updated 2:46 PM CEST, Oct 16, 2018
Na żywo:
A+ A A-

„Grupa komercyjna” – jak się konkuruje z Telewizją Polską

Wyróżniony „Grupa komercyjna” – jak się konkuruje z Telewizją Polską fot. freeimages.com

Napisałem na Twitterze, że wobec TVP prowadzona jest nieuczciwa konkurencja przez konkurujące z nią stacje.

Polega ona na tym, że za grupę komercyjną w badaniach oglądalności telewizji, będącymi standardem na rynku, które są podstawą lokowania budżetów reklamowych, uznawana jest grupa (sic!) 16 – 49 lat.

Wyniki oglądalności w tej grupie są swoistą walutą na rynku i decydują która z telewizji ile zarobi.

Można w zasadzie z tego wywnioskować, że niedługo zacznie mnie – 54 latka, całkowicie nieatrakcyjnego komercyjnie, zacznie mnie utrzymywać niezwykle atrakcyjny komercyjnie mój kochany Synuś, który za chwilę dojdzie do 16 wiosen!! Ucha, cha, cha!!!

Ta grupa powstała w latach 90. tych i wówczas miała swoje uzasadnienie – bogacili się wówczas ludzie młodzi, którzy byli otwarci na nowe czasy i to oni byli głównymi odbiorcami nowych produktów. Jednak co najmniej od 15 lat takie określenie najbardziej atrakcyjnej komercyjnej grupy docelowej 16-49 lat – nie ma najmniejszego sensu i utrzymywanie jest wyłącznie jako nieuczciwa konkurencja wobec TVP.

W związku z tym, że jak ktoś broni w czymkolwiek TVP to rzuca się na niego przeciwne plemię – to kilka cyferek które to pokazują.

Oto mediana dochodu rozporządzalnego Polaków wg grup wiekowych:
18 – 24: 5,393 euro/rok
25 – 49: 6,352 euro/rok
50 – 64: 6,016 euro/rok
(Źródło: Eurostat)

A oto zgromadzony przeciętny majątek :
poniżej 25 lat – 183 tys. zł
35 – 44 lata: 471 tys. zł
45 – 54 lata: 526 tys. zł
55 – 64 lata: 451 tys. zł
75+: 297 tys. Zł
(źródło: Polityka Insight)

Spójrzmy jeszcze na liczebność poszczególnych gryp docelowych:
16 – 24 lata: 3,6 mln
25 – 49 lata: 14,3 mln
50 – 64 lata: 7,8 mln
64 lata +: 6,7 mln

Nawet z najbardziej pobieżnego oglądu tych cyferek wyraźnie widać, że dla korzyści dwóch podmiotów na rynku stosuje się całkowicie nieuprawnioną metodologię i tzw. „grupa komercyjna” to czysta manipulacja i akt nieuczciwej konkurencji, na której tracą reklamodawcy i TVP.

A do swego pierworodnego, jak tylko osiągnie 16 lat – zgłaszam się po kasę i od tej chwili to on jako „grupa komercyjna”, do której ja się nie zaliczam, zacznie mi płacić za koszenie trawy. Szykuj się, młody!

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.