poniedziałek, kwiecień 29, 2024
Follow Us
czwartek, 08 grudzień 2011 06:33

Finał „Teraz Polska Promocja”

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Krzysztof Przybył i Marta Jankowska Krzysztof Przybył i Marta Jankowska Teraz Polska Promocja

Podczas gali V edycji konkursu „Teraz Polska Promocja” uzdolnieni absolwenci szkół wyższych odebrali prestiżowe laury za najlepsze prace magisterskie na temat promocji Polski.

Dotyczyły one polskiej gospodarki, turystyki, rolnictwa, miast, regionów oraz wizerunku. Ceremonia wręczenia nagród laureatom nagród głównych, nagród specjalnych (ufundowanych przez patronów i partnerów) oraz wyróżnień została poprzedzona konferencją „Promocja Polski – wyzwania przed nauką i praktyką”. I nagrodę główną otrzymała Marta Jankowska z Wydz. Ekonomii Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu za pracę magisterską: „Kształtowanie wizerunku miasta w oparciu o elementy jego tożsamości - studium przypadków z wyróżnieniem Poznania”. Zwycięska praca magisterska prezentuje możliwości świadomego kształtowania wizerunku miasta w oparciu o elementy jego tożsamości, przy aktywnym udziale władz miasta w tym procesie. Laureatką II nagrody została Anna Zioło, absolwentka kierunku Zarządzanie w Turystyce Uniwersytetu Jagiellońskiego, z pracą „Zabytkowe zamki województwa podkarpackiego jako obiekty hotelarskie”. Natomiast III nagrodę przyznano Malwinie Kołodziej z Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu, autorce pracy: „Szalet w przestrzeni miejskiej w przeddzień EURO 2012”.

Gala była zwieńczeniem kolejnej odsłony przedsięwzięcia, mającego na celu popularyzację tematyki marketingu terytorialnego i brandingu narodowego Polski, dla poprawy konkurencyjności naszego kraju, poprzez wzrost jakości jego promocji w świecie. Inicjatywę wspiera liczne grono uznanych osób i instytucji, które uczestniczą w organizacji konkursu oraz gali i konferencji wieńczącej już V jego edycję. Organizatorami Gali byli: Fundacja Polskiego Godła Promocyjnego „Teraz Polska”, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A., Polska Organizacja Turystyczna. Patronat honorowy nad konkursem objęli: Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Sportu i Turystyki, Ministerstwo Rozwoju Regionalnego, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Narodowy Bank Polski.

– Tematyka prac w ostatnich latach dotykała kwestii związanych z promocją gospodarczą kraju, turystyką, a także promocją miast i regionów oraz brandingiem narodowym. Pojawiały się też zagadnienia związane z rynkami finansowymi i funduszami unijnymi. Mam nadzieję, że już w niedalekiej przyszłości ci młodzi ludzie będą zajmować ważne dla rozwoju Polski miejsca pracy, albo - co więcej - sami będą je tworzyć – mówi Krzysztof Przybył, Prezes Fundacji Polskiego Godła Promocyjnego. Do tegorocznej edycji zgłoszono 50 prac magisterskich. Kapituła konkursu oceniała prace pod kątem: poprawności opracowania i adekwatności metodologicznej, innowacyjności podjętej tematyki i sposobu jej realizacji, oryginalności wyników, przydatności dla praktyki i możliwości kontynuowania badań. Na autorów najlepszych prac magisterskich dotyczących promocji Polski czekały nagrody pieniężne o łącznej wartości ok. 50 tys. zł. Nagrodzone prace mają szanse na publikacje. Podczas Gali wręczono też wyróżnienia oraz nagrody specjalne. Ceremonia wręczenia nagród laureatom nagród oraz wyróżnień została poprzedzona konferencją „Promocja Polski – wyzwania przed nauką i praktyką”. Konferencja wpisała się w cykl podobnych wydarzeń – konferencji i seminariów – organizowanych przez Fundację Polskiego Godła Promocyjnego w ramach programu „Polski Sukces – Dokonania i Perspektywy”, animujących debatę publiczną na temat tego, jaka jest, a jaka powinna być promocja Polski w świecie.

{jumi [*9]}

a