Wszystkie informacje dotyczące usług i nowych procedur wprowadzonych w związku z obowiązującym stanem epidemicznym dostępne są na stronie www.poczta-polska.pl.
Będąc w stałym kontakcie z Głównym Inspektoratem Sanitarnym i innymi służbami odpowiedzialnymi za bezpieczeństwo Polaków zdecydowano się m.in. na utworzenie w placówkach pocztowych specjalnych stref bezpieczeństwa oraz zakup środków dezynfekujących, maseczek i jednorazowych rękawiczek dla pracowników. Wprowadzono nowe procedury przy potwierdzaniu obioru listów poleconych i paczek zastępując tradycyjny podpis 4 ostatnimi cyframi z dokumentu tożsamości.
Poczta Polska wprowadziła zmiany w organizacji pracy placówek pocztowych:
- 6 godzin – tyle będą otwarte placówki w dni robocze, przy czym w wybrane dni placówka będzie czynna w godz. 14.00 – 20.00 lub zamiennie przez trzy godziny w sobotę;
- 3 godziny – tyle będą otwarte placówki czynne dotychczas w soboty;
- 8.00 – 20.00 – w tych godzinach będą otwarte placówki całodobowe czynne przez 7 dni w tygodniu;
- punkty obsługi klienta w galeriach handlowych będą nieczynne.
Aktualne informacje o godzinach pracy placówek dostępne są na stronie placowki.poczta-polska.pl.
"Na stronie internetowej Poczty pojawił się baner "bezpieczna poczta", w tym miejscu zebraliśmy wszystkie ostatnie zmiany i informacje. Klienci mogą teraz w łatwy sposób zapoznać się z nowymi rozwiązaniami" - powiedziała rzecznik prasowa Poczty Polskiej Justyna Siwek, cytowana w komunikacie.
Z uwagi na podwyższoną absencję pracowników Poczta skróciła godziny pracy placówek pocztowych. Zmianie uległy także możliwości nadawania przesyłek zagranicznych. Wobec braku możliwości transportu lotniczego Poczta organizuje transport lądowy i morski, przywracając możliwość wysłania przesyłek do państw Europy, Ameryki oraz Australii.
"Dziękuję klientom za zrozumienie i stosowanie naszych zaleceń. W tym wyjątkowym czasie staramy się utrzymać ciągłość działania i świadczenia usług. Część pracowników pozostała w domach z uwagi na stan zdrowia lub obowiązki rodzicielskie, pozostali pocztowcy doręczają listy paczki, emerytury, obsługują klientów w placówkach najlepiej, jak to możliwe w obecnej sytuacji" - dodała JustynaSiwek.
Poczta Polska to największy polski pracodawca zatrudniający ponad 80 tys. pracowników w całym kraju. Posiada największą sieć dystrybucyjno-logistyczną w kraju, obejmującą ponad 7,6 tys. placówek.