piątek, maj 10, 2024
Follow Us
poniedziałek, 05 listopad 2012 13:43

Noc w kinie pełna reklam

Napisane przez Tadeusz Bikk
Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Noc w kinie pełna reklam mat. organizatora

Od ponad 30 lat organizuje się na świecie Noc Reklamożerców. To impreza, która wzbudza różne reakcje. W końcu zewsząd czyhają na nas reklamy – po co więc iść do kina, żeby przez kilka godzin oglądać filmy reklamowe? A jednak co roku zbiera się wielu chętnych do oglądania najciekawszych i najśmieszniejszych reklam na świecie.

Noc Reklamożerców jest bowiem jedyna w swoim rodzaju. Ta impreza, organizowana w 40 krajach na świecie, zawsze gromadzi tłumy widzów. W Polsce to międzynarodowe święto reklamy organizowane jest już po raz 21-szy. W latach 90. najzabawniejsze i najbardziej oryginalne reklamy można było zobaczyć w Sali Kongresowej. Ostatnich 10 edycji miało już miejsce w warszawskim Multikinie. Tegoroczna edycja odbędzie się 23 listopada w Multikinie. Bilety kosztują od 25 do 39 zł.

 

Noc Reklamożerców podzielona jest na 4 bloki po 1,5 godziny. Projekcjom reklam towarzyszy trwająca przez całą noc impreza w holu kinowym. Prowadzone są tu animacje i konkursy, w których można wygrać cenne nagrody. Kino przygotowało też promocje na produkty sprzedawane w barze.
Reklamy wyświetlane w czasie imprezy to nie te same spoty, które oglądamy na co dzień w telewizji. Pochodzą one z reklamoteki Jean Marie Boursicot – największego na świecie archiwum filmów reklamowych. W tych zbiorach znajduje się ponad 500 tysięcy filmów reklamowych z całego świata. Każdego roku reklamoteka otrzymuje 25 tysięcy nowych filmów. To właśnie z tych wszystkich reklam wybierane są najciekawsze, najlepsze, najbardziej zabawne, ale również najbardziej kiczowate i najstraszniejsze spoty.

Podczas Nocy Reklamożerców zobaczymy nie tylko najnowsze, ale również starsze, archiwalne reklamy. Możemy sprawdzić, które z reklam zdobyły nagrody w międzynarodowych konkursach, a które nie były nigdy emitowane albo zostały zakazane. Filmy pochodzą z 54 krajów.
W tym roku zobaczymy najlepsze reklamy z Wielkiej Brytanii i Rumunii, szalone spoty z Japonii, zachwycające reklamy z Ameryki i najnowsze kampanie reklamowe marek Chanel i Armani. Będzie też okazja, by zobaczyć włochaty samochód, sprawdzić, jak twórcy reklam inspirują się latami 60. oraz oddają hołd „Gwiezdnym Wojnom".

Każdy widz otrzymuje gwizdek. Ma on służyć do wyrażenia zachwytu lub dezaprobaty dla obejrzanego filmu reklamowego. Gwizdki i śmiechy tworzą niepowtarzalną atmosferę Nocy Reklamożerców. Pierwszy raz imprezę zorganizowano w małym kinie Kinopanorama w Paryżu w 1981 roku. W 1984 roku pojawiły się pierwsze pokazy zorganizowane poza Francją, a Noc Reklamożerców została przeniesiona do najbardziej prestiżowej sali kinowej nad Sekwaną – Le Grand Rex. W Warszawie impreza pojawiła się w 1992 roku. Rok później podobne przeglądy zorganizowały inne miasta w Polsce.

{jumi [*8]}

a