Degustacja, przy dźwiękach hiszpańskiej gitary, objęła łącznie 14 gatunków wina, w tym trzy białe - z regionu Rioja i Rueda. Pozostałe - czerwone - wywodziły się z winnic Rioja, Duero, Toro, Carinena, Valdepanas i Utiel-Requena. Zdaniem Tomasza Prange-Barczyńskiego z magazynu „Wino” - Rioja była i jest symbolem hiszpańskiego wina. Wpływ na to ma z jednej strony ugruntowana od dziesięcioleci pozycja regionu, z drugiej - szeroka dostępność pochodzących stamtąd win. W La Rioja produkuje się zarówno wina, których ceny przekraczają 100 euro za butelkę, jak i takie, które kupimy dużo, dużo taniej w najbliższym supermarkecie - twierdzi Prange-Barczyński. Większość trunków prezentowanych podczas wczorajszej degustacji będzie dostępna od 23 sierpnia w sklepach sieci Biedronka.
{jumi [*9]}