzi potrzeby kupowania i korzystania z przewodników uważając, oczywiście błędnie, że wystarczy jej to, co znajdzie w telefonie komórkowym lub smartfonie. Inną ciekawą informacją było jego stwierdzenie, że w przypadku przewodników co 3 lata trzeba zmieniać ich szatę graficzną, skracać teksty i zwiększać liczbę zdjęć. Bardzo popularne są, zwłaszcza wśród osób często podróżujących, plany i mapy. Firmy zamawiają też, głównie na upominki, personalizowane mapy ścienne. Euopilot szczyci się nagrodami jakie otrzymało za swoje wydawnictwa na targach turystycznych, przeglądach książek krajoznawczych i turystycznych, konkursach dla przewodników i map. Więcej jego temat znajduje się na: www.europilot.com.pl.

Cezary Rudziński,

Zdjęcia autora

Warszawa