sobota, kwiecień 27, 2024
Follow Us
środa, 24 październik 2012 20:02

10 tysięcy Zgranych z naturą Wyróżniony

Napisał
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
10 tysięcy Zgranych z naturą Fot. Biedronka

19 i 20 października, w czternastu miastach Polski, odbyła się akcja ekologiczna. Klienci, którzy przynieśli do wybranych placówek najpopularniejszej sieci handlowej w kraju pięć szklanych lub aluminiowych opakowań, mogli je wymienić na praktyczną ekotorbę. W akcji Zgrani z naturą wzięło udział kilka tys. osób, które otrzymały ponad 10 tys. toreb i zgromadziły ponad 10 tys. kg surowców wtórnych.

Zorganizowały ją wspólnie Kompania Piwowarska i sieć sklepów Biedronka. Akcja Zgrani z naturą objęła swoim zasięgiem 14 polskich miast: Warszawę, Białystok, Poznań, Kostrzyn, Koszalin, Grudziądz, Mszczonów, Wyszków, Lubin, Rudę Śląską, Tarnów, Opole, Sieradz i Tychy. Biedronkę i Kompanię Piwowarską wsparła Wyższa Szkoła Ekologii i Zarządzania w Warszawie oraz organizacja odzysku EKO-PUNKT, obejmując merytoryczny patronat nad akcją. Przedsięwzięcie okazało się dużym sukcesem. W ciągu dwóch dni do ekologicznych namiotów zawitało kilka tys. osób, którym rozdano ponad 10 tysięcy ekotoreb. Akcja pozwoliła zgromadzić ponad 10 tys. kg szkła i ponad 300 kg aluminium.

- Tak duże zainteresowanie akcją Zgrani z naturą pokazuje, że takie przedsięwzięcia są ważne i potrzebne, a co najistotniejsze, przynoszą wymierne efekty. Mamy nadzieję, że ekotorby, których w całej Polsce rozdaliśmy ponad 10 tys. szt., będą przypominać naszym klientom o regularnym segregowaniu odpadów – podsumowuje Sylwia Krzyżycka, dyrektor działu kontroli jakości i ochrony środowiska Jeronimo Martins Polska. - Kompania Piwowarska już od pięciu lat propaguje postawy ekologiczne wśród swoich pracowników właśnie poprzez akcję Zgrani z naturą. Teraz, dzięki współpracy z Biedronką, mieliśmy okazję wyjść z naszą inicjatywą poza mury firmy i przekonać do selektywnej zbiórki odpadów kolejnych konsumentów – mówi Małgorzata Walędzińska-Półtorak, kierownik ds. zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Najwięcej - po 1200 kg szkła (i po 11-60 kg aluminium) - zebrano w Biedronkach w Białymstoku i Warszawie. Zebrane szkło i aluminium pozwolą zmniejszyć ilość surowców i energii potrzebnych do produkcji nowych opakowań. Nie bez znaczenia jest również fakt, że segregacja odpadów przyczynia się do zmniejszenia ilości śmieci trafiających na składowiska.

{jumi [*9]}

a