– Mamy jasno sprecyzowane koncepcje komercjalizacji, w których stawiamy na poszerzenie asortymentu, podniesienie jakości i dostosowanie oferty do zmieniającego się profilu ruchu pasażerskiego, w tym rosnącego udziału pasażerów transferowych. Zakończenie postępowań zaplanowaliśmy na przełomie III i IV kw. 2017 r. – mówi Grzegorz Michorek, dyrektor pionu handlowego Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, zarządzającego Lotniskiem Chopina w Warszawie.
Lotnisko Chopina obsługuje blisko 38 % ruchu pasażerskiego w Polsce. 33 linie lotnicze oferują stąd 112 regularnych połączeń do 47 krajów na trzech kontynentach. W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów. Ruch pasażerski w okresie od stycznia do kwietnia 2017 wzrósł o ponad 27 % w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim. W roku
2017 planowane jest obsłużenie ponad 14 mln podróżnych.
– Kładziemy duży nacisk na atrakcyjność oferty handlowej w terminalu. Mamy świadomość, że jest to jeden z elementów konkurencji między portami, a nasza rozwijająca się oferta jest
i będzie mocną stroną Lotniska Chopina. Jesteśmy przekonani, że prowadzenie działalności na Lotnisku Chopina daje możliwości rozwoju i ekspozycji własnej marki na bardzo dynamicznie rozwijającym się rynku CEE, jest też doskonałą okazją do współtworzenia wizerunku największego portu lotniczego w Polsce – dodaje Grzegorz Michorek.