W sumie LOT ma otrzymać osiem maszyn tego typu i będzie pierwszą europejską linią z Dreamlinerami w swojej flocie. Dzięki nim będzie mógł uruchomić nowe połączenia m.in. do Azji. W pierwszy rejs z pasażerami Dreamliner poleci 14 grudnia (z Warszawy do Pragi), następnie przez miesiąc będzie podróżował do ośmiu miast w Europie - do Wiednia, Monachium, Frankfurtu, Hanoweru, Kijowa, Budapesztu oraz Brukseli. W pierwszą podróż za Atlantyk poleci 16 stycznia 2013 r. (do Chicago), następnie 1 lutego do Toronto, 3 lutego do Nowego Jorku, a 3 marca do Pekinu.
Dreamliner charakteryzuje się mniejszym hałasem i większą wilgotnością powietrza w kabinie, systemem redukcji turbulencji, dynamicznym oświetleniem, wyższym ciśnieniem i większą ilością tlenu, szerszymi oknami i większymi schowkami na podręczny bagaż, znakomitą podniebną restauracją, nowoczesnym designem i większą przestrzenią. Na trasie Nowy Jork-Warszawa Dreamliner pokonując 6847 km, zużyje o 20 proc. mniej paliwa niż Airbus A330. Cena katalogowa jednej maszyny B787 to ok. 206 mln dol.
{jumi [*9]}