updated 11:07 PM CEST, Oct 17, 2018
Na żywo:
A+ A A-

Lepszy start dla Twojego dziecka

  • Napisane przez Redakcja
  • Dział: Nauka
Wyróżniony Lepszy start dla Twojego dziecka fot. Pixabay

Wystartowała kolejna edycja ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej dotyczącej problematyki spożywania alkoholu w czasie ciąży.

Jak przyznaje 53% kobiet, lekarz nie omawiał z nimi problemu spożywania alkoholu w ciąży, a 1% otrzymało zalecenia picia jego niewielkich ilości w tym okresie*. Ogólnopolska kampania „Lepszy start dla Twojego dziecka” ma na celu zmianę tych niepokojących statystyk, a także uświadomienie kobietom, że w okresie ciąży należy całkowicie zrezygnować ze spożywania alkoholu, gdyż każda, nawet najmniejsza jego ilość, może mieć szkodliwy wpływ na rozwój dziecka.  We wrześniu wystartowała kolejna edycja tej inicjatywy. Jej organizatorem jest Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Inauguracja kampanii została połączona z wystąpieniem prof. dr. hab. n. med. Mirosława Wielgosia, rektora Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, podczas kongresu Polskiego Towarzystwa Ginekologów i Położników, jednego z najważniejszych wydarzeń adresowanych do przedstawicieli środowiska medycznego. Jak podkreślał w swojej prelekcji prof. Wielgoś, amerykańscy naukowcy obliczyli, że koszty związane z diagnostyką i leczeniem FAS (czyli zespołu nieprawidłowości obejmujących zaburzenia psychiczne i fizyczne, stwierdzanego u dzieci, których matki w czasie ciąży spożywały alkohol), wynoszą aż 5,5 biliona dolarów rocznie!

Jak podkreślają organizatorzy kampanii, tegoroczna edycja jest wyjątkowa z uwagi na to, że głównymi odbiorcami zaplanowanych działań jest środowisko medyczne: lekarze ginekolodzy, pielęgniarki i położne, studenci medycyny, a nie tylko kobiety planujące lub będące w trakcie ciąży.

Działania edukacyjne skierowane do środowiska medycznego będą prowadzone w trakcie najważniejszych konferencji medycznych w Polsce, skierowanych do ginekologów i położników oraz na portalach medycznych, m.in. www.mp.pl czy www.eduginekolog.pl.

Aktywności adresowane będą również do przyszłych lekarzy. We współpracy z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Studentów Medycyny IFMSA-Poland, na największych uczelniach medycznych, zostaną przeprowadzone szkolenia poświęcone roli lekarza w procesie uświadamiania i edukowania pacjentek. Lekarze, studenci medycyny zdobędą wiedzę i poznają sposoby prowadzenia rozmów z pacjentami na trudne tematy, na przykładzie kwestii spożywania alkoholu w ciąży. Warsztaty poprowadzi psycholog, psychoterapeuta – Michał Zawadzki.

- Kontakt z pacjentem może być wyzwaniem i przysparzać wielu trudności komunikacyjnych, zwłaszcza, gdy dotyczy "delikatnych" tematów – odnoszących się do osobistych wartości i wyborów. Niewątpliwie jednym z takich zagadnień jest zwrócenie uwagi pacjentki na kwestie dotyczące spożywania alkoholu w czasie ciąży – mówi Michał Zawadzki. To istotne, by uświadamiać przyszłych lekarzy, że to ich zadaniem jest angażowanie pacjentki i wzmacnianie postawy abstynencji od alkoholu w czasie ciąży. Podczas warsztatów będziemy dyskutować, jak to zrobić, jakich narzędzi użyć, by rozmowa była efektywna i łatwiejsza dla obu stron.

Dla kobiet planujących oraz będących w ciąży przygotowano serwis edukacyjny www.lepszystart.com.pl oraz profil na FB „Zdrowa ciąża”, na których można znaleźć informacje, porady i artykuły dotyczące ciąży i macierzyństwa.

Honorowym patronatem kampanię objęły najważniejsze uczelnie medyczne w kraju oraz organizacje skupiające lekarzy ginekologów i położników: Warszawski Uniwersytet Medyczny, Śląski Uniwersytet Medyczny, Uniwersytet Medyczny im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu, Uniwersytet Medyczny im. Piastów Śląskich we Wrocławiu, Polskie Towarzystwo Ginekologów i Położników, Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Perinatologii, Stowarzyszenie Entog Polska, Międzynarodowe Stowarzyszenie Studentów Medycyny IFMSA-Poland oraz Polskie Towarzystwo Pielęgniarstwa Ratunkowego, Motocyklowe Ratownictwo Medyczne Rescue Riders, Domowe Laboratorium, wydawnictwo Medycyna Praktyczna.

Za strategię komunikacji i koordynację działań odpowiada agencja B-Water Consulting Group, za działania w social mediach – agencja kreatywna Social Leaders.

źródło: materiały prasowe

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.