updated 2:53 PM CEST, Jul 18, 2018
A+ A A-

Blue City zainwestuje miliony w rozbudowę i nową ofertę

  • Napisane przez Newseria
  • Dział: Stolica
Wyróżniony Blue City zainwestuje miliony w rozbudowę i nową ofertę fot. Wikipedia.org
Ustawowy zakaz handlu w niedziele, jego wpływ na liczbę odwiedzających i wielkość obrotów to duże wyzwanie dla galerii handlowych. Muszą więc szukać nowych sposobów na przyciągnięcie klientów i dostosowanie się do zmian na rynku.

Warszawskie Blue City do końca roku przejdzie dużą metamorfozę, znacznie rozszerzając swoją ofertę gastronomiczną i rozrywkową, która będzie dostępna także w dni objęte ustawowym zakazem handlu.

– Nowoczesne centrum handlowe musi mieć warunki, żeby przyciągać klientów. Dziś same sklepy już nie wystarczają, konkurencja jest coraz większa, do tego doszedł zakaz handlu w niedziele, więc musimy się rozwijać w kierunkach, o których do tej pory nie myśleliśmy. U nas będzie to prawdziwa rewolucja – do końca roku Blue City stanie się kompletnie innym centrum handlowym – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Biznes Yoram Reshef, dyrektor generalny Blue City.

Rola galerii handlowych się zmienia. Klienci coraz częściej odwiedzają je całymi rodzinami, nie tylko na zakupy, lecz także po to, by przyjemnie spędzić wolny czas. Stąd rośnie znaczenie oferty gastronomicznej i rozrywkowej. Warszawskie Blue City, aby przystosować się do zmieniających się realiów rynkowych, do końca tego roku przejdzie metamorfozę. Wielomilionowe inwestycje, nowe sklepy i usługi mają przyciągnąć nowych klientów, zminimalizować skutki ustawy o ograniczeniu handlu w niedziele i stworzyć unikalne w skali miasta centrum handlowo-rozrywkowe.

– W ostatnim tygodniu, kiedy była niedziela handlowa i była okropna pogoda, od razu mieliśmy tu inwazję klientów podobną do okresu świątecznego. Liczymy każdego człowieka, który tu wchodzi. Część sklepów pokryje straty z tym związane tym, że mamy więcej klientów w piątki i soboty, ale są najemcy, którym się to nigdy nie uda. Dlatego inwestujemy, bo uważamy, że dodając kino czy restauracje, zapewnimy większy ruch tym najemcom, którzy są otwarci w każdą niedziele – mówi Yoram Reshef.

Jesienią w Blue City swój najnowszy koncept otworzy IKEA. Sklep, który zajmie blisko 5 tys. mkw. w samym centrum budynku, na poziomach 0 i +1. Będzie wyposażony w innowacyjne rozwiązania ułatwiające zakupy. Na miejscu dostępne będą akcesoria wyposażenia wnętrz, natomiast pozostałe produkty z asortymentu IKEA, w tym meble, będzie można zamówić online samodzielnie lub z pomocą pracowników.

 Robimy coś, czego nie zrobił nikt do tej pory. Przebudowujemy 21,6 tys. mkw. powierzchni i nikt tego nie odczuwa. Robimy to nocami, cicho, żeby centrum handlowe żyło swoim życiem. Na zewnątrz widać tylko kilka zasłoniętych sklepów. Tak jak zawsze – zdążymy na czas i zmieścimy się w budżecie –zapowiada Yoram Reshef.

Duże zmiany przejdą trzy najwyższe poziomy Blue City, gdzie skoncentrowana zostanie oferta rozrywkowa i gastronomiczna, dostępna dla klientów także w niedziele objęte ograniczeniem handlu. Pod koniec roku na poziomie +4 otworzy się pierwsze w Warszawie kino Helios. Multipleks będzie dysponować ośmioma salami kinowymi, w których znajdzie się blisko dziewięćset foteli. Kino zostanie wyposażone w rozwiązania zapewniające m.in. najwyższą jakość obrazu w rozdzielczości 4K i dźwięk Dolby Atmos.

Blisko 5 tys. mkw., dotychczas wykorzystywanych na cele biurowe, zajmie niemiecki operator fitness klubów Fit/One, który zadebiutuje w Polsce. Będzie to największy pod względem powierzchni klub fitness w Polsce (otwarcie jest planowane na połowę grudnia). Oprócz nowoczesnej siłowni zaoferuje też klientom studio z sauną, solarium i łóżkami do masażu.

Ponad 1,5 tys. mkw. na poziomie +3 zajmie natomiast TEPfactor – specjalnie zaplanowana przestrzeń, w której będzie można sprawdzić swoją sprawność fizyczną, zręczność, cierpliwość oraz umiejętność działania w grupie. TEPfactor jest atrakcją skierowaną do rodzin, grup znajomych, szkolnych, pracowników czy parterów biznesowych.

 Zapraszamy pod koniec roku: będzie otwarta IKEA, osiem sal kinowych Helios, TEPfactor – pierwszy taki projekt w Polsce, który do tej pory istnieje tylko w Dubaju i w Czechach, pierwszy w Polsce fitness Fit/One, nowe restauracje. Mam nadzieję, że w 2019 rok to będzie kompletnie nowe Blue City – mówi Yoram Reshef.

Interaktywne mapy w całym centrum zostaną wymienione na większe i nowocześniejsze, przygotowywana jest też nowa strona internetowa Blue City.

Nieco wcześniej, na jesień, zaplanowano także inaugurację odnowionej, jednej z największych sal zabaw dla dzieci Inca Play, w której przybędzie atrakcji. W sali zabaw znajdzie się m.in. specjalna, kilkupoziomowa konstrukcja umożliwiająca zabawę dorosłym wspólnie dziećmi, miejsce zabaw dla dzieci młodszych i starszych, elementy edukacyjne i salki urodzinowe. Uzupełnieniem oferty będzie kawiarnia Inca Cafe oraz imprezy i zajęcia tematyczne dla dzieci.

 Będziemy urządzać tu 150–200 imprez urodzinowych miesięcznie. Ale to nie wszystko. Niespotykaną do tej pory nigdzie w Polsce atrakcją z pewnością stanie się rura zjazdowa z trzeciego pietra na dół, która pojawi się w centrum w przyszłym roku – mówi Yoram Reshef.

Przemianie Blue City sprzyja nietypowa architektura. Siedem kondygnacji i wysokie atrium z głównym placem pośrodku ułatwia wyraźny podział galerii na strefy handlu, jedzenia i rozrywki.

 W ciągu trzech lat udało nam się zmienić Blue City tak, że wykorzystaliśmy te wysokie piętra i boczne korytarze na biura. Mamy ponad 30 tys. mkw. biur, z których tylko 1,7 tys. jest niewynajętych. Pracuje w nich 3 tys. ludzi, którzy po pracy idą na zakupy, do fryzjera, do centrum medycznego. Działa u nas szkoła tańca Egurrola Dance Studio, w której tańczy 2,5 tys. dzieci. Ich opiekunowie w tym czasie mogą pójść do kosmetyczki czy do kawiarni. W Blue City działa szkoła piłki nożnej, w której też uczą się setki dzieci, oraz minigolf – wylicza Yoram Reshef.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.