wtorek, kwiecień 30, 2024
Follow Us
piątek, 07 listopad 2014 11:35

Prezes PKP Cargo przyjął delegację związkowców Wyróżniony

Napisane przez KOMUNIKAT PRASOWY
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Prezes PKP Cargo przyjął delegację związkowców http://www.pkp-cargo.pl

Adam Purwin, prezes PKP CARGO, przyjął delegację liderów związkowych podczas pikiety zorganizowanej przez związki zawodowe przed siedzibą PKP CARGO. Związkowcy przekazali postulaty, a Adam Purwin wręczył im „Kodeks Etyki Grupy PKP". W czwartkowej pikiecie wzięło udział ok. 80 osób, które przez godzinę protestowały przed siedzibą główną PKP CARGO w Warszawie.

Na spotkanie z prezesem w siedzibie przybyła delegacja liderów związkowych, która wręczyła postulaty prezesowi Adamowi Purwinowi. Prezes przyjmując postulaty, wręczył jednocześnie liderom związkowym „Kodeks Etyki Grupy PKP".
- Związki zawodowe muszą podjąć trud oczyszczenia własnych szeregów z patologii – powiedział Adam Purwin – Dziś przewodniczącym komisji zakładowej Solidarności w Zakładzie Południowym jest zwolniony przez nas dyscyplinarnie Józef W., przeciwko któremu w Sądzie Rejonowym w Nowym Sączu znajduje się akt oskarżenia o dokonanie oszustwa na szkodę PKP CARGO - dodał.
Józef W., jeden z najważniejszych liderów Solidarności w Zakładzie Południowym spółki, ponad rok temu został zwolniony w trybie dyscyplinarnym z pracy w PKP CARGO za wykryte liczne nieprawidłowości (zwolniony został za nieobecność w pracy i fałszowanie kart pracy). PKP CARGO złożyło zawiadomienie do prokuratury w kilku sprawach dotyczących jego wieloletniej pracy. Obecnie w Sądzie Rejonowym w Nowym Sączu znajduje się akt oskarżenia przeciwko Józefowi W. o dokonanie oszustwa przeciwko PKP CARGO, polegającego na przywłaszczeniu mienia.
W kolejnych trzech sprawach toczy się postępowanie przed Prokuraturą Rejonową. Pierwsze dwie dotyczą oszustwa związanego ze świadczeniem pracy oraz fałszowaniem: kart pracy i zaświadczeń lekarskich. Trzecia, będąca przedmiotem badania prokuratury, dotyczy składania fałszywych zeznań przez Józefa W. dotyczących jego rzekomej obecności w pracy oraz narażenie na niebezpieczeństwo spowodowania katastrofy.
Wręczony w czwartek „Kodeks Etyki Grupy PKP" to obowiązujący zbiór norm etycznych, które zostały wprowadzone w spółkach Grupy PKP. Są to zasady i wartości, jakim powinni się kierować pracownicy spółek.
Postulaty podnoszone podczas czwartkowej pikiety są tożsame z tymi, których dotyczy rozpoczęty 3 listopada spór zbiorowy między zarządem a związkami zawodowymi. Spór ten dotyczy przede wszystkim postulatów płacowych, w tym m.in. wypłaty po 1000 zł na każdego zatrudnionego z okazji Święta Kolejarza.
Pozostałe żądania związków zawodowych, zgodnie z ustawą o rozwiązywaniu sporów zbiorowych, nie mogą być przedmiotem sporu zbiorowego, ponieważ nie dotyczą kwestii ujętych w tej ustawie (m.in. warunków pracy i płacy). Żądania te obejmują m.in. ustanowienie przedstawicieli pracowników w radach nadzorczych spółek zależnych Grupy i wstrzymania zmian organizacyjnych w PKP CARGO. Zgodnie z prawem trwający spór zbiorowy jest obecnie w fazie rokowań.
W kwietniu tego roku w PKP CARGO zakończył się poprzedni spór zbiorowy, który trwał od czerwca 2013 roku. Na mocy zawartego wówczas porozumienia, w sierpniu br. ponad 20 tys. pracowników otrzymało podwyżki oraz premie.
Dodatkowo, 95 proc. pracowników PKP CARGO obejmują wieloletnie gwarancje zatrudnienia, wynikające z zawartego w 2013 roku Paktu Gwarancji Pracowniczych. W myśl postanowień tego Paktu, ponad 20 tys. pracowników otrzymało również akcje pracownicze i w ramach tzw. premii prywatyzacyjnej jest akcjonariuszami Spółki z pełnym prawem do dywidendy. Akcje te będą mogły być sprzedane przez pracowników 30 października 2015 roku. Średnia wartość akcji w posiadaniu jednego pracownika to obecnie ok. 5 tys. zł (jest uzależniona od kursu akcji PKP CARGO na GPW).
Kontakt:
Mirosław Kuk
Rzecznik Prasowy PKP CARGO S.A.
(+48) 783 91 51 34
Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
***
Grupa PKP CARGO jest liderem kolejowych przewozów towarowych w Polsce i drugim największym operatorem w Unii Europejskiej. Powstała w 2001 roku. W zakresie usług logistycznych wykorzystuje transport lądowy (kolejowy i samochodowy) oraz morski (promowy). Posiada największą flotę kolejowego taboru towarowego w Polsce. Dziennie przewoźnik uruchamia średnio tysiąc pociągów i obsługuje kilka tysięcy klientów. Świadczy samodzielne przewozy towarowe na terenie Słowacji, Czech, Niemiec, Austrii, Belgii, Holandii, Węgier i Litwy.
W skład Grupy PKP CARGO wchodzą spółki zależne, m.in. Cargosped (odpowiedzialna za przewozy intermodalne),
PS Trade Trans (krajowa i międzynarodowa spedycja kolejowa) oraz PKP CARGOTABOR (jedna z największych spółek taborowych na świecie).
W 2013 roku Grupa PKP CARGO osiągnęła 4,8 mld zł przychodów i 65 mln zł zysku netto, przewożąc 114 mln ton ładunków.
30 października 2013 roku PKP CARGO zadebiutowała na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie, stając się pierwszym kolejowym przewoźnikiem towarowym w UE notowanym na giełdzie. Wartość oferty publicznej, w której PKP S.A. sprzedała niemal 50 procent akcji PKP CARGO, wyniosła 1,42 mld zł. Spółka obecnie wchodzi w skład indeksu mWIG40. Jej głównym akcjonariuszem pozostaje PKP S.A.
Grupa PKP CARGO prowadzi aktywną działalność z zakresu CSR. Stosuje standardy odpowiedzialnej polityki pracowniczej, realizuje szereg działań na rzecz ochrony środowiska, jest także mecenasem zabytków techniki kolejowej, zgromadzonych m.in. w unikalnej na skalę europejską Parowozowni Wolsztyn.

a