poniedziałek, kwiecień 29, 2024
Follow Us
×

Ostrzeżenie

JUser::_load: Nie można załadować danych użytkownika o ID: 122.
wtorek, 08 maj 2012 14:23

Celny strzał w podrabiaczy

Napisane przez
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Celny strzał w podrabiaczy http://bip.warszawa.ic.gov.pl

Ponad 5 tysięcy sztuk towarów z podrobionymi zastrzeżonymi znakami towarowymi zatrzymali funkcjonariusze mazowieckiej Służby Celnej. Ich wartość przekracza milion złotych.

W czasie rutynowych działań kontrolnych 24 kwietnia funkcjonariusze warszawskiej Izby Celnej zatrzymali do kontroli samochód ciężarowy na terenie Centrum Handlowego w Wólce Kosowskiej. Po przeszukaniu ujawniono towary z zastrzeżonymi znakami towarowymi. Stwierdzono też, że kierowca kontrolowanego samochodu ciężarowego jest też posiadaczem samochodu-magazynu, w którym są również towary z podrabianymi znakami towarowymi.

Funkcjonariusze udali się do miejsca zamieszkania mężczyzny, gdzie w garażu oraz znajdującym się na terenie posesji samochodzie ciężarowym celnicy odkryli magazyn podrabianej odzieży, znaczną ilość metek z zastrzeżonymi znakami towarowymi, części suwaków oraz maszynę do szycia metkownic. Ujawnione towary były oznakowane zastrzeżonymi znakami towarowymi znanych firm Tommy Hilfiger, Lacoste, Adidas, Nike, Puma oraz Reebok.

Jest to jedno z największych zatrzymań podrabianej odzieży dokonane przez warszawską Służbę Celną w ostatnich latach.

Znaleziony towar celnicy zabezpieczyli do postępowania karnego. Podejrzany przyznał się do oferowania przedmiotowych towarów do sprzedaży.

Zgodnie z art. 305 ustawy Prawo własności przemysłowej, sprawcy popełnienia takiego przestępstwa grozi kara pozbawienia wolności do 5 lat lub kara grzywny. W razie skazania, sąd orzeka również przepadek na rzecz Skarbu Państwa materiałów i narzędzi, jak również środków technicznych, które służyły lub były przeznaczone do popełnienia przestępstwa.

Podróbki odzieży znanych światowych firm to jedno z największych zagrożeń współczesnego handlu. Obrót nimi narusza nie tylko interesy legalnych producentów, ale także godzi w prawa konsumentów, którzy - często nieświadomie - zamiast towarów markowych, kupują towary jedynie je imitujące.

{jumi [*9]}

a