niedziela, kwiecień 28, 2024
Follow Us
czwartek, 24 wrzesień 2020 11:50

Żabka - dwadzieścia tysięcy miejsc pracy w roku Wyróżniony

Napisane przez mat.pras
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
W ubiegłym roku na terenie całego kraju dla sieci pracowało także 4362 franczyzobiorców, których wspierało 747 współpracowników W ubiegłym roku na terenie całego kraju dla sieci pracowało także 4362 franczyzobiorców, których wspierało 747 współpracowników mat.pras

Dwiadzieścia tysięcy, tyle miejsc pracy, zapewniała oraz kreowała sieć sklepów Żabka. W 2019 r. Żabka zatrudniała w sumie 1702 pracowników w oparciu o umowę o pracę.

Dla sieci na terenie całego kraju pracowało także 4362 franczyzobiorców, którym wsparcie dawało 747 współpracowników. Dane te można znaleźć w Raporcie „Blisko i odpowiedzialnie”. To pierwsza tego typu publikacja Żabki, w której sieć kompleksowo podsumowuje działania w obszarze CSR, zgodnie z międzynarodowym standardem GRI.

  • 20 tys. miejsc pracy bezpośrednio zapewniała i kreowała Żabka Polska

  • 1702 osób zatrudniono w oparciu o umowę o pracę

  • W ubiegłym roku na terenie całego kraju dla sieci pracowało także 4362 franczyzobiorców, których wspierało 747 współpracowników

  • Żabka opublikowała raport „Blisko i odpowiedzialnie”, w którym kompleksowo podsumowuje działania w obszarze CSR, zgodnie z międzynarodowym standardem GRI

Centrala Żabki mieści się w Poznaniu. Do sieci należy także pięć centrów logistycznych w miejscowościach: Plewiska koło Poznania, Szałsza koło Gliwic, Tychy, Nadarzyn i Będzieszyn koło Pruszcza Gdańskiego. Żabka ma także 20 terminali przeładunkowych.

– Siłą Żabki są ludzie – nasi pracownicy, franczyzobiorcy i współpracownicy. To oni każdego dnia realizują misję firmy, upraszczając życie naszym klientom. Jesteśmy jednak świadomi, że aby realizować wizję rozwoju sieci sklepów, preferowanych na codzienne, szybkie zakupy, musimy stale być o krok przed naszą konkurencją. Aktywnie reagować na zmieniające się otoczenie i wyprzedać trendy – nie tylko w branży spożywczej, ale w całym sektorze handlowym – czytamy komentarzu zamieszczonym w raporcie „Blisko i odpowiedzialnie”.

Żabka Polska Raport ESG dane HRRaport jest ważną dla firmy publikacją – bo pierwszą, która kompleksowo podsumowuje jej działania w obszarze CSR w ujęciu rocznym, zgodnie z międzynarodowym standardem GRI. Raportując dane ESG, czyli środowiskowe, społeczne i dotyczące ładu korporacyjnego, Żabka wyznacza standardy na rynku. Spółka nie jest bowiem zobowiązana do raportowania ESG, a upublicznienie tych danych jest realizacją jednej z jej głównych wartości, jaką jest otwartość i związana z nią transparentność.

Żabka Polska od lat realizuje ambitną wizję rozwoju, która zakłada transformację w trzech wymiarach jednocześnie: zmianę formatu sklepów, przejawiającą się m.in. w ich gruntownych remodelingach; transformację cyfrową, której efektem są m.in. aplikacja dla klientów i nowoczesne narzędzia mobilne wspierające pracę franczyzobiorców; oraz transformację odpowiedzialności. Ta ostatnia jest niezwykle ważna dla firmy, która rozwija się odpowiedzialnie, z poszanowaniem człowieka – pracowników, partnerów handlowych, franczyzobiorców, klientów – oraz w pełni respektując przepisy prawa i zasady etyczne. Spółka aktywnie inicjuje także działania zmierzające do ograniczenia swojego wpływu na środowisko naturalne.

– Żabka Polska jest jedną z najdynamiczniej rozwijających się sieci handlowych typu convenience w Europie. Nasz rozwój wspierają nowoczesne narzędzia pracy, innowacyjne rozwiązania oraz efektywna komunikacja. Decyzje biznesowe pomaga nam podejmować sztuczna inteligencja. Jednak my nowoczesność rozumiemy znacznie szerzej.

Żabka RAPORT ESG okładkaok

Realizację strategicznych priorytetów łączymy ze społeczną odpowiedzialnością. W centrum naszej uwagi stawiamy przede wszystkim człowieka i jego potrzeby, nie zapominając jednak o wspólnej odpowiedzialności za środowisko naturalne i nasze najbliższe otoczenie. Satysfakcja całego zespołu, zadowolenie każdego klienta, troska o lokalne społeczności i ekologię są filarami działań Żabki w obszarze CSR – mówi Tomasz Suchański, prezes zarządu Żabka Polska.

Firma w 2019 roku rozpoczęła dyskusję z pracownikami i współpracownikami na temat redefinicji zestawu najistotniejszych dla niej wartości. Dzięki temu już rok po zdefiniowaniu kodeksu postępowania, ponad 90 proc. pracowników poprawnie identyfikowało wartości Żabki, a 75 proc. utożsamiało się z nimi.

– Rok 2019 był dla Żabki wyjątkowy nie tylko z uwagi na świetne wyniki. W tym roku po raz pierwszy rozpoczęliśmy otwarty dialog z całym zespołem na temat wartości, jakimi Żabka chce się kierować w swojej codziennej działalności biznesowej. Otwartość, wiarygodność, odpowiedzialność i ambicja na stałe wpisały się do kodeksu naszego postępowania. Podobne rozumienie filozofii organizacji stało się kluczem do jej sukcesu. Jesteśmy świadomi, że tylko otwarty na innowacje, wyzwania i drugiego człowieka, ambitny zespół jest w stanie w takim tempie rozwijać naszą sieć – dodaje Tomasz Suchański.

Raport ESG Żabki za 2019 oraz publikacja dot. działań podjętych przez firmę w związku z pandemią Covid-19 dostępne są na stronie internetowej tutaj...

a