wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
piątek, 27 sierpień 2010 13:22

Udane półrocze dla Grupy MNI

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Udane półrocze dla Grupy MNI www.sxc.hu

Giełdowa spółka MNI SA kontrolująca działające firmy w branży medialnej, w dziedzinie zaawansowanych usług dodanych do telefonii komórkowej, telekomunikacji oraz w turystyce ma za sobą udany II kwartał 2010 r.

- {jumi [*4]}- Wzrost rentowności był widoczny już w I kwartale. Konsekwentne realizowanie strategii pozwoliło naszej grupie wypracować w I półroczu 2010 r. rekordowe wyniki finansowemówi Jerzy Jóźkowiak, prezes MNI, które kontroluje dwie inne giełdowe spółki: MIT SA (dawne PPWK) oraz Hyperion SA. W I półroczu 2010 r. skonsolidowane przychody grupy MNI wyniosły 135,1 mln zł, o 7,1 proc. więcej niż w tym analogicznym okresie rok wcześniej. - Jesteśmy jednym z nielicznych podmiotów skutecznie konsolidujących rynek w Polsce. Wzrost wartości spółki dla akcjonariuszy realizujemy dzięki rozwojowi organicznemu i przejęciom, co uwidocznione jest w coraz lepszych wynikach – wyjaśnia Jerzy Jóźkowiak, prezes MNI. Skonsolidowany zysk netto firmy wyniósł w I półroczu blisko 28 mln zł, o 111,4 proc. więcej niż w tym samym okresie 2009 r. W samym II kwartale grupa MNI wykazała 19,5 mln zł zysku, o 132,1 proc. więcej niż w pierwszych trzech miesiącach roku i o 116,7 proc. więcej niż w tym samym okresie 2009 r.

MNI działa, jak fundusz inwestujący w podmioty z branży medialnej, zaawansowanych usług dodanych do telefonii komórkowej, telekomunikacji. Przejmując spółki dokonuje ich restrukturyzacji, sprzedając ich aktywa nie rokujące osiągnięcia określonej przez zarząd rentowności i w konsekwencji satysfakcjonujących stóp zwrotu dla akcjonariuszy. Korzystne dla spółki transakcje powodują przejściowy brak porównywalności danych (np. dotyczących przychodów ze sprzedaży). Przykładem może być zależny MIT S.A. – Mobile Internet Technology (dawne PPWK – Polskie Przedsiębiorstwo Wydawnictw Kartograficznych im. Eugeniusza Romera), które z początkiem 2010 r. sprzedało działalność związaną z wydawaniem map tradycyjnych (papierowych) stawiając m.in. na mobilne usługi dodane, marketing mobilny oraz usługi geolokalizacyjne w oparciu o mapy cyfrowe. Rezygnacja z niedochodowej działalności wydawniczej spowodowała spadek przychodów, przy jednoczesnym skokowym wzroście prowadzonej rentowności, co jest korzystne dla firmy, jak i akcjonariuszy.

{jumi [*9]}

 

 

a