updated 11:44 PM CEST, Jul 17, 2018
A+ A A-

Turyści podziwiają barokowy krajobraz Czech

  • Napisane przez www.czechtourism.com
  • Dział: Czechy
Klokoty Fot.: Aleš Motejl Klokoty

Barok zdumiewa, fascynuje i inspiruje. Barokowy krajobraz jest unikatem Republiki Czeskiej, który co roku podziwiają turyści z całego świata. Barok jest też głównym tematem marketingowym na 2017 rok.

Dlaczego właśnie barok?
W ubiegłym roku głównym tematem marketingowym agencji CzechTourism była 700. rocznica urodzin Karola IV. Natomiast w 2018 roku, za pośrednictwem 100. rocznicy powstania suwerennej Czechosłowacji, przeniesiemy się do XX wieku. „Turyści jeżdżą do Czech zwiedzać zabytki i poznawać historię, dlatego uważamy, że temat baroku i barokowego krajobrazu będzie wśród nich dobrze rezonować,” wyjaśnia wybór tematu rzecznik prasowy agencji CzechTourism Martina Fišerová. Barokowy temat umożliwia narrację historii architektury, sztuki, tradycji i wybitnych postaci czeskiej historii, oraz krajobrazu w okresie między tymi dwiema doniosłymi rocznicami.


Barok wszystkimi zmysłami
Hasło przewodnie całej kampanii „Barok wszystkimi zmysłami” zaprasza turystów do odwiedzenia Czech i jednocześnie motywuje do tego, aby nie tylko zapatrzyli się na tutejszy barok, ale również wsłuchali się, poznali jego woń i delektowali się nim. Celem jest zaakcentowanie tradycji, gastronomii i architektury. Agencja CzechTourism długofalowo stara się łączyć miejsca związane z historią ze współczesnymi doznaniami, a przemawiający mocno do zmysłów barok doskonale spełnia ów zamiar przeżycia w starych miejscach czegoś nowego.

Barokowa kampania
Pomimo silnych tradycyjnych konotacji w kampanii barok jest prezentowany nowocześnie i za pomocą nietradycyjnych narzędzi marketingowych. „Na bieżący rok przedstawiliśmy nowość w postaci wirtualnej rzeczywistości - nagrania video 360°,” opisuje Monika Palatková, dyrektor agencji CzechTourism. Video już teraz mogą obejrzeć goście targów turystycznych. Przeniosą się wprost do jednej z barokowych destynacji. Agencja jednocześnie rozszerzyła i uzupełniła asortyment broszur, map i materiałów drukowanych.
Historia baroku jest jednocześnie prezentowana za pośrednictwem dziewięciu tematów, które nawiązują do głównych produktów agencji. Wśród nich znajdziemy na przykład „Barok własnymi siłami: pieszo lub na rowerze”, zatem propagację turystyki i agroturystyki. Następnie „Barok mistyczny” z akcentem na zabytki sakralne, „Geniusze baroku” w powiązaniu z wybitnymi postaciami tej epoki, czy też „Nieodkryte klejnoty baroku”, które są szyte na miarę dla krajowego ruchu turystycznego.
Elementem działań online jest też projekt BarokoPlay. Młodzi twórcy filmowi zostali zaproszeni do nagrania barokowego klipu wideo inspirowanego cyklem Cztery pory roku Antonia Vivaldiego i barokowymi zabytkami. Temat baroku będzie zatem przedstawiony w nowy, nietradycyjny sposób. O tym, który klip wideo będzie zwycięzcą, zadecyduje publiczność swoim głosowaniem.

TOP barokowe miejsca
W ciągu roku turystów przyciągają znane i mniej znane barokowe miejsca. Za granicą kampania marketingowa jest nastawiona głównie na najbardziej znane barokowe motywy i zabytki, do których należą zabytki barokowe wpisane na listę UNESCO. Z najcenniejszych wymienimy Kroměříž z barokowym ogrodem i Pałacem Arcybiskupim, Kompleks Lednicko – Valticki z barokowym pałacem Valtice i piwnicami winnymi, miasto Mikulov z pałacem i przepięknym centrum, barokowy hospital Kuks i wiele innych.
Turystów krajowych kampania inspiruje do odwiedzenia mniej znanych miejsc, które w pewnym sensie dopiero czekają na odkrycie. Są to na przykład Ploskovice, Nebílovy, Krásný Dvůr, Duchcov Casanovy, kościoły Dientzenhoferów na Broumovsku, lub budowle Santiniego w okolicy Žďáru nad Sázavou.
Barokowe zabytki w Czechach tętnią życiem. Oferują turystom wiele atrakcji, na przykład nocne zwiedzanie w strojach z epoki, przedstawienia teatralne, koncerty, jarmarki, festiwale muzyki barokowej czy gastronomiczne.
Więcej na: www.czechtourism.com.

Warszawa

Polityka Prywatności

W celu realizacji obowiązku informacyjnego, zgodnie z art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. poniżej przekazujemy „klauzulę informacyjną” z prośbą o zapoznanie się.


Polityka prywatności i przetwarzania danych osobowych

Administratorem Twoich danych osobowych jest Impresja Studio Promocji z siedzibą w Warszawie, przy ulicy Drewnianej 5 lok. 3,. Poniżej znajdziesz wszelkie niezbędne informacje dotyczące przetwarzania Twoich danych osobowych w związku z realizacją usługi informacyjnej.

2. Dane osobowe przetwarzane są w celu w celu świadczenia usług informacyjnych oraz w celach marketingowych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE - „RODO”).

3. Dane będą przetwarzane w celach marketingowych do momentu wycofania przez Ciebie zgody na takie przetwarzanie.

W zakresie usług Impresja Studio PR Twoje dane będą przetwarzane przez okres, w którym usługi te będą świadczone oraz, w uzasadnionych wypadkach, po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

4. Po zakończeniu przetwarzania danych osobowych w pierwotnym celu, dane będą, w uzasadnionych wypadkach, przetwarzane po zakończeniu ich świadczenia, jednak wyłącznie jeżeli jest dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń. W takim przypadku dane będą przetwarzane jedynie przez okres niezbędny do realizacji odpowiednich celów.

5. Podanie danych jest dobrowolne

6. Twoje dane osobowe nie będą przekazywane.

7. Jako administrator Twoich danych, zapewniamy Ci prawo dostępu do Twoich danych, możesz je również sprostować, żądać ich usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także skorzystać z uprawnienia do złożenia wobec Administratora sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych oraz prawa do przenoszenia danych do innego administratora danych. W przypadku wyrażenia dobrowolnej zgody, przysługuje Ci prawo cofnięcia zgody na przetwarzanie danych w dowolnym momencie co nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Informujemy także, że przysługuje Ci prawo wniesienia skargi do organu nadzorującego przestrzeganie przepisów ochrony danych osobowych.

8. Na niniejszej witrynie znajdują się wtyczki społecznościowe serwisu Facebook: „Lubię to”, które są powiązane z serwisem Facebook. Pod naszym artykułami umieszczany jest kod odwołujący się do serwisu Facebook. Używając przycisku „Lubię to”, użytkownik loguje się do serwisu Facebook, w którym obowiązują zasady ochrony prywatności określone przez serwis Facebook.

9. Ta strona zbiera w sposób automatyczny informacje zawarte w plikach cookies i wykorzystuje je w celach statystycznych oraz do usprawnienia funkcjonowania serwisu. Pliki Cookiem są też zbierane przez Google Analytics. Pliki cookies są plikami tekstowymi, które przechowywane są w komputerze użytkownika serwisu.

Wykorzystujemy dwa rodzaje plików cookies – tymczasowe i stałe. Pliki tymczasowe przechowywane są do momentu opuszczenia przez Ciebie naszej strony (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w Twoim komputerze do czasu ich usunięcia lub przez czas wynikający z ich ustawień.

W każdej chwili możesz dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików cookies lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje możesz sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików cookies w komputerze. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki
       

10. Przedstawicielem Administratora jest Tomasz Brzozowski Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.