updated 11:07 PM CEST, Oct 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Coś o przysłowiach

  • Napisane przez Janusz Korwin-Mikke
  • Dział: Felieton
Wyróżniony Coś o przysłowiach

„Przysłowia są mądrością narodów" - problem w tym, że pod wpływem telewizji i państwowej przymusowej „oświaty" narody głupieją – i nie korzystają z tej skarbnicy mądrości.

Kto, na przykład, ośmieliłby w okresie wyborczym powiedzieć, że „Lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć!"?
Przecież głupich jest znacznie, znacznie więcej, niż mądrych...
Inne przysłowie mówi: „Obiecanki-cacanki - a głupiemu radość". I jest to myśl absolutnie słuszna. Jednakże w krajach, w których rządzi Najgłupszy Ustrój Świata politycy zmuszeni są ubiegać się o głosy tzw. „elektoratu". A, niestety, temu „elektoratowi" trzeba sprawić radość – bo wtedy zagłosuje na tego, kto go rozradował.
Więc obiecują.
Niemal natychmiast po wyborach zaczyna się wykręcanie od złożonych obietnic. Nawet jeszcze długo przed wyborami przypomina się politykom, że nie zrealizowali obietnic złożonych w poprzednich, albo i i jeszcze wcześniejszych wyborach. Nikt tylko nie mówi, że gdyby je zrealizowali, to by było znacznie, znacznie gorzej.
To tak, jakby dziecko rozwodzących się rodziców tłumaczyło mamie: „Pamiętasz, obiecałaś mi kilo cukierków dziennie – i nie dotrzymałaś; to ja teraz powiem w sądzie, że chcę do Taty".
I co ma robić biedna kobieta, święcie wierzącą, że dziecku u niej będzie znacznie lepiej? Cóż: obiecuje dwa kilo cukierków.
A po rozprawie stara się, jak może, wykręcić od obietnicy...
Ale dziecko jet już zdemoralizowane. Dokładnie tak samo, jak „elektorat".
Ciekawe, że gdy partie obiecują, jak głupie, coś dać – a nie dały – to im się to wypomina. Gdy natomiast PO obiecała nie zabierać – a zabiera - to jakoś ludzie przechodzą nad tym do porządku dziennego. Poza mądrymi – ale ilu jest mądrych?
Partie Lewicy tym różnią się od partyj Prawicy, że dbają o Człowieków Pracy. Natomiast dobro Konsumentów jest im całkowicie obojętne. Partie Prawicy odwrotnie: uważają, że Ludź Pracy ma harować jak głupi, być wyzyskiwany – po to, by Konsumenci (czyli, między innymi, ci sami sami Człecy Pracy!) mieli dobre i tanie towary. Ostatecznym rezultatem działań Lewicy jest ustrój jak w PRL, że Ludź Pracy leżał brzuchem do góry powtarzając hasełko: „Czy się stoi, czy się leży, dwa tysiące się należy!" - a Konsumenci wystawali w tasiemcowych kolejkach po tandetne towary.
Mimo tego doświadczenia w dalszym ciągu hasła „obrony interesów Człowieków Pracy" są bardzo popularne – i przyciągają tzw. „elektorat". A przyciągają, ponieważ przeciętny człowiek widzi siebie jako Inżyniera, Tokarza, Ekspedientkę, Urzędnika – a nie patrzy na siebie jako na Nabywcę czy Petenta.
Czerwonej Zarazie, która opanowała media i szkoły, udało się wmówić w ludzi, ze celem gospodarki jest produkcja, a nie konsumpcja!!! Że fabryka butów jest po to, by kapitalista miał zysk, państwo podatki, a szewc pracę – a nie po to, byśmy mieli dobre i tanie buty!!!
I teraz partie podlizują się Człowiekom Pracy – a nie Konsumentom!
http:/korwin-mikke.pl

{jumi [*9]}

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.