Ze względu na specyfikę imprezy uczestnicy powinni posiadać: śpiwór oraz karimatę (nocleg w warunkach turystycznych), kompas lub busolę, latarki oraz zapasowe baterie, długopis, zegarek, coś od deszczu, suchy prowiant na 2 dni wędrówki (organizatorzy zapewniają obiadokolację w sobotę oraz dostęp do wrzątku w miejscu noclegu), wygodne buty oraz koniecznie ... dobry humor i chęć rywalizacji. Przyda się też mapa turystyczna Gór Świętokrzyskich.
Regulamin Rajdu
Termin i miejsce rajdu:
Rajd odbędzie się w dniach 15 – 17.10.2010, na terenie Gór Świętokrzyskich.
Organizator:
Klub Turystyczny „DATAJANA", działający przy Stowarzyszeniu
Turystyczno-Kulturalnym „CARPE DIEM"
Kadra rajdu:
Komandor: Marcin Rogoziński PTP II st.10530
Kierownik tras I nocy: Marcin Rogoziński PTP II st.10530
Kierownik tras II nocy: Łukasz Romaszewski
Kwatermistrz: Dariusz Jadacki PTP I st. 7609
Sekretarz: Henryk Wojnarowicz PTP III st. 10371
Start:
Miejscowość: Bieliny Poduchowne, ul. Żeromskiego 24 (niedaleko cmentarza)
Punkt startowy czynny będzie w godzinach 22.00 - 00:30.
Dojazd do miejsca startu:
Na punkt startowy uczestnicy docierają na koszt własny. Organizatorzy zapewniają dozorowany parking, dla tych, którzy na imprezę dotrą samochodami. Promując turystykę, zachęcamy jednak do korzystania z komunikacji publicznej.
Propozycje dojazdu z Warszawy:
PKP
Warszawa Zach. -> Kielce
Odjazd: 16:13; 17:42; 18:45
Przyjazd: 19:41; 21:23; 22:03
Koszt biletu - 39zł
Dworzec autobusowy PKS w Kielcach znajduje się ok. 300m od dworca kolejowego.
Kielce -> Bieliny
Odjazd: 19:50; 20:40; 22:55
Przyjazd: 20:26; 21:14; 23:22
Z uwagi na trwający remont drogi nr 753 proszę o weryfikację propozycji dojazdu u przewoźnika (PKS Ostrowiec Świętokrzyski). W wyjątkowych sytuacjach istnieje możliwość transportu ograniczonej liczby uczestników z innych lokalizacji (do uzgodnienia z organizatorami).
Przebieg imprezy:
- Noc 15/16-10-2010 - wymarsz grup na trasę. Pokonanie trasy zgodnie z wytycznymi otrzymanymi na starcie. Długość całego odcinka około 26 km.
- 16-10-2010 - odpoczynek dzienny, w godzinach popołudniowych obiad, wieczorem - ognisko z kiełbaskami.
- Noc 16/17-10-2010 - wymarsz grup na odcinek nocny o długości około 12 km. Po pokonaniu trasy grupy docierają do miejsca, z którego wyruszyli.
- 17-10-2010 - zakończenie imprezy w godzinach przedpołudniowych.
Cele Rajdu:
- popularyzacja turystyki kwalifikowanej i aktywnego wypoczynku,
- poznawanie walorów turystycznych Gór Świętokrzyskich,
- integracja środowisk turystycznych,
- poznanie historii, tradycji i kultury regionu,
- integracja pracowników PTK oraz TP (forma dobrej zabawy) połączona z rywalizacją pomiędzy poszczególnymi grupami,
Warunki uczestnictwa:
- Patrol (drużyna) może liczyć minimum 3 osoby i maksymalnie 6 osób.
- Patrole mniej liczne niż 3 osoby i większe niż 6 osób mogą uczestniczyć w imprezie tylko za zgodą Kierownictwa Rajdu.
- Patrolowy (Szef Grupy) musi mieć ukończone 18 lat i ponosi odpowiedzialność za osoby w grupie.
Wpisowe:
Wpisowe zbierane jest za całą grupę a nie od pojedynczych osób. Zniżki przysługują osobom posiadającym ważne legitymacje bądź uprawnienia. Wpłaty wpisowego należy dokonać przed startem na trasę rajdu w terminie i miejscu wskazanym przez organizatorów.
Zgłoszenia będą przyjmowane na e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. bądź telefonicznie (500-000-011). Wymagane będzie odesłanie wypełnionej formatki zawierającej dane uczestników otrzymanej uprzednio od organizatorów. Ostatecznym potwierdzeniem uczestnictwa w imprezie jest dokonanie wpłaty wpisowego. Ilość uczestników jest ograniczona. O wzięciu udziału w imprezie decydować będzie kolejność zgłoszeń. Po zamknięciu listy uczestników obowiązuje uiszczenie wpisowego. Wycofanie się z imprezy po zamknięciu listy uczestników, niestawienie się na starcie – nie jest równoznaczne z otrzymaniem zwrotu poniesionych kosztów – proszę o rozważne zgłaszanie uczestnictwa.
UWAGA – organizatorzy zastrzegają sobie prawo wcześniejszego zamknięcia listy uczestników w przypadku zgłoszenia się maksymalnej liczby osób biorących udział w imprezie. Po zamknięciu listy uczestników wpisowe jest bezzwrotne.
Świadczenia dla uczestników:
- ubezpieczenie NNW,
- pamiątkowy znaczek,
- puchary oraz nagrody indywidualne (rzeczowe) dla najlepszych patroli,
- dyplomy uczestnictwa dla drużyn biorących udział w imprezie,
- ciepły posiłek, ognisko z kiełbaskami, wrzątek na mecie rajdu,
- potwierdzenie punktów na odznaki turystyki Kwalifikowanej OTP oraz GOT,
- transport kierowców po pojazdy pozostawione na punkcie startowym,
- nocleg w warunkach turystycznych (spanie na sianie w stodole),
- niespodzianki przygotowane przez organizatorów.
Obowiązki Uczestników:
- Przestrzeganie niniejszego regulaminu.
- Stosowanie się do poleceń Kierownictwa Rajdu i obsługi tras.
- Przestrzeganie zasad zawartych w Karcie Turysty oraz przepisów ochrony przyrody.
Uwaga: podczas trwania imprezy obowiązuje zakaz spożywania napojów alkoholowych, oraz używania otwartego ognia (szczególnie w miejscu noclegu).
Postanowienia końcowe:
- Rajd ma charakter imprezy terenowej, połączonej z marszem na orientację.
- Uczestnicy biorą udział w imprezie na własną odpowiedzialność.
- Dojazd na imprezę i powrót z niej na koszt własny.
- Za szkody spowodowane przez uczestników odpowiedzialność ponoszą ich sprawcy.
- Rajd odbędzie się bez względu na warunki atmosferyczne w wyżej wymienionym terminie i miejscu.
- Dla osób zainteresowanych istnieje możliwość nabycia książeczek OTP i GOT, oraz możliwość zweryfikowania odznak OTP podczas trwania imprezy.
- Wyżywienie uczestników we własnym zakresie poza posiłkami zapewnionymi przez organizatorów.
- W każdym patrolu (drużynie) powinna znajdować się podręczna apteczka. Posiadanie tejże apteczki będzie weryfikowane w czasie trwania imprezy.
- Ekwipunek każdego uczestnika powinien odpowiadać dwudniowej wycieczce pieszej (konieczne są latarki, zapasowe baterie, min 1 busola bądź kompas na grupę, zegarek, notes oraz coś do pisania). Linijka i ekierka mogą być przydatne.
- Każda drużyna powinna posiadać mapę turystyczną regionu.
- OBOWIĄZKOWO KAŻDY UCZESTNIK IMPREZY MUSI POSIADAĆ ZE SOBĄ ŚPIWÓR ORAZ KARIMATĘ!
Ostateczna interpretacja niniejszego regulaminu należy do organizatorów.
Wzorem lat ubiegłych ogłaszamy konkurs na najpiękniejsze zdjęcie z imprezy, ukazujące uroki Gór Świętokrzyskich oraz rywalizację na trasie. Autor tegoż zdjęcia zostanie wyróżniony nagrodą rzeczową. Zatem prosimy o zabranie ze sobą aparatów fotograficznych.