- Tak duże zainteresowanie akcją Zgrani z naturą pokazuje, że takie przedsięwzięcia są ważne i potrzebne, a co najistotniejsze, przynoszą wymierne efekty. Mamy nadzieję, że ekotorby, których w całej Polsce rozdaliśmy ponad 10 tys. szt., będą przypominać naszym klientom o regularnym segregowaniu odpadów – podsumowuje Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu kontroli jakości i ochrony środowiska Jeronimo Martins Polska. - Kompania Piwowarska już od pięciu lat propaguje postawy ekologiczne wśród swoich pracowników właśnie poprzez akcję Zgrani z naturą. Teraz, dzięki współpracy z Biedronką, mieliśmy okazję wyjść z naszą inicjatywą poza mury firmy i przekonać do selektywnej zbiórki odpadów kolejnych konsumentów – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.
Najwięcej - po 1200 kg szkła (i po 11-60 kg aluminium) - zebrano w Biedronkach w Białymstoku i Warszawie. Zebrane szkło i aluminium pozwolą zmniejszyć ilość surowców i energii potrzebnych do produkcji nowych opakowań. Nie bez znaczenia jest również fakt, że segregacja odpadów przyczynia się do zmniejszenia ilości śmieci trafiających na składowiska.
{jumi [*9]}