piątek, marzec 29, 2024
Follow Us
piątek, 16 luty 2018 11:33

Pisarze amatorzy poszukiwani. Czeka na nich 100 tys. zł nagrody

Napisane przez Anna Kruk
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Pisarze amatorzy poszukiwani. Czeka na nich 100 tys. zł nagrody JMP

Autorów debiutantów, którzy stworzą książkę dla dzieci, poszukuje jedna z sieci handlowych.

Zachwyć lekkością pióra i wygraj 100 tys. zł – zachęca do udziału w konkursie „Piórko”.

Głównym celem projektu jest promocja czytelnictwa. Jak ważna to inicjatywa pokazują badania: w ciągu ostatniego roku blisko 24 proc. ankietowanych nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47 proc. ani jednej nie kupiło.

Udział w konkursie „Piórko 2018. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci” wziąć mogą wszyscy, którzy mają lekkie pióro, ale do tej pory swoje teksty ukrywali w szufladzie. Konkurs podzielony jest na dwa etapy – w pierwszym, który właśnie ruszył, wyłania się zwycięski tekst. Do niego ilustratorzy debiutanci, biorący udział w drugim etapie, stworzą grafiki. Zwycięzcy obu etapów „Piórka” dostaną po 100 tys. zł. Ponadto nagrodzona praca zostanie wydana w formie książki, która trafi na półki sklepów Biedronka.

Głównym celem „Piórka” jest popularyzacja czytelnictwa, zwłaszcza wśród najmłodszych, a także promocja debiutujących talentów literackich oraz twórców prac graficznych. W tegorocznej, już czwartej edycji, nacisk kładzie się również na walory edukacyjne książek w rozwoju intelektualnym dziecka. Od początku patronat nad projektem sprawuje Rzecznik Praw Dziecka.

- Poprzednie edycje konkursu +Piórko+ cieszyły się dużym zainteresowaniem debiutantów i klientów sieci, co podkreśla, jak ważne jest to przedsięwzięcie. W trzech pierwszych odsłonach wpłynęło łącznie ponad 14 tys. 400 tekstów i kompletów ilustracji. Książki, które zostały dotąd wydane, sprzedały się w ponad 115 tys. egzemplarzy – mówiła podczas konferencji prasowej inaugurującej czwartą edycję projektu Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych i CSR w Jeronimo Martins Polska.

Słuszność inicjatywy Biedronki potwierdzają badania: niemal 24 proc. ankietowanych przyznaje, że w ciągu ostatniego roku nie przeczytało żadnej książki, a ponad 47 proc. ani jednej książki nie kupiło (badanie poziomu czytelnictwa zrealizowane przez Instytut Maison&Partners na zlecenie sieci Biedronka w dn. 26-29 stycznia 2018 r.). Jednocześnie respondenci są przekonani o dużej roli, jaką książki odgrywają w rozwoju najmłodszych. Ponad 53 proc. badanych, mających dzieci do 15. roku życia, uważa, że pozwalają one ich pociechom lepiej i szybciej się rozwijać, a ponad 42 proc. uważa, że w większym stopniu niż internet wpływają na edukację. Ponad 14 proc.  przyznaje, że ich dzieci wolą książki i audiobooki od gier komputerowych lub filmów, a ponad 15 proc. deklaruje, że są one ulubioną rozrywką ich podopiecznych.

Jak wskazują ankietowani ich dzieci najczęściej mają kontakt z książkami w szkole – taką odpowiedź wybrało 50 proc. badanych. 43 proc. deklaruje, że ich podopieczni czytają w domu przed snem, 38 proc. czyta w domu niezależnie od pory dnia, a 18 proc. słucha w domu audiobooków. Tylko 4 proc. najmłodszych ma kontakt z książką w czasie wakacji lub ferii. Z kolei 32 proc. badanych deklaruje, że czyta swoim dzieciom na dobranoc.

Teksty do czwartej edycji konkursu „Piórko” można zgłaszać do 20 marca br. Materiał powinien być skierowany do dzieci w wieku od 4 do 10 lat i mieć objętość od 20 tys. do 60 tys. znaków. Tekst należy przesłać za pośrednictwem strony www.piorko2018.biedronka.pl

W ramach poprzednich edycji „Piórka” ukazały się już trzy książki: „Szary domek”, „Córka bajarza” i „Nieustraszony Strach na Wróble”.

a