poniedziałek, maj 13, 2024
Follow Us
niedziela, 23 październik 2011 07:49

5 wskazówek na sukces w handlu

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
 5 wskazówek na sukces w handlu www.sxc.hu

Firma doradcza Jones Lang LaSalle opublikowała ostatni, dziewiąty rozdział projektu Retail2020 pt. „Nowy Kodeks rynku handlowego: 5 wskazówek na przyszłość”.

Rozdział ten kończy zainicjowany w maju 2010 r. projekt Retail2020, który zdefiniował najważniejsze tendencje w sektorze handlowym na kolejne lata. Będąc kontynuacją tego badania, „Kodeks” podaje kilka praktycznych rozwiązań dla uczestników sektora „retail”. Według dokumentu do 2020 r., ponad 50 proc. wszystkich transakcji handlowych poza sektorem spożywczym na dojrzałych rynkach będzie w różny sposób wspomaganych przez internet (wyszukiwanie towaru, porównywanie cen, płatność). Blisko 30 proc. powierzchni handlowej na rozwiniętych rynkach jest obecnie przestarzała (funkcjonalnie, technicznie itp.). Zaś od roku 2018, 15 proc. centrów handlowych na niektórych rynkach np. w Wielkiej Brytanii może być trudno zbywalnych. Anna Wysocka, dyrektor działu powierzchni handlowych w JLLS komentuje: - Ściśle współpracując z biurem londyńskim przy tworzeniu Retail2020, staraliśmy się znaleźć punkty odniesienia dla rynku polskiego. Zaprezentowaliśmy je we wrześniu 2010 r. Teraz, pracując nad „Kodeksem” dążyliśmy do przedstawienia praktycznych rozwiązań dla wszystkich uczestników rynku. Najważniejsze hasła na przyszłość to wydajność, elastyczność i doszkalanie pracowników obsługi klienta. Wśród pięciu wskazówek dla najemców i inwestorów, jakie na podstawie przeanalizowanych przyszłych tendencji na rynku podał raport JLLS wymienia m.in. następujące:

- budownictwo zrównoważone to ryzyko ale jednocześnie szansa dla inwestorów w centra handlowe. Dobrze zaprojektowane i zarządzane centra handlowe będą bardziej wydajne kosztowo, a stawki czynszu w takich obiektach powinny być bardziej stabilne i odporne na tendencje zniżkowe w porównaniu z tradycyjnie budowanymi centrami;

- szkól, pomagaj i podnoś kwalifikacje pracowników obsługujących klienta. Ci spośród obsługi klienta, którzy posiadają potencjał, powinni być szkoleni na wyspecjalizowanych menadżerów danej marki, gdyż wpływ ekspedientów na wyniki sprzedażowe sklepu będzie coraz bardziej znaczący;

- zdobądź i zatrzymaj: podstawa działalności każdej sieci handlowej. Najemcy i wynajmujący powinni podnieść kwalifikacje w tym zakresie, aby efektywniej informować klientów jak trafić do ich placówek, utrzymać zainteresowanie klientów nowymi kolekcjami czy produktami tak, żeby znalazło to odzwierciedlenie w obrotach danego sklepu;

- jakość i wygoda. Klient wciąż oczekuje czegoś więcej, i jeśli dane centrum handlowe nie ma do zaproponowania zróżnicowanej oferty, klient może udać się do konkurencji.

James Brown, szef działu badań powierzchni handlowych w regionie EMEA (Europa i Afryka Północna) dodaje: - pomimo różnic, czasem dość znaczących, w kondycji gospodarek poszczególnych krajów czy miast, perspektywy wzrostu gospodarczego w Europie do 2015 roku są jednak słabe. Dlatego ważne jest, aby najemcy i wynajmujący centra handlowe mieli jasną i precyzją wizję na przyszłość i plan działania, tak, aby w chwili ożywienia koniunktury światowej byli liderami w swoich branżach.

{jumi [*9]}

a