To udział w Lukrecji Borgii Donizettiego zdecydował o jej późniejszej sławie, gdy w 1965 r. zastąpiła niespodziewanie niedysponowaną Marilyn Horne na spektaklu w Nowym Jorku. Późniejsze lata przyniosły jej wiele ról w operach tego kompozytora. Caballe zadebiutowała w 1965 r. w Metropolitan i Glyndebourne, a krótko potem w La Scali. W 1972 r. zaśpiewała po raz pierwszy w Covent Garden (Violetta w Traviacie), a przez kolejne dwadzieścia lat śpiewała tam regularnie m.in. w Normę, Leonorę (Trubadur), Amelię (Bal maskowy), Aidę, a w ramach jednego z ostatnich występów scenicznych wcieliła się w rolę Madame Cortese w 1992 r. w Podróży do Reims Rossiniego. Dyskografia Caballe jest rozległa. Zawiera takie perły, jak Korsarz czy Zbójcy Verdiego, a także Elisabetta Rossiniego. Wśród pozostałych znajdują się także zarejestrowane wspólnie z Jose Carrerasem występy, jak Tosca pod dyrekcją Sir Colina Daviesa, która przez 35 lat była głównym wydawnictwem operowym w całym katalogu wytwórni. Wiele oper Montserrat Caballe nagrała z ogromnym sukcesem, mimo że nie wykonała ich nigdy na scenie. Tak było w przypadku Łucji z Lammermooru. Na albumie uwzględniono także kilka ścieżek pochodzących z płyt Caballe zarejestrowanych dla Deutsche Grammophon, jak np. końcowa scena z opery Salome. Zrealizowana w 2003 r. z okazji 70. urodzin diwy płyta jest idealną szansą, by przypomnieć sobie jej piękne wykonania tuż przed jubileuszem 80-lecia śpiewaczki.
Premiera: 12.03.2013
Źródło: http://www.universalmusic.pl. {jumi [*7]}