czwartek, kwiecień 25, 2024
Follow Us
środa, 28 czerwiec 2017 12:26

Raport "Polak w drodze" Wyróżniony

Napisane przez OKI
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Raport "Polak w drodze" https://pixabay.com

Wyniki kolejnej edycji raportu "Polak w drodze 2.0 – wydatki kierowców", zrealizowanego przez IBRIS na zlecenie Santander Consumer Banku pokazują, że średnie roczne koszty utrzymania  samochodu (nie wliczając paliwa) mogą sięgnąć 12 tys. zł. Zdecydowanie mniej niż mężczyźni (do 1 tys. zł) wydają na ten cel kobiety (maksymalnie do 500 zł).

2/3 kierowców jako najbardziej dotkliwe dla swoich portfeli wskazuje naprawy, serwisowanie opon i zakup materiałów eksploatacyjnych.

Co 7. kierowca w ostatnich 6 miesiącach zapłacił mandat.

Główne wykroczenia to przekroczenie prędkości i źle wykonane manewry. Częściej za zbyt szybką jazdę (71 proc.) płacą kobiety, a mężczyźni również za nieprawidłowe manewry (43 proc.).


Co dziesiąty kierowca planuje w tym roku wymianę samochodu na nowszy, ale w zdecydowanej większości (70 proc.) używany. Zakup sfinansuje gotówką, bądź kredytem samochodowym. Kierowcy cenią korzyści z pakietów assistance, zwłaszcza bezpłatne holowanie do warsztatu, samochód zastępczy oraz wsparcie mechanika.
W drugiej edycji raportu przeanalizowano te obciążenia finansowe, które – oprócz zakupu paliwa – są dla polskich kierowców najbardziej odczuwalne.

Ile kosztuje korzystanie z własnego pojazdu?

Dużym obciążeniem dla portfeli polskich kierowców są wydatki eksploatacyjne. Wyjściem dla kierowców może być karta kredytowa Visa TurboKARTA, którą można płacić za materiały eksploatacyjne oraz usługi dostępne na stacjach paliw (jak np. myjnie) i odzyskać część ponoszonych wydatków. Jeżeli naprawy i eksploatacje kosztują zbyt dużo, to warto pomyśleć o zmianie samochodu na nowszy korzystając z kredytu samochodowego.


Największa bolączka to naprawy.

W sytuacji kiedy stają się one coraz bardziej odczuwalnym wydatkiem, warto zastanowić się nad wymianą samochodu na lepszy i mniej awaryjny.

Co dziesiąty właściciel samochodu planuje w tym roku zmienić auto, finansując ten zakup z oszczędności. Tymczasem warto się czasem zdecydować na kredyt, bo wtedy codzienne utrzymanie nowszego, będącego w lepszej kondycji samochodu, będzie nas mniej kosztować. Badania własne Santander Consumer Banku dowodzą, że kredytu nie trzeba się bać. Wśród Klientów, którzy mieli już doświadczenie z tym bankiem odsetek tych, którzy kolejny zakup samochodu sfinansują w całości lub w części z kredytu wynosi ponad 70 proc.

Awaria w trasie
W czołówce najbardziej potrzebnych usług dostępnych w ramach pakietów assistance znalazły się bezpłatne holowanie do warsztatu (ponad 77 proc.), możliwość skorzystania z samochodu zastępczego (65 proc.) i usługi mechanika (42 proc.). Zakres tych świadczeń to, oprócz usługi moneyback pozwalającej odzyskać do 360 zł rocznie z wydatków poniesionych na stacjach benzynowych, główne powody dla których Visa TurboKARTA oferowana przez Santander Consumer Bank jest produktem wartym rozważenia przez aktywnych kierowców.

Mandaty
Najczęściej popełniamy wykroczenia związane z m.in. przekroczeniem dozwolonej prędkości (56 proc.) i źle wykonanymi manewrami (16 proc.) oraz wymuszenie pierwszeństwa. Mandaty za zbyt szybką jazdę częściej płacą kobiety (71 proc., przy 45 proc. wskazań wśród mężczyzn). Z kolei mężczyźni przyznawali się również do mandatów za nieprawidłowo wykonany manewr lub parkowanie (odpowiednio 28 i 15 proc.).

Do otrzymania mandatu w ciągu ostatnich 6 miesięcy przyznało się 12 proc. ankietowanych kierowców. Koszty z tym związane stanowią istotną pozycję w budżecie kierowców, szczególnie młodych. Wykroczenia, do których najczęściej przyznawali się badani, to nadmierna szybkość i nieprawidłowo wykonywane manewry. Wśród kobiet za nieprawidłowy manewr wyprzedzania czy zawracania, jak i za nieprawidłowe parkowanie mandatu przez ostatnie 6 miesięcy nie dostała żadna respondentka.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku z siedzibą we Wrocławiu. W ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut IBRIS w dniach w dniach 9-10 marca 2017 r., wzięło udział 1100 aktywnych kierowców z całej Polski. W raporcie wykorzystano wyniki „Badania satysfakcji Klientów korzystających z kredytu samochodowego” przeprowadzonego przez Santander Consumer Bank wśród grupy 401 Klientów (styczeń 2017 r.).

a