updated 1:01 PM CEST, Jun 22, 2018
A+ A A-

Ekspansja dla klienta i własnego dobra

  • Napisane przez Ewa Ploplis
  • Dział: Globtroter
Wyróżniony Ekspansja dla klienta i własnego dobra ITAKA

Z Piotrem Heniczem, wiceprezesem ITAKI, największego biura podróży w Polsce, rozmawia Ewa Ploplis.

Niedawno kupiliście biuro podróży Novatours, które ma główną siedzibę na Litwie. W jakim zakresie w/w zakup wpłynie na rozszerzenie waszej oferty?

- Powstały w 1999 r. Novatours, z główną siedzibą na Litwie w Kaunas tj. „AB Novatours”, posiada spółki zależne w Estonii - „OU Novatours” i na Łotwie - „SIA Novatours”, które są zarówno touroperatorami jak i biurami sprzedaży. Na Litwie Novaturas ma także biuro sprzedaży UAB Aviaturas, działające pod marką Sofa Travel - „UAB Aviaturas”, sprzedające zarówno produkt grupy jak i innych touroperatorów.

Novaturas ma rozbudowaną sieć agencyjną w krajach nadbałtyckich: 109 agencji w Estonii, 161 na Łotwie, 130 na Litwie i dodatkowo 200 na Białorusi. Posiada 6 salonów własnych: 2 w Wilnie, stolicy Litwy, 1 w Kaunas, 1 w Kłajpedzie, 1 w Rydze - stolicy Łotwy, 1 w Tallinie – stolicy Estonii. W 2016 r Novaturas obsłużył 160 tys. klientów, dzięki czemu jest graczem numer 1 w regionie krajów nadbałtyckich.

Jakie korzyści wynikają dla ITAKI i jej klientów z powodu przejęcia Novatours?

- Największe możliwości wynikłe z przejęcia Novatourasa widzimy po stronie naszych działów kontraktu i produktu. Jesteśmy już gotowi na powiększenie ilości miejsc na wiodących kierunkach. Kontraktując już dla Čedoka, a teraz także dla Novaturasa ponosić będziemy takie same koszty jak dotychczas, a przy znacząco większej ilości miejsc będą większe możliwości negocjacji, w tym także budowania oferty z hotelami na wyłączność ITAKI. Novatouras, podobnie jak Čedok ma szeroką ofertę - dużo destynacji z relatywnie małą ilością klientów. My chcemy skoncentrować ofertę i wybrać te destynacje, na których możemy zaproponować niższe ceny niż te funkcjonujące aktualnie na rynku krajów nadbałtyckich.

Trwa sezon letni, który sprzedaje sie bardzo dobrze, ale ITAKA już oferuje swoim klientom ofertę zimową. Czy jest duże zainteresowanie ofertą zimową? Jak się ona sprzedaje?

- Zima 17/18 także zapowiada się rekordowo. W stosunku do zeszłego roku mamy 45 % wzrostu rezerwacji.

- W dalszym ciągu trudno porównywać ilości klientów wyjeżdżających w zimie i w lecie, ale  udział procentowy oferty zimowej w całości oferty systematycznie rośnie. Klienci coraz wcześniej rezerwują swoje wakacje. Sprzedaż  Zimy 2017/18 ruszyła praktycznie w dniu otwarcia do sprzedaży w systemach rezerwacyjnych.

Jakie kierunki cieszą się największym zainteresowaniem zimą? Co można uznać za zimowe hity wyjazdowe ITAKI?

- Są to  zarówno „klasyczne” kierunki zimowe , popularne  od lat, jak i destynacje, które jeszcze do niedawna były znane tylko nielicznym. Tu podkreślę, że to właśnie ITAKA zapoczątkowała operacje czarterowe do tak dzisiaj popularnych dzisiaj kierunków jak: Zanzibar, Oman,  Wyspy Zielonego Przylądka, Zjednoczone Emiraty Arabskie , Cayo Santa Maria na Kubie, egipskie Marsa Alam, a także Lanzarote i Fuerteventura z archipelagu Wysp Kanaryjskich. Zanzibar  to już klasyka w ofercie - magiczna wyspa przyciąga niewiarygodnymi pejzażami, a pięknie harmonizujące z otoczeniem hotele z najwyższej półki są idealne na romantyczne wakacje we dwoje. Dominikana i jej karaibskie plaże gwarantują udane wakacje w sprawdzonych, prestiżowych hotelach. Z Omanu klienci wracają zachwyceni nie tylko standardem hoteli, ale także profesjonalną obsługą i znakomitą kuchnią. Stałe miejsce w ofercie mają Zjednoczone Emiraty Arabskie, gdzie luksusowy wypoczynek połączyć można ze zwiedzaniem hipernowoczesnych metropolii. Bardzo są lubiane Wyspy Zielonego Przylądka z wyspą Sal, rajem dla miłośników plaż i surfingu, a także Kuba z karaibskimi plażami Cayo Santa Maria. Będzie to dobra zima dla Tajlandii, klienci rezerwują zarówno klasyczny wypoczynek, jak i wycieczki objazdowe z kilkoma dniami w wybranym hotelu „plażowym”.

Czy planujecie wprowadzenie jeszcze jakiś nowości w ofercie zimowej? Czy zaskoczycie czymś nowym polskich klientów?

- Naszą nowością na Zimę 2017/18 jest Kanaryjska Odyseja - 8 tras rejsów obejmujących Wyspy Kanaryjskie, a także Maderę i Maroko.

- Po raz pierwszy polski touroperator czarteruje cały statek pasażerski dla swoich klientów. Ocean Majesty może przyjąć na pokład 620 pasażerów, liczy 250 członków załogi, ma 7 pokładów pasażerskich, 9 typów kabin, 2 restauracje, 6 barów, salę kinową, basen. Z każdego portu, do którego zawija, organizowane są wycieczki fakultatywne, przygotowane wspólnie z pracownikami agencji incomingowej. Wycieczki pokazują walory przyrodnicze wysp, są programy trekkingowe, trasy rowerowe, degustacje, wizyty w kanaryjskich wioskach i w stolicach wysp. Osoby, które nie uczestniczą w wycieczkach mogą wypoczywać na plaży lub zwiedzać indywidualnie miasteczka portowe, które mogą być także celem samym w sobie. W kluczowych miejscach statku można porozumieć się po polsku, klientom towarzyszą polscy rezydenci i animatorzy oraz zespół rozrywkowy zapewniony przez armatora.

ITAKA wprowadziła nowość w swojej ofercie w postaci „wakacje bez przeszkód”. Proszę przypomnieć, na czym ta nowość polega?

- W naszej ofercie znajdują się specjalnie wyselekcjonowane hotele z wyposażeniem dostosowanym do potrzeb osób o ograniczonej sprawności ruchowej, a w nich: rampy, windy, podjazdy, pokoje bezprogowe i na parterze, przystosowane do poruszania się na wózku inwalidzkim, w pokojach: szerokie drzwi, niskie szafki, większe łazienki z prysznicami, toalety z uchwytami. Każdy wyjazd osoby niepełnosprawnej wymaga wcześniejszego zgłoszenia, abyśmy mogli uwzględnić wszystkie indywidualne potrzeby.

Czy pasjonatów zwiedzania czekają jakieś nowe wycieczki objazdowe?

- Polecamy dwie nowości, każda z innej półkuli: „Kostaryka” – wspaniała wyprawa do kraju, gdzie mieszkają egzotyczne zwierzęta, a bogactwo przyrody przyprawia o zawrót głowy. Zachwycają majestatyczne wulkany i wszechobecna zieleń oraz „Rosyjska zima”:  Sankt Petersburg - najbardziej europejskie z rosyjskich miast i zimowe krajobrazy jeziora Onega.

Dziękuję za rozmowę.

 

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

3. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

4. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

6. Podanie danych jest dobrowolne

7. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

8. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

9. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

10. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.