W ruchu międzynarodowym, odprawiono aż 826,6 tys. osób – o 25,7 proc. więcej niż w 2016 r. Tak dobry wynik przełożył się na jeszcze lepsze niż przed rokiem statystyki krajowej siatki, zasilającej przewozy międzynarodowe. W styczniu warszawski port obsłużył 136,1 tys. pasażerów - o 69,7 proc. więcej niż rok temu.
- Osiągnięte wyniki są konsekwencją polityki portu nastawionej na obsługę ruchu przesiadkowego, który nie tylko optymalizuje strukturę ruchu pasażerskiego, ale przekłada się również bezpośrednio na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Szacujemy, że w tym roku odprawimy ponad 14 mln pasażerów – mówi Mariusz Szpikowski, naczelny dyrektor Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, zarządzającego Lotniskiem Chopina w Warszawie.
Warszawskie lotnisko obsługuje obecnie 38 proc. ruchu pasażerskiego w Polsce. 36 linii lotniczych oferuje stąd 114 regularnych połączeń do 47 krajów na świecie na 3 kontynentach. W 2016 r. port obsłużył 12,8 mln pasażerów.