Pierwsze edycje konkursu „Teraz Polska Promocja" były poświęcone promocji polskiej gospodarki i przedsiębiorczości. Obecnie oceniane są również prace dotyczące m.in. promocji naszej kultury, sportu, nauki – a więc wszystkich obszarów, które składają się na pozytywny wizerunek Polski w świecie.
Konkurs współtworzy aż 30 instytucji. Są wśród nich ministerstwa, rządowe agencje, szkoły wyższe, firmy i media – współorganizatorzy, partnerzy i patroni. Ich pełną listę można znaleźć na stronie Fundacji „Teraz Polska". Podsumujmy dotychczasowe edycje konkursu w postaci krótkiej statystyki: 534 nadesłane prace magisterskie z kilkudziesięciu uczelni publicznych i niepublicznych, tysiące godzin prac recenzentów, setki publikacji w mediach, poza tym kilka publikacji naukowych (książek i e-booków), upowszechniających dorobek laureatów konkursu. Nagrodzono ponad 80 absolwentów uczelni – ich prace są wartościowe nie tylko jako opracowania teoretyczne, co ważne i warte szczególnego podkreślenia, zaproponowane rozwiązania można wdrażać w praktyce.
Na tegoroczną edycję konkursu „Teraz Polska Promocja" wpłynęło 111 prac magisterskich. Świadczy to o coraz większej renomie przedsięwzięcia, ale i o coraz większym zainteresowaniu tematyką promocji Polski i polskich osiągnięć za granicą. Nagrody i wyróżnienia wręczono dzisiaj 13 laureatom. Nagroda Główna I stopnia przypadła Bartoszowi Sobczakowi, absolwentowi Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego, za pracę poświęconą atrakcyjności inwestycyjnej miast Europy Środkowo-Wschodniej z perspektywy procesów typu offshoring. Nagrodę Główną II stopnia przyznano Barbarze Kani (Wydział Architektury Politechniki Śląskiej w Gliwicach). Jej praca dotyczy projektu koncepcyjnego pływającego centrum promocji miast nadodrzańskich z bazą w Szczecinie. Nagrodą Główną III stopnia wyróżniono Kalinę Pasek, absolwentkę Katedry Turystyki wrocławskiego AWF za pracę „Rozwiązania innowacyjne w turystyce jako czynnik promocji polskich regionów i produktów turystycznych". Pełna lista nagrodzonych na stronie Fundacji „Teraz Polska", do której odsyłam.
Laureatom serdecznie gratuluję i mam nadzieję, że na nagrodach i wyrazach uznania ze strony przedstawicieli agencji i ministerstw się nie skończy. Warto potraktować prace magisterskie jako cenne wskazówki i spróbować wykorzystać wiedzę oraz zapał młodych absolwentów przy wielkiej i trudnej pracy, jaką jest budowa Marki Polska.