poniedziałek, kwiecień 29, 2024
Follow Us
sobota, 07 grudzień 2019 15:48

43. edycja wyróżnień Raportu CSR Wyróżniony

Napisane przez mat.pras
Oceń ten artykuł
(2 głosów)
Serwis informacyjny RaportCSR.pl opublikował kolejny Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu Serwis informacyjny RaportCSR.pl opublikował kolejny Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu mat.pras

Serwis informacyjny RaportCSR.pl opublikował kolejny Raport Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. W 43. edycji Raportu wyróżnieni zostali organizatorzy jednej z najstarszych inicjatyw propracowniczych w Polsce: Konkurs Pracodawca Godny Zaufania – Krajowa Izba Gospodarcza i Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

„Raport CSR” to pierwszy tak duży projekt wydawniczy w Polsce, którego misją jest promowanie dobrych praktyk firmy i instytucji z zakresu społecznej odpowiedzialności biznesu. Pierwszy numer kwartalnika pojawił się w 2009 r. Od tego czasu ukazały się już 43. edycje, w których wyróżniono ponad 70. laureatów.

Raport jest dostępny również w sieci pod adresem RaportCSR.pl. Dzięki codziennym informacjom z branży serwis buduje kompendium wiedzy o społecznej odpowiedzialności biznesu. - To medium, które inspiruje i promuje firmy społecznie odpowiedzialne – mówi Natalia Witkowska, redaktor naczelna serwisu. - Redakcja szczególnie przygląda się działaniom w obszarach ekologii, wolontariatu i akcji pomocowych prowadzonych przez największe polskie i europejskie firmy.

Laureaci: Krajowa Izba Gospodarcza i Fundacja „Teraz Polska”

Laureaci 43. edycji Raportu CSR to inicjatorzy i organizatorzy przedsięwzięcia, które z biegiem lat zbudowało sobie zasłużoną markę. Niezmiennie, od 10 lat, dbają o wysoką pozycje i poziom merytoryczny Konkursu Pracodawca Godny Zaufania, promując w ten sposób odpowiedzialną politykę pracowniczą wśród polskich pracodawców. 

– Odpowiedzialna polityka pracownicza jest dobrym sposobem na budowanie zaufania do pracodawców i opłaca się firmom – przekonuje Andrzej Arendarski prezes KIG. Izba od lat wspiera dobre praktyki w polityce pracowniczej m.in. poprzez organizację konkursu, a także szereg inicjatyw skierowanych do przedsiębiorców.

– Fundamentem konkursu była – i pozostaje – idea, by promować najciekawsze rozwiązania z zakresu polityki pracowniczej. Chcieliśmy pokazać, że mądra, odpowiedzialna, partnerska polityka pracownicza jest na miarę możliwości każdego przedsiębiorcy. Tu liczą się nie pieniądze, jakie zostaną na ten cel przeznaczone, a pomysł i konsekwencja w jego realizacji – dodaje Krzysztof Przybył, prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”.

Z dziennikarskiego obowiązku dodamy tylko, że tytuł Pracodawca Godny Zaufania ostatniej edycji konkursu PGZ został przyznany firmom: Emitel, PGE Polska Grupa Energetyczna, Benefit Systems, Żabka, Polska Agencja Żeglugi Powietrznej oraz Poczta Polska. Nagroda specjalna trafiła do PwC. Ponadto przyznano wyróżnienia dziennikarzom: Annie Popek, dziennikarce i prezenterce telewizyjnej oraz dziennikarzowi RMF FM – Michał Dobrołowiczowi.

Pełną relację z tego wydarzenia znajdziemy na stronie www.pracodawcagodnyzaufania.pl 

W Raporcie CSR znajdziemy też artykuł o „Świątecznych twarzach przedsiębiorców”, czyli działaniach CSR dotychczasowych laureatów Raportu CSR prowadzonych w okresie Świąt Bożego Narodzenia. W artykule „Świętowanie zimowej imprezy w eko atmosferze” przeczytamy też o kontrowersyjnych nazwach produktów, o charakterze świątecznym, których używa jedna z popularnych sieci handlowych. Działania sieci są zapewne podyktowane tzw. obyczajową poprawnością.

Cały Raport można pobrać ze strony www.raportcsr.pl

W poprzednich edycjach Raportu CSR wyróżnieni zostali m.in. PKN Orlen, Maspex, Instytut Fizjologii i Patologii Słuchu, PKP Cargo, Jeronimo Martins Polska, Grupa Lux Med, Fundacja OnkoCafe wraz z firmą Novartis, Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukaszewicza, Diaverum Polska, KGHM Polska Miedź oraz spółka Emitel.

Raport jest przygotowywany co kwartał przez serwis RaportCSR.pl i redakcję tygodnika Gazeta Finansowa. Partnerami Raportu jest Kurier365.pl. W każdej edycji wybierane są projekty z zakresu CSR, które wyróżniły się pod względem oryginalności, siły oddziaływania i spójności z polityką oraz strategią firm lub instytucji, które je realizują.

a