niedziela, maj 05, 2024
Follow Us
czwartek, 13 sierpień 2015 00:00

Samoobsługowe podróże lotnicze Wyróżniony

Napisane przez Informacja prasowa
Oceń ten artykuł
(0 głosów)

E-usługi Air France wprowadzone na lotnisku w Nicei zostały pozytywnie ocenione przez podróżnych. Uruchomiono tam trzy samoobsługowe bramki do samolotów.

– Wraz z uruchomieniem trzech samoobsługowych bramek do samolotów, Nicea jest pierwszym lotniskiem w ofercie Air France, które oferuje w pełni zautomatyzowany i samoobsługowy system od momentu przybycia na lotnisko, aż do odlotu. Wcześniej na innych lotniskach linie Air France KLM oferowały pojedyncze usługi, m.in. bezobsługowe nadawanie bagażu czy kioski do transferu. Obecnie w Nicea podróżni mogą już doświadczyć e-usług na terenie całego lotniska.

Aktualnie lotnisko w Nicei spełnia wszystkie 6 warunków, aby mogło zostać zakwalifikowane przez lotniczą organizację IATA w programie "Fast Travel". Są to:
- bezobsługowa odprawa i samodzielny druk kart pokładowych,
- bezobsługowa kontrola dokumentów podróżnych i paszportu,
- samodzielne nadanie bagażu i druk wywieszek bagażowych,
- kioski do samodzielnej zmiany lotów i druk nowych kart pokładowych,
- bezobsługowe wejście do samolotu,
- bezobsługowa możliwość zgłoszenia reklamacji bagażowej na lotnisku.

W porcie w Nicei już 80 procent wszystkich lotów jest obsługiwanych za pomocą powyższych e-usług. Pilotażowy projekt Air France wprowadzony na lotnisku w Nicei został pozytywnie oceniony przez podróżnych, którzy docenili przede wszystkim płynność, jak i niezależność oferowaną przez nowy system.

„Podróżowanie samolotem staje się coraz bardziej „samoobsługowe". 15 lat temu istniała jedynie możliwość samodzielnej rezerwacji biletu lotniczego online. Z biegiem czasu, pasażer stopniowo otrzymywał coraz więcej narzędzi do odprawy i zarządzania swoją rezerwacją, tak aby spersonalizować swoją podróż. Teraz przed wylotem można się nie tylko odprawić online, ale też za pośrednictwem internetu dokupić miejsce z większą przestrzenią na nogi, zafundować sobie specjalny posiłek tematyczny, czy z góry zapłacić za nadbagaż. Cały czas staramy się iść o krok dalej, aby jeszcze bardziej usprawnić podróż i ograniczyć czas oczekiwania w kolejkach na lotnisku." – powiedziała Chloé Marchand, Dyrektor Generalna Air France KLM w Polsce.

Innowacje w podróży
Na stronie www.airfrance.pl (oraz na jej mobilnej wersji) pasażerowie mogą odprawiać się i wybrać miejsce na pokładzie (najpóźniej na 30 godzin przed wylotem, do momentu zakończenia odprawy online). Mogą również wydrukować swoją kartę pokładową lub przesłać ją mailem lub SMS-em bezpośrednio na smartfon. Na stronie przewoźnika znajdują się także wszystkie ważne informacje na temat przelotu, limitu bagażu i formalności na lotnisku.

Ponadto na niektórych trasach średniego zasięgu, podróżni linii Air France mogą również samodzielnie wydrukować w domu na kartce A4 niezbędne dane do nadania bagażu rejestrowanego razem z kartą pokładową. Następnie wydruk umieszcza się w transparentnej zawieszce, dostępnej na lotnisku i oddaje bagaż w stanowisku check-in/drop-off.

Wiele podobnych udogodnień istnieje także na lotnisku Amsterdam Schiphol. W porcie bazowym KLM można np. zostawić swoje walizki w samoobsługowym automacie bagażowym. Stanowiska znajdują się w Hali Odlotów 2 i można z nich korzystać po odprawie (zarówno online, jak i za pomocą automatu do samodzielnej odprawy). Ważne aby nadawany bagaż nie przekraczał dopuszczalnego limitu.
Więcej na: www.klm.pl w zakładce „Przygotuj się do podróży".

a