Goście mieli okazję m.in. wysłuchać krótkiej prezentacji na temat historii Szwajcarii i marki Victorinox, uczestniczyć w ekstremalnym teście zegarka I.N.O.X., własnoręcznie złożyć scyzoryk na oryginalnej maszynie montażowej oraz spróbować tradycyjnych szwajcarskich potraw i oryginalnych win od szwajcarskich producentów.
„Rocznica założenia Konfederacji Szwajcarskiej jest najważniejszym dla Szwajcarów świętem, a dla nas okazją do poznania bogatej historii i tradycji tego kraju" – powiedział Bogusław Dutkiewicz, prezes Victorinox Poland, który rozpoczął wydarzenie od krótkiej prezentacji. „Marka Victorinox na stałe wpisała się w piękny, szwajcarski krajobraz" – dodał.
{gallery}24422{/gallery}
Goście mogli złożyć własny scyzoryk na specjalnej maszynie montażowej. Dziennikarze, blogerzy oraz partnerzy biznesowi wzięli również udział w warsztatach z carvingu artystycznego, w czasie których, pod okiem profesjonalistów z firmy Fruitcarving, wykonywali ozdoby z owoców i warzyw za pomocą noży i akcesoriów kuchennych Victorinox. Jedną z atrakcji była degustacja oryginalnego szwajcarskiego wina i spotkanie z Szymonem Milonasem, certyfikowanym sommelierem i członkiem zarządu Stowarzyszenia Sommelierów Polskich.
Zaproszeni goście mieli możliwość spróbować szwajcarskich specjałów: roesti, serów i czekoladek oraz fondue – potrawy przygotowanej z gorącego sera i białego wina. Czas umilała muzyka młodych, szwajcarskich zespołów, związanych z marką Victorinox: grupy Kadebostany, która miała okazja wystąpić na żywo podczas jubileuszu 130-lecia marki w Ibach, oraz The Rambling Wheels, których piosenka, „Giving all the gold" stanowi motyw muzyczny w filmach prezentujących ekstremalne testy wytrzymałościowe zegarka I.N.O.X.
W czasie wydarzenia, po raz pierwszy w Polsce, został przeprowadzony ekstremalny test zegarka I.N.O.X. Czasomierz zanurzono we wrzącej wodzie i gotowano przez blisko trzy godziny. Mimo tak trudnych warunków, zegarek nadal odmierzał czas z charakterystyczną dla niego precyzją, a zgromadzeni goście mogli oglądać cały proces na żywo.
Showroom Victorinox został oficjalnie otwarty w czerwcu 2015 roku przez Carla Elsenera, CEO Victorinox AG i prawnuka założyciela marki.