Jednocześnie na rynku wciąż większość stanowią oferty sprzedaży mieszkań obciążone nieuzasadnionym przekonaniem właścicieli o wyjątkowej atrakcyjność ich lokali. Oferowane po wygórowanych cenach cieszą się nikłym zainteresowaniem i powoli stają się tłem dla nowych ofert wystawianych przez osoby w pełni świadome aktualnej sytuacji na rynku.
Jak wynika z analizy portalu domy.pl do sprzedaży trafia coraz więcej mieszkań, które już w chwili pojawienia się na liście ogłoszeń przykuwają uwagę poszukujących. Wyróżnia je atrakcyjna cena, niższa o min. 5 proc. od podobnych, konkurencyjnych ofert.
Jednak niższa cena ofertowa to dopiero pierwszy krok do skutecznego pozyskania klienta. Kolejnym niezbędnym do doprowadzenia do transakcji jest gotowość do negocjacji i udzielenie dodatkowego, upustu. Obecnie bowiem dopiero znacząco niższa w stosunku do innych ofert cena mieszkania czyni je na tyle atrakcyjnym, by klient poczuł, że znalazł prawdziwą okazję i zechciał dokonać zakupu.
{jumi [*9]}