Więcej lotów do Ameryki Północnej
W sezonie zimowym Grupa Air France KLM zwiększyła liczbę lotów między Paryżem i Amsterdamem, a lotniskiem bazowym partnerskiej linii Delta Airlines w Atlancie oraz Zachodnim Wybrzeżem Stanów Zjednoczonych. Dzięki transatlantyckiemu joint venture Grupa oferuje obecnie 56 lotów tygodniowo do Atlanty. Na trasie z Paryża do Los Angeles będą dostępne 3 połączenia w tygodniu, a do San Francisco pojawiły się nie tylko dodatkowe loty, ale także większe maszyny. Dodatkowo siatka połączeń na Wschodnim Wybrzeżu została wzmocniona dodatkowymi lotami z Paryża do Bostonu.
Obecnie do Kanady można polecieć z Paryża do Vancouver oraz z Amsterdamu do Edmonton 3 razy w tygodniu. Dzięki partnerstwu z regionalną linią WestJet do wyboru jest również 38 tras poza 5 kanadyjskimi miastami obsługiwanymi przez Air France KLM.
Ameryka Południowa, Środkowa i bajeczne wyspy na Morzu Karaibskim
Od stycznia 2016 roku, linia Air France będzie oferowała między Paryżem a Meksykiem 3 loty tygodniowo maszyną Airbus A380. Natomiast już w marcu przyszłego roku trasa ta będzie obsługiwana codziennie tym gigantycznym samolotem, bardzo lubianym przez podróżnych. Z kolei Air France zwiększy swoją ofertę do 6 lotów tygodniowo na trasie z Paryża do Panama City.
Dodatkowo francuski przewoźnik wzmocnił połączenie z Caracas (Wenezuela) i Limą (Peru). Natomiast Bogota i Cali w Kolumbii, które pojawiły się w ofercie latem 2015 roku z lotniska Amsterdam-Schiphol, będą obsługiwane 3 razy w tygodniu, uzupełniając codzienne połączenie Paryż-Bogota oferowane przez Air France. KLM zwiększy także częstotliwość lotów do 4 tygodniowo na trasach do Buenos Aires i Santiago de Chile i będzie obsługiwał trasę do Rio de Janeiro nowym samolotem Boeing 787 Dreamliner.
Zarówno Air France, jak i linia KLM zwiększyły częstotliwość lotów m.in. z Paryża do Hawany. Ponadto Air France w czasie wysokiego sezonu (grudzień-marzec) zwiększył liczbę dostępnych miejsc na trasach do Saint Martin, Fort de France (Martynika) i Pointe à Pitre (Gwadelupa). Natomiast KLM wprowadził bardziej dogodny rozkład, w tym bezpośrednie loty na Arubę i Bonaire.
Azja, Bliski Wschód, Afryka i Ocean Indyjski
Tej zimy w Indiach Air France zwiększył liczbę lotów do Bangalore do 6 tygodniowo. Natomiast KLM będzie obsługiwać kierunki do Abu Dhabi, Bahrajnu i Dubaju na Bliskim Wchodzie najnowszą maszyną Boeing 787 Dreamliner.
W Afryce Wschodniej linia KLM zoptymalizuje swoją siatkę połączeń. Kosztem mniej rentownych kierunków wzmocnione zostaną trasy do Kilimandżaro i Dar es Salaam (Tanzania), Kigali (Rwanda) oraz Entebbe (Uganda). Szerokie partnerstwo z Kenya Airways uzupełni ofertę KLM w regionie Afryki Wschodniej.
Produkty i usługi na trasach dalekiego zasięgu
23 listopada br. po raz pierwszy Boeing 787 poleci w barwach KLM do Abu Dhabi i Bahrajnu. Inne kierunki, które będą obsługiwane Dreamlinerem KLM to: Dubaj i Rio de Janeiro. Najnowocześniejszy samolot został wyposażony m.in. w Wi-Fi, a w World Business Class pojawiły się fotele rozkładane do poziomu całkowicie płaskiego łóżka z bezpośrednim dostępem do przejścia. Ponadto fotele w Economy Comfort i Klasie Ekonomicznej odchylają się dodatkowo o 40 proc. Najnowszy Dreamliner KLM został wyposażony w wysoce oszczędne silniki, które pozwalają na redukcję emisji CO2 o co najmniej 20 proc. Ponadto, jest już pewne, że legendarne samoloty Boeing 747 zostaną ostatecznie wycofane z floty Air France do stycznia 2016 roku
27 samolotów Boeing 777 należących do Air France zostanie w pełni zmodernizowanych do końca sezonu zimowego. Nowoczesne fotele będą dostępne na 26 kierunkach:
• Ameryka Północna – Boston, Los Angeles, Nowy Jork, Toronto, Vancouver, Waszyngton
• Ameryka Łacińska – Buenos Aires, Montevideo, Panama City, Sao Paulo
• Afryka – Abidżan, Bangi, Duala, Libreville, Malabo, Jaunde
• Bliski Wschód – Bejrut, Dubaj
• Indie – Bangalore
• Azja – Pekin, Kanton, Hongkong, Dżakarta, Szanghaj, Singapur, Tokio-Haneda.
KLM będzie stopniowo wyposażał swoje maszyny Boeing 777-200 i 777-300 w nowe kabiny World Business Class i Klasy Ekonomicznej. Do końca 2015 roku, 60 procent floty KLM zostanie wyposażona w całkowicie odnowione kabiny, z nowymi fotelami.
Linia Air France wszystkie loty międzykontynentalne oferuje z przesiadką na nowoczesnym paryskim lotnisku im. Charles'a de Gaulle'a i na trasie Warszawa-Paryż oferuje w sezonie zimowym 3 połączenia dziennie. Natomiast dla KLM portem transferowym jest często nagradzany i lubiany przez podróżnych Amsterdam-Schiphol. Obecnie na trasie Warszawa-Amsterdam również dostępne są 3 połącznia dziennie.
Nowa oferta na trasach średniego zasięgu
Z lotniska Amsterdam-Schiphol KLM oferuje obecnie połączenia 5 razy w tygodniu do Belfastu i Krakowa oraz 4 loty w tygodniu do Montpellier. Ponadto KLM zwiększy częstotliwość lotów do Florencji i Bristolu.
5 razy w tygodniu samolot KLM startuje z Krakowa o godzinie 12:15 i ląduje w Amsterdamie o godzinie 14:15. Natomiast z Amsterdamu wylatuje o godzinie 09:45 (z przylotem do Krakowa o godzinie 11:40). Cena przelotu w obie strony z Krakowa do Amsterdamu zaczyna się od 440 PLN. Dzięki temu podróżni z Krakowa mają do wyboru więcej tras międzykontynentalnych z bardzo dogodnym połączeniem. Na szczególną uwagę zasługuje oferta do Stanów Zjednoczonych i Kanady. Po przylocie z Krakowa do Amsterdamu, po krótkiej przesiadce możemy wylecieć do Montrealu i Toronto (godz. 15:20), Nowego Jorku (17.10) czy Chicago i Atlanty (16.45).
Dzięki umowie handlowej pomiędzy KLM i Adria Airways mieszkańcy Łodzi i okolic mają obecnie do dyspozycji ponad 130 kierunków na całym świecie oferowanych przez holenderskiego przewoźnika, jak również loty w siatce połączeń Air France i Delta Airways.
Wśród nowości Air France w zimowej siatce połączeń na terenie Europy warto wymienić utrzymanie 1 dodatkowego lotu w tygodniu do duńskiego Billund i francuskiego Bordeaux. Ponadto Air France będzie kontynuował modernizację swojego produktu na kolejnych trasach europejskich. Dla przypomnienia zmiany dotyczą m.in. wymiany foteli i usprawnień w serwisie pokładowym. Nowe skórzane fotele są już dostępne na pokładzie 24 samolotów Airbus A319 i będą stopniowo wprowadzane w 25 maszynach Airbus A320 w pierwszej połowie 2016 roku. Więcej na: www.airfrance.pl i www.klm.pl.